Plaats reactie
17
goldenrod schreef:Hallo,
heb een c:schhijf en een d:schijf data genoemd. Recovery staat er niet op, nooit gezien.
--
Dan ben ik bang dat die verwijderd is en dat je deze laptop niet terug kan zetten naar fabrieks-installatie.
Ik heb op de site van ASUS gekeken: https://www.asus.com/nl/Laptops/N61Jv/H ... _Download/
En zie dat er alleen drivers voor Windows 7 op staan.

Dus ben ik bang dat je een installatie CD/DVD moet hebben met een nieuwe licentie.
Maar als deze pc verder nog goed werkt en alleen de netwerk kaart het probleem is zou ik toch kiezen om een USB WiFi Adapter
te gaan gebruiken en verder zo alles te laten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
18
Zou het niet mogelijk zijn die software van win 7 te downloaden ergens van een windows site en  die te installeren met mijn eigen product key? Eigenlijk is die pc zeer traag geworden ook hoor en eens aan vernieuwing toe. Heb ook gezien op sites van "terug naar fabrieksinstellingen" dat dit in vele gevallen gedaan wordt bij gebruikers die een te trage pc hebben.
20
@abbs De website waar jij naar linkt, is alleen voor retail versies van Windows 7.
Wanneer je je computer ooit kant en klaar (dus met Windows er al op) hebt gekocht, dan staat er in 99% van de gevallen een OEM versie van Windows op.
Wanneer je op die site van Microsoft een OEM productcode invoert, zul je even later deze melding te zien krijgen:
Afbeelding Je kunt wel een tooltje downloaden van HeiDoc.net waarmee je diverse iso's van Windows en Office kunt downloaden: https://www.heidoc.net/joomla/technolog ... nload-tool
Zie over dat tooltje ook dit topic op het Belgische PC Helpforum: https://www.pc-helpforum.be/topic/68556 ... ownloaden/

Na downloaden van de iso van Windows 7 kun je die als schijfkopiebestand branden op een dvd. Of je maakt met Rufus een opstartbare USB stick. Als je een dvd-station in je computer hebt zitten, dan zou ik kiezen voor een dvd. Dat is het snelst gebeurd, en er kan eigenlijk niets mee fout gaan. Wanneer je de brandsnelheid in kunt stellen, dan moet je kiezen voor een zo laag mogelijke brandsnelheid om schrijffouten tijdens het branden van de dvd te voorkomen.
Een iso branden met Windows 7: https://pcmweb.nl/artikelen/besturingss ... o-branden/

Installeren met behulp van een USB stick kan iets sneller gaan, maar dan moet je weer eerst de werking van Rufus leren kennen.
21
Oef, dank voor de bijkomende info.
Ik begrijp het niet goed. Het downloaden van een iso bestand van Heidoc dus eerst. Ik kan dit dus doen op mijn andere pc die win 10 heeft, goed?
Maar dan een schijfkopiebestand branden op dvd (is die dan opstartbaar?) of een opstartbare usb stick met rufus. Wat kiezen?
Maar gaat dat dan wel met mijn oem code van de pc met win 7?
Indien mogelijk toch graag iets meer uitleg hoe ik te best tewerk kan gaan.
22
goldenrod schreef:Hallo,
heb een c:schhijf en een d:schijf data genoemd. Recovery staat er niet op, nooit gezien.
Deze herstelpartitie kun je alleen zien in Schijfbeheer.
Heb je daarin gekeken?
Afbeelding
23
Hallo Patric,

Ik had al een handleiding geschreven over het downloaden en op dvd branden van Windows 7, maar met het plaatsen daarvan wacht ik nu even.
Beantwoord eerst de vraag van dorado.
Als er nu Windows 10 op je oude laptop staat, dan moet je met de rechter muisknop op het pictogram van Windows 10 (staat in de linker onderhoek van je scherm) klikken en dan op Schijfbeheer.
Maak een printscreen van Schijfbeheer en plaats die in je volgende reactie.
24
Hallo,
op mijn oude laptop staat nog steeds win 7 hoor, en schijfbeheer daar nog nooit gezien. Ik ben wel een leek zoals jullie wel reeds gemerkt hebben. Ik had mijn oude laptop graag hersteld met win 7 omdat hij zeer traag werd (en ook de draadloze verbinding niet meer werkte), in een ander onderwerp werd mij aangeraden naar fabrieksinstellingen te gaan, is veel te traag geworden ook. Eerst ertegen, maar heb nu een andere pc win 10 waar ik nu voor het ogenblik op werk. Dus nu kan ik die oude pc eens terug hernieuwen. Hiervoor zou ik uw hulp zeer op prijs stellen. Ik heb die handleiding reeds doorgenomen, maar is mij niet echt duidelijk hoor. Hoe te werk gaan en is dan ook die oem sleutel nodig en zo.
25
Zo vind je schijfbeheer in Windows 7:
Open de Verkenner.
In de linker kolom zie je Computer staan. Rechtsklik op Computer en kies dan Beheren.
In het volgende venster klik je op Schijfbeheer.
27
Hallo,

Download het Windows_ISO_Downloadtool.zip
Bron: https://www.pc-helpforum.be/topic/68556 ... ownloaden/
Voer het dan uit en download de Windows 7 OEM versie, als dat is gelukt meld je dan weer.

Want porrelaar schreef:
Ik had al een handleiding geschreven over het downloaden en op dvd branden van Windows 7, maar met het plaatsen daarvan wacht ik nu even.
Beantwoord eerst de vraag van dorado.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
28
toch problemen.
Ik kies win 7 home premium SP1 COEM.
Dan een eerste foutmelding "controleer internet", maar ik heb wel draadloos internet die optimaal is. Ik mag dit toch doen dat downloaden op mijn laptop met win 10 zonder problemen?
Dan een foutmelding log in op microsoft account en probeer opnieuw. Wat nu? En waar moet ik inloggen als dat moet?
29
Ik mag dit toch doen dat downloaden op mijn laptop met win 10 zonder problemen?
Ja, je mag dat doen zonder problemen.
Dan een foutmelding log in op microsoft account en probeer opnieuw
Geen idee waarom jij die melding krijgt. Zelf log ik op mijn Windows 10 pc in met een lokaal account, dus niet met een Microsoft account.
Hieronder zal ik uitgebreid opschrijven hoe ik Windows 7 gedownload heb en op dvd heb gebrand.
Lees dat door en als ik er bij jou iets fout gaat, moet je exact opschrijven waar het bij jou fout ging.
---------------------------------------------------------------------
Ik had dat tooltje van HeiDoc zelf nooit eerder gebruikt, maar speciaal voor jou heb ik dat nu wel gedaan. Ik schrijf hieronder op wat je moet doen.
Ga naar deze website: https://www.heidoc.net/joomla/technolog ... nload-tool
Op die website klik je op de link Windows ISO Downloader.exe
 
Afbeelding
 
Je haalt dan het volgende bestand binnen: Afbeelding Klik met de rechter muisknop op dat bestand en kies Als administrator uitvoeren.
 
Daarna krijg je een vraag. Deze vraag:
  Afbeelding  
Klik daar op Nee.
In het volgende scherm klik je rechtsboven op Windows 7.
Daarna kies je de juiste versie van Windows 7. Dat moet dezelfde versie zijn als op jouw laptop stond.
Als dat Windows 7 Home Premium is, dan kies je voor Windows 7 Home Premium SP1 (staat voor Service Pack 1) COEM:
  Afbeelding  
Klik dan op Bevestig.
Kies daarna de taal (NL) en klik weer op Bevestig:
  Afbeelding  
Daarna moet je de juiste bit versie kiezen: 32 of 64 bit. Kies maar dezelfde versie als die je nu hebt:
  Afbeelding  
Je krijgt onderstaand venstertje te zien:
  Afbeelding  
Kies Opslaan.
Kies dan zelf waar het iso bestand moet worden opgeslagen:
  Afbeelding Wanneer je de voor jou juiste locatie hebt uitgekozen (de map Downloads of je Bureaublad), klik je op Opslaan.
 
Daarna zie je een voortgangsvenster. Je krijgt te zien hoe lang het ongeveer gaat duren voordat het iso bestand van bijna 3 GB geheel is gedownload. Bij mij duurde het 10 minuten en 50 seconden.
 
Wacht totdat je de melding krijgt dat het downloaden is voltooid:
  Afbeelding  
 
Het gedownloade iso bestand vind je terug op de plek die jij zelf hebt uitgekozen:
  Afbeelding Open je dvd-station. Doe daar een blanco beschrijfbare dvd in. Kies niet voor een DVD-RW (meermalen beschrijfbare DVD), maar voor een gewone DVD.
Klik met de rechter muisknop op het iso bestand en kies Schijfkopiebestand branden.
Onderstaand venstertje verschijnt:
  Afbeelding Zet eerst een vinkje voor 'Schijf controleren na branden'. Klik daarna op de knop Branden.
Het branden duurt een paar minuten en het controleren zal ook een paar minuten duren.
Wanneer alles klaar is, zal de gebrande schijf automatisch worden uitgeworpen.
Je mag de dvd-lade weer naar binnen duwen. Daarna kun je in de Verkenner de inhoud van de gebrande dvd bekijken. Die zal er zo uitzien:
  Afbeelding Dat betekent dat alles er goed uitziet.
Hoe je Windows 7 opnieuw gaat installeren op je oude laptop beschrijf ik in een volgende post, want deze is al lang genoeg.
30
Terug pech,
ben tot het einde geraakt, maar na de disc terug in de drive gestoken te hebben kijk ik in verkenner. Daar zie ik gewoon "read me". Na dit te openen lees ik het volgende:
this disc contains a "UDF" file system and requires an operating system that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification
Dus weeral pech zeker
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”