Gesloten
1
hallo iedereen,

momenteel gebruik ik de mail van windows 10 maar die is niet handig om afbeeldingen en dan vooral bewegende beelden mee door te sturen naar de forums...

is er geen ander mail programma dat wel handig is?

ik hoorde van een kennis over live mail...maar ik ken er niks van...dus vraag ik het aan jullie

en waar kan ik dat vinden en hoe moet ik het installeren en hoe breng ik alles over?

vragen genoeg...nu nog een antwoord vinden...

alvast bedankt

Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
2
Live Mail zou ik zeker niet als alternatief nemen, vermits dit niet meer ondersteund wordt door Microsoft (door het stopzetten van Live Essentials). De alternatieven liggen voor het oprapen, maar hangen een beetje af van wat je nu al aan boord hebt op de PC. Indien je bvb. beschikt over een Office-pakket zou Outlook daar deel van kunnen uitmaken en zou je dit als mailprogramma kunnen instellen. Indien je naar een ander systeem wil overstappen is GMail van Google een aanrader. En voor een zelfstandig werkend mailprogramma, onafhankelijk van Google of Microsoft, is Thunderbird een absolute topper. Mijn persoonlijke keuze zou gaan naar die laatste ...
3
Kape,

dank je wel voor je respons, ik heb thunderbird geinstalleerd maar nu wil ik wel alles overzetten, dus volg ik de raad die ik op het internet kan lezen...

alleen, de mogelijkheden die ze geven kan ik niet vinden in de windows10 mail...en dus loop ik vast...heb jij een oplossing?
Lynneke
Afbeelding
iedere keer leer ik meer en meer
5
telenet.be en gmail.com en hotmail.be

als het dat is wat je bedoeld...
iedere keer leer ik meer en meer
6
En die zijn allemaal gekoppeld aan de standaard mailaccount van Windows 10 = Mail, dus ?
8
Dan hoef je de overstap van de Windows Mail niet uit te voeren, maar kan je een rechtstreekse link maken tussen je huidige accounts (Telenet en Gmail) en Thunderbird. Even Googlen op "Telenet naar Thunderbird" en "Gmail naar Thunderbird" ... en je zal meer dan voldoende voorbeelden vinden om dit uit te voeren.

Voor Hotmail kan je hier terecht: https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-hotmail
9
dat ga ik even uittesten, ben er geen krak in, dus als het me niet lukt, dan klop ik terug aan je deurtje...als ik mag natuurlijk...
iedere keer leer ik meer en meer
10
Lynneke schreef:dat ga ik even uittesten, ben er geen krak in, dus als het me niet lukt, dan klop ik terug aan je deurtje...als ik mag natuurlijk...
Uiteraard mag dat ... daar zijn we hier voor ;D
12
Afbeelding ligt het nu aan mij of zie ik hier nergens tab account staan....want dat moet ik volgens de uitleg aanklikken....
iedere keer leer ik meer en meer
Gesloten

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”