Plaats reactie
31
Ik weet het niet 100% zeker, maar het lijkt erop dat jij de iso verkeerd gebrand hebt.
Het is niet de bedoeling dat jij het gedownloade iso bestand opent.
Je moet met de rechter muisknop klikken op het ongeopende iso bestand en dan klik je in het contextmenu op Schijfkopiebestand branden.
Had je het zo gedaan?
32
Ja hoor zo gedaan letterlijk gedaan zoals jij had uitgelegd. Had de uitleg geprint en alles juist gedaan. Dit staat in mijn downloads
Win7_HomePrem_SP1_Dutch_COEM_x64
33
Dan heb ik hier geen verklaring voor. Hopelijk iemand anders wel...

Je kunt wachten totdat iemand met een verklaring komt, of je gaat proberen om een opstartbare USB stick te maken.
Heb je een lege USB stick met een opslagcapaciteit van minstens 4 GB? Dan zou je met Rufus aan de slag kunnen gaan om een opstartbare USB stick te maken.
Uitleg over Rufus vind je onder andere hier: https://www.pc-helpforum.be/topic/59189 ... met-rufus/

Let op: alles wat op de USB stick staat zal verwijderd worden!
34
Heb nog eens geprobeerd en na schijfcontrole melding "kan niet worden gekopieerd fout 0x80004005.
Maar wat blijkt bij het verkennen van de cd: al die bestanden staan er nu wel toch op zoals u schreef in uw handleiding, alleen die extenties ontbreken na de naam inf, efi en exe. Of geeft dat niet?
35
Standaard verbergt Windows alle bekende extensies. Dat is een foute instelling, maar daar kun je zelf wat aan doen:

Alle extensies zichtbaar maken in Windows 10:
Open de Verkenner
Klik in de menubalk van de Verkenner op Beeld
Zet een vinkje voor Bestandsnaamextensies.

Dat is alles. Laat dat vinkje altijd staan. Op die manier kun je direct zien met wat voor bestanden jij te maken hebt.
36
Ok gedaan.
Ik heb nu de disk neem ik aan. Toch vreemd hé die foutmelding na het schrijven? Wat denk jij?
Maar goed, hoe moet ik nu verder doen. Kan je mij nu de volgende post geven om die win 7 te installeren op mijn oude laptop?
mvg
Patric
37
Dag Patric,

Ik was gisteren op reis, dus kon ik niet eerder reageren..

Je hebt de inhoud van de gebrande dvd bekeken op je nieuwe Windows 10 computer. Ik wil graag dat je de inhoud van de dvd nu ook eerst gaat bekijken op je oude Windows 7 laptop. (Er is namelijk een verschil tussen hoe Windows 7 en Windows 10 met iso bestanden om kunnen gaan)
Dus zet de oude Asus laptop aan. Wanneer die geheel is opgestart, doe je de dvd erin en ga je de inhoud van de dvd bekijken via de Verkenner.
Zie je dan ook alle mappen en bestanden die ik in de laatste afbeelding van post #29 liet zien?
Alleen dan kunnen we verder gaan.
38
Ik bekijk de devd in de asus, daar krijg ik de melding "hoe wilt u de de dvd gebruiken" . Is op de win 7 leeg, na controle nog eens op de win 10 staan alle bestanen erop. Hoe is dit mogelijk?
39
Dan is de dvd toch nog niet op de juiste wijze gebrand, Patric.

Stop de dvd in de oude laptop.
Open dan de Verkenner.
In de linkerkolom klik je op Computer.
In het rechter paneel klik je met de rechter muisknop op het dvd-station en dan kies je Eigenschappen.
Maak dan een print screen van het venstertje Eigenschappen en plaats die afbeelding in een volgende reactie.

Dat je in Windows 10 wel de bestanden kunt zien is mogelijk. Als jij de iso niet als Schijfkopiebestand hebt gebrand maar als gewoon bestand, dan kan Windows 7 daar niets mee. Windows 10 wel. Windows 10 kan de inhoud van een iso bekijken door de iso te koppelen aan een dvd-station. Beetje ingewikkeld verhaal om dat helemaal uit te leggen.

Ik kan goed begrijpen dat jij graag zelf Windows 7 opnieuw wil gaan installeren op je oude Asus laptop. Daar kun je inderdaad veel van leren. Maar als het allemaal wat ingewikkeld wordt, is het dan misschien een idee om dat te laten doen door een computerwinkel? Je kunt altijd eens gaan informeren hoeveel dat kost.
Er zijn namelijk wat bijkomende problemen die zich kunnen voordoen, nadat Windows 7 opnieuw geïnstalleerd is. Misschien werkt de laptop dan nog niet goed, omdat sommige drivers voor hardware-onderdelen nog niet geïnstalleerd zijn. Denk dan aan speciale functietoetsen op je toetsenbord, of aan de driver voor de draadloze netwerkadapter. Dan zul je tijdelijk de laptop met het modem moeten verbinden door middel van een internetkabel, waarna je de nodige drivers op gaat halen bij de fabrikant van de laptop.
Voor de man in de computerwinkel is dat een fluitje van een cent. Zo gebeurd. Maar jij zal misschien met de handen in het haar zitten, want op de website van Asus staan misschien wel 3 drivers voor de draadloze netwerkadapter, dus welke moet jij hebben?
Dit  hoeft niet per se allemaal nodig te zijn. Misschien worden alle benodigde drivers automatisch binnengehaald en geïnstalleerd door Windows Update, maar die garantie heb je niet.
Ik geef dit enkel ter overweging.
41
Ik zet hieronder de printscreen neer zodat iedereen hem direct kan zien:
Afbeelding Daaruit blijkt dat er wat mis is gegaan bij het branden. Je kunt die dvd ook niet ergens anders voor gebruiken, want er zijn 0 bytes beschikbaar.
Nou ja, je kunt hem nog gebruiken als onderzetter voor een plant in de vensterbank.
44
Heb geprobeerd zoals op die link. Na branden en controle is de cd warm, dus..., ? Ik controleer eigenschappen: 0 gebruikt, grootte 4.38 GB. Toch vreemd na brandproces op die asus.
Ik deed zelfde opnieuw zoals aangegeven met nieuwe dvd op mijn nieuwe win 10. Brandproces loopt, op einde melding "kan niet branden door foutcode 0x80004005.
Ik kijk op internet maar niet direct een gratis oplossing te vinden. Deze pc nu reeds opnieuw installeren na 6 weken gebruik lijkt mij toch iets te overdreven. Slechts een aantal programma's en tools zijn geïnstalleerd geweest. En mijn data overbracht natuurlijk.
Kan die foutcode opgelost worden en wat is dat eigenlijk?
45
Nu nog mooier, na het uitwerpen met die foutmelding nog eens de eigenschappen gecontroleerd.
Op mijn win 10 : gebruikt 2.97 GB, beschikbaar 1.39 GB. En die bestanden staan er op hoor.  Stop die dvd in mijn asus win 7: gebruikt 0, beschikbaar 0.
Enige uitleg over dit alles? Dit gaat mijn petje te boven
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”