Plaats reactie
1
 Hallo,

Sinds gisteren kan ik geen (PDF)bestande meer uploaden als bijlage van een e-mail, terwijl bijlages downloaden wel kan, wie weet raad?
2
Welke manier gebruik jij om een pdf bestand als bijlage bij een e-mail te versturen? Ik kan zo al 3 manieren noemen:

1. Klik met de rechter muisknop op het niet geopende pdf bestand in de Verkenner. Kies in het contextmenu Kopiëren naar > E-mailgeadresseerde.
Je op de computer geïnstalleerde standaard e-mailprogramma zal dan opstarten. Een nieuwe mail is al aangemaakt en het pdf bestand is al als bijlage toegevoegd.
2. Je hebt het pdf bestand geopend in een pdf viewer (Adobe of Foxit of welke andere pdf reader dan ook). Klik in de menubalk van die pdf reader op Bestand > Als e-mail verzenden.
3. Je begint niet met het pdf bestand, maar met een nieuwe e-mail. Dus klik je in je e-mailprogramma op 'Nieuw bericht' of op 'Opstellen' (dat is afhankelijk van wat voor e-mailprogramma jij gebruikt). Klik dan op de paperclip om een bijlage toe te voegen, waarna je bladert naar het pdf bestand dat je wilt toevoegen.

P.S. Je hebt het over uploaden. Heb ik het goed wanneer ik vermoed dat jij gebruik maakt van webmail, bijvoorbeeld Gmail of Outlook.com via de browser?
Kun je, als je inderdaad Gmail of Outlook.com gebruikt, wel andere bestanden uploaden als bijlage, bijvoorbeeld een jpg of een doc bestand? Probeer dat eens en stuur die mail dan naar jezelf als test.
3
Ik gebruik de derde optie en als ik een PDF-bestand upload, dan gaat het "uploadbalkje tot maximaal de helft en daarna houdt het op met uploaden.
Foto's en wordbestanden kan ik wel uploaden en verzenden.
7
Bij gmail lukt het uploaden van kleine bestanden wel, maar als de bestanden groter dan 1 Mb worden, dan houdt het uploaden na een tijdje op.
8
Apart...
Ik heb als test even Gmail gebruikt via de browser en een pdf met een grootte van 8,2 MB als bijlage toegevoegd. Ging zonder problemen. Overigens groeit zo'n mail wel tijdens het verzenden. Toen ik hem binnenhaalde in Thunderbird, was die mail niet 8,2 MB groot, maar 11,2 MB.
Er komt dus tijdens het verzenden nog zo'n 35% bij. Dat is echter normaal.

Hoe zit het met jouw internetverbinding, en dan met name de uploadsnelheid? Die kun je testen met http://www.speedtest.net/nl/
Eerst wordt de ping gemeten, daarna de downloadsnelheid en tenslotte de uploadsnelheid. Bij jou is nu vooral de uploadsnelheid van belang. Dus blijf kijken tijdens het meten van de uploadsnelheid. Is die snelheid stabiel (hoe hoog in Mbps?) of vertoont hij pieken en dalen en valt hij soms (bijna) helemaal weg?
10
Bij de speedtest zie je aan het eind alleen de snelheid die op het laatst van de test werd gemeten; dus niet de gemiddelde snelheid. Je hebt geen hoge uploadsnelheid, maar hij is voldoende wanneer de uploadsnelheid stabiel is. En dat interesseert me juist. Ik vroeg: "Is die uploadsnelheid tijdens de meting stabiel of vertoont hij pieken en dalen en valt hij soms (bijna) helemaal weg?"
12
Oeps, ik dacht dat ik al een reactie had geschreven, maar blijkbaar had ik niet op de knop Verstuur geklikt. Dan nog maar eens.

Het probleem is nu in ieder geval duidelijk. Wanneer je een nieuwe e-mail opstelt met Gmail of met Outlook.com via de browser en je wilt een bijlage toevoegen die groter is dan 1 MB, dan stopt het uploaden van die bijlage na een tijdje. Het lijkt niet aan je internetverbinding te liggen, want je uploadsnelheid is weliswaar niet hoog, maar hij is wel stabiel en dan zou het uploaden gewoon door moeten gaan.
Ik moet nu passen, omdat mij verder de kennis ontbreekt.
Ik hoop dat een ander forumlid het stokje van mij overneemt en jou verder helpt met dit probleem.
13
Ik durf het stokje niet over te nemen, maar wil alleen inbreken ;D

Browsercache (tijdelijke internetbestanden) wissen doet soms wonderen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Ik weet niet welke browser jij gebruikt, hier FireFox:

Klik op de menubalk van Firefox op Extra.
Klik vervolgens op Opties.
Bij Privacy & Beveiliging  >>  Gebufferde webinhoud  >>  Wissen.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”