Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb vorige week een grote Windows-update gehad. Sindsdien heb ik twee problemen.

1) MS Outlook 2007 start wel op, maar werkt vervolgens niet meer. Ik krijg bijna altijd de opmerking "niet geïmplementeerd". Ik heb een aantal dingen geprobeerd die op het Internet voorgesteld worden, maar omdat ik verder weinig thuis ben in computers, durf ik ook niet alles zomaar te doen. Teruggaan naar een vorige versie is misschien een mogelijkheid. Of zijn er andere opties om het probleem op te lossen?
2)  Bij het opstarten van MS Excel en Word moet iedere keer MS Office Professional Plus 2007 geconfigureerd worden. Soms komt de code stdole32.tlb naar voren. Deze kwestie zal ik straks in een aparte vraag zetten.

Graag advies wat ik moet doen met "niet geïmplementeerd" bij MS Outlook 2007.
2
Het schijnt nogal veel voor te komen.

Enkele aangedragen oplossingen in willekeurige volgorde:
a.) De windows update weer verwijderen c.q. teruggaan naar de vorige versie van Windows 10, dat helpt, kan zijn dat een latere installatie geen problemen geeft. Of de laatste gewone windows update, afhankelijk van wat het probleem veroorzaakte.
b.) Office 2007 deinstalleren middels Revo Uninstaller zodat hij goed verwijderd is, daarna opnieuw installeren.
c.) Start->uitvoeren en dan appwiz.cpl ingeven (of je gaat in het configuratiescherm naar programmas en onderdelen, waar je normaal programma's verwijderd). Dan rechts klikken op Office 2007, kiezen voor wijzigen en dan repareren (is niet overal mogelijk).

Er zullen vast ook nog andere opties zijn maar misschien kun je hier al iets mee.
Greetings, Black Tiger.
3
Hallo,

Gisteren dan toch de stap gewaagd om terug te gaan naar een vorige versie. Dat kun je op zich heel gemakkelijk in gang zetten via Systeemherstel. En het is gelukt!

Gisteravond werkte Word en Excel wel weer meteen goed, maar Outlook startte niet op. Alleen in veilige modus. Ik zag dat de computer meteen weer de updates aan het downloaden was. Zwaar aan het werk dus (schijf 100%). Vanochtend download afgemaakt en update weer laten lopen. Nu werkt alles weer. Ook nadat de updates doorgevoerd zijn.

Bedankt!
4
Graag gedaan.

Het is inderdaad wel eens zodat als de updates opnieuw gedaan zijn, e.e.a. daarna wel goed werkt. Vermoedelijk zal soms een bitje verkeerd gezet worden of zo, of het zou me ook niet verbazen als het streken van MS zijn om gebruikers van oudere Office versies te irriteren om ze zo over te halen nieuwere versies te kopen. Want het is wel opvallend dat deze dingen met name bij Office 2003 en 2007 gebeuren. :)

Hoe dan ook, fijn te horen dat het weer naar behoren werkt!
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”