Plaats reactie
1
Hallo.

Ik wil een mail en foto mailen naar iemand maar het lukt niet ik krijg deze melding :Verzenden van het bericht is mislukt.

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.gmail.com is verlopen. Probeer het opnieuw. en de fototje is maar 1.1.mb

Hoe kan dit ik heb met gewoon tekst geen problemen.
2
Verzend  jij die e-mail via Gmail in je browser ( https://www.gmail.com/ ) of maak jij gebruik van een zelf geïnstalleerd e-mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook van Microsoft Office, of Thunderbird) waarin jij dat Gmail account hebt opgenomen?
Dat maakt nogal verschil. Ik heb zelf mijn Gmail account opgenomen in Thunderbird, maar ik heb gemerkt dat Gmail beter en sneller werkt, wanneer ik direct via de browser werk.

Probeer het eens via de browser. Maakt niet uit of je daarbij Edge, Internet Explorer, Firefox, Chrome of een andere browser gebruikt.
Ga naar https://www.gmail.com/ en log daar in met je gebruikersnaam (= je e-mailadres van Google) + het bijbehorende wachtwoord.
Stel een nieuwe mail op, voeg daar diezelfde foto aan toe, en kijk of het verzenden dan wel lukt.
3
iIk gebruik thunderbird   voor mail te verzenden in gmail.


Ja raar dat me het nu wel lukt, via de browser, en dat terwijl ik toch elke maand scans (afbeeldingen) verstuurd heb.
Zal kijken hoe het nu gaat als ik een scan moet verturen
blij dat dit nu wel gelukt is
4
Gmail geeft wel vaker problemen wanneer je je Gmail-account opneemt in een e-mailprogramma van derden.
Ik schreef al dat ik zelf ook het Gmail account heb opgenomen in Thunderbird. Wanneer ik dan een mail verstuur, krijg ik vrij vaak de melding dat het verzonden bericht niet kan worden gekopieerd naar de map Verzonden berichten (Sent items). Ik negeer die foutmelding altijd. En wanneer ik dan even later de map Verzonden berichten open, dan zit dat bericht er meestal wél in.

Wanneer ik Gmail via de browser gebruik, krijg ik nooit zulke foutmeldingen.
Het kan trouwens nog gekker dan met Thunderbird. Ik heb mijn Gmail account ook opgenomen in Outlook 2016. Dan gaat Google helemaal steigeren. Ik moest eerst in Gmail inloggen via de browser en daar toestemming geven voor minder veilige apps. Anders kon ik mijn Gmail account in Outlook niet gebruiken. Blijkbaar vindt Google dat Outlook van Microsoft een onveilig programma is.  ::)
En dat zegt Google hier ook ronduit: https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl
Enkele voorbeelden van apps die de nieuwste beveiligingsnormen niet ondersteunen, zijn:
  • De Mail-app op uw iPhone of iPad met versie 6 of lager
  • De Mail-app op uw Windows-telefoon met een eerdere Windows Phone-versie dan 8.1
  • Bepaalde desktop-e-mailclients zoals Microsoft Outlook en Mozilla Thunderbird
Dus als jij probleemloos e-mails met Gmail wilt ontvangen en verzenden, dan kun je dat het beste via de browser doen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”