Plaats reactie
76
Een equalizer is een apparaat om diverse geluidstonen te veranderen. Dat zit niet in elke laptop (of pc) maar is afhankelijk van de audio/geluidsdriver en software die er gebruikt wordt.
Tegenwoordig wordt veel Realtek gebruikt en die hebben dat bijna allemaal, als het goed is heb je dan rechts onder ergens (misschien onder dat ^ tekentje) Realtek HD Audio Configuratie zitten.
Daar kun je bij geluidseffecten de equalizer aanpassen. Deze krijg je echter soms niet te zien als Windows zelf al de driver gevonden en geinstalleerd heeft.
Dus het kan zijn dat je dan nog iets extra's moet installeren.
Als je me nog een keer het merk en preciese type van je laptop wilt geven (ben wat te lui om terug te lezen/zoeken), dan kijk ik even voor je op de site van de fabrikant of ik er iets over kan vinden.
Greetings, Black Tiger.
77
Als ik het goed heb heeft de soort geluidskaart en of driver hier het voor het zeggen, het al dan niet bereikbaar zijn van de equalizer om deze bij te regelen. Deze laptop is dus een hp 15-bs1xx. Een vriend van mij is er echter meer naar op zoek dan ikzelf, hij is een grotere muziekliefhebber dan ik eigenlijk. Zouden we dat bij de fabrikant kunnen vinden waar die equalizer juist zit, als er al één aanwezig is?
78
Schijnt dat dit wel eens een beslissing van HP zou kunnen zijn om Beats Audio niet meer voor W10 te ondersteunen.
Dat staat hier te lezen:
https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook- ... -p/5524121
er staat ook een mogelijke oplossing bij die niet bij iedereen schijnt te werken en ik ook niet zou adviseren aangezien zoiets vaak bij de eerst volgende grotere Windows update meteen weer de mist in kan gaan.
Als laatste oplossing werd aangeboden om een equalizer van derden te installeren, waarbij onderstaande genoemd werd als oplossing:
https://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Dit werd door gebruikers genoemd. Zelf echter geen ervaring mee, maar het is het proberen waard. Lukt het niet kun je hem immers altijd weer deinstalleren.
Of er iets bij Realtek te vinden is durf ik niet te zeggen maar heb er m'n twijfels over.
Greetings, Black Tiger.
80
Tja, is wel realtek , bij klikken op de luidspreker rechts onder is er een volumemixer en nog geluidsinstellingen, maar geen echte equalizer. Dus niet echt standaard aanwezig op de laptop; Dus hiervoor zal ik dus die APO maar eens installeren indien nodig.
Alvast bedankt hoor voor de info.
mvg,
Patric
81
Dat klopt. Die luidspreker en de volumemixer rechts beneden zijn van Windows zelf, daar zit geen equalizer bij.

V.w.b. de info graag gedaan.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”