Gesloten
1
Dag iedereen;

M'n kersverse PC vertoont vreemd gedrag online. Sommige buttons op webpagina's werken niet (vnl. vorige/volgende 'knoppen'), de meeste echter wel.

Vooraf:
  • Nagelnieuwe pc met nieuwe Win10Home64 install. Alle updates/packs (Windows update) geïnstalleerd.
  • BitDefender (laatste versie) draait met de nieuwste updates, vorige nacht een complete scan (alle stations): geen meldingen.
  • MalwareBytes (laatste versie) draait met de nieuwste updates, volledige scan gedaan: geen meldingen.
  • Ook Windows Defender en Firewall draaien rustig mee, melden niks.
  • Ik heb 4 browsers geïnstalleerd: IE, Edge, Chrome en Firefox. De eerste 3 telkens in de allerlaatste versie, Firefox de 52-versie ESR 32bit.
  • Bij de browsers is het aantal draaiende uitbreidingen/plug-ins/extensies beperkt (1password, Dropbox, AdBlock, Ghostery zijn de voornaamste).
  • Laatste versie Java (8 build 151) is geïnstalleerd en draait ogenschijnlijk perfect.
Wat is nu het probleem exact? Zie hoger: previous/next buttons op webpagina's werken soms niet (andere dan weer wel).

Twee voorbeelden van websites om te illustreren, inclusief link:



(1) Sotheby's Realty site (link)
Afbeelding
  • de 'knoppen' met een groene cirkel rond, die werken perfect
  • de volgende foto-'knop' (rechts, onder muisaanwijzer) met rood kader rond, die werkt niet: er op klikken doet helemaal niks (behalve JavaScript void(0) melding)

(2) Jaguar Car Configurator (link)
Afbeelding
  • alle 'knoppen' of foto's e.d. met een groen kader rond, die werken perfect
  • enkel de previous/next knoppen en ook de 3 bolletjes (pagina's) met rood kader rond, die werken niet: er op klikken doet helemaal niks

Wat kan hiervoor de oorzaak zijn?
~ Ter herinnering: dit probleem doet zich voor in alle 4 de browsers die bij mij zijn geïnstalleerd.
~ Iemand op een ander (autogerelateerd) forum heeft exact dezelfde problemen (zelfde websites, zelfde gedrag) maar bij de meesten werkt alles correct (ook enkelen met zelfde OS e.d.).
~ Ik heb zelf ook een laptop van m'n werk en die doet alles mooi zoals het hoort (ander OS wel).
~ Tijdens het installeren/deïnstalleren e.d. heb ik altijd zorgvuldig opnieuw opgestart enz. Ik denk dat ik zorgzaam te werk ben gegaan.
~ Ik heb ook bij meerdere browsers even alle extensies uitgeschakeld (en opnieuw opstarten en zo): probleem blijft zich voor doen.
~ Omdat ik nogal vaak "het ligt aan je adblocker"-advies kreeg is die nu zelfs helemaal verwijderd uit alle browsers... maar het probleem blijft gewoon.
~ Ben ook aan het zoeken gegaan in de internetinstellingen en daar alles zo 'open/vrij' mogelijk gezet... het probleem blijft.
~ Bij het zoeken naar "JavaScript void(0) fix" heb ik meermaals eenzelfde 4-stappenplan gevonden en dat ook zorgvuldig toegepast (cookies en cache volledig clearen, geen proxy, enz....) maar doet niks.


Ik weet absoluut niet hoe dit op te lossen. Iemand van jullie wel? Zou super zijn.
Dankjewel voor tips en raad!

Gilles
Gesloten

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”