Plaats reactie
1
Sinds donderdag ochtend kan ik via outlook geen mail meer ontvangen of verzenden. Ik krijg de foutmelding 0X800CCC1A. "De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling niet". Ik heb niets veranderd aan de instellingen van outlook. Als ik het zonder versleuteling probeer lukt het ook niet. Ik heb contact gezocht met de provider maar die gaat er vanuit dat het probleem bij mij ligt. Enige tijd geleden hetzelfde probleem gehad. Soms lukte verzenden niet. Soms lukte ontvangen niet. Dat is toen na een paar dagen vanzelf overgegaan. Wat kan hier aan de hand zijn?
2
Angeline schreef:Sinds donderdag ochtend kan ik via outlook geen mail meer ontvangen of verzenden.
Heb je al geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren van een datum vóór donderdag?
Angeline schreef:Ik krijg de foutmelding 0X800CCC1A. "De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling niet".
Het is niet duidelijk om welke MS Outlook versie het gaat.
Maar dat probleem kan te maken hebben met de beveiling en/of firewall die geïnstalleerd zijn en/of gebruikt worden op de pc.
Neem deze link eens door.

Klik op het puntpijltje.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Ik heb inderdaad gekeken of ik een herstelpunt kon vinden, maar ik krijg alleen de mogelijkheid om een nieuw herstelpunt te maken. Ik zie geen eerdere herstelpunten.
Nu je dit zegt heb ik wel ook donderdag een verlenging geinstalleerd van Avast Cleanup. Kan dat er mee te maken hebben? Ik had het verband nog niet gelegd, omdat ik al eerder dezelfde problemen heb gehad en toen was er niets gewijzigd aan Avast.
Ik heb de link doorgenomen. Het grote verschil bij mij is denk ik dat de test bij mij niet lukt. 
Ik heb Outlook 2016
5
Hoi Abbs,
Dat is het! Ik heb het e-mail schild uitgeschakeld en nu doet hij het wel. Wel enorm traag trouwens, maar het werkt. Kan de traagheid (die overigens ook voor sommige websites geldt) ook nog met Avast te maken hebben?
6
Angeline schreef:Hoi Abbs,
Dat is het! Ik heb het e-mail schild uitgeschakeld en nu doet hij het wel. Wel enorm traag trouwens, maar het werkt. Kan de traagheid (die overigens ook voor sommige websites geldt) ook nog met Avast te maken hebben?
Dat zou best eens kunnen, ik zag dat je Windows 10 gebruikte als dat klopt doe eens  het volgende.
Verwijder avast en de avast producten allemaal van je pc:(gebruik je avast-free)
Hiervoor ga je naar Alle Programma's en Onderdelen:

1. Druk linksonder op het vergrootglas, typ de commando appwiz.cpl en bevestig met Enter.
2. Zoek het programma avast en avast Cleanup op (staat meestal op alfabetische volgorde).
3. Druk rechtermuisknop op het programma en druk dan op verwijderen.
4. Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.

Herstart je pc en zorg dat "Defender" aanstaat.

Real-timebeveiliging van Windows Defender inschakelen
  1. Selecteer de knop Start  en selecteer vervolgens Instellingen  > Bijwerken en beveiliging.
  2. Selecteer Windows Defender en schakel Real-timebeveiliging in.
Hoe werkt je pc nu (doordat Defender aanstaat kan je hem veilig gebruiken)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Ik gebruik Avast Premium en Cleanup, beide een betaalde licentie. Ik heb eerst even contact opgenomen met Avast om te bekijken of ik mijn licentie daarna nog kan gebruiken als ik hem verwijder. Nu nog geen reactie gehad.
8
Angeline schreef:Ik gebruik Avast Premium en Cleanup, beide een betaalde licentie. Ik heb eerst even contact opgenomen met Avast om te bekijken of ik mijn licentie daarna nog kan gebruiken als ik hem verwijder. Nu nog geen reactie gehad.
Heb je hun ook het probleem voorgelegd wat je ondervond met "Outlook" en dat het e-mail schild de schuldige is?
Misschien hebben ze er meer klachten over gehad en daar een oplossing voor gevonden dan hoeven de producten van avast er niet af
Dat is het! Ik heb het e-mail schild uitgeschakeld en nu doet hij het wel
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hi Abbs, mijn problemen zijn opgelost. Outlook werkt weer naar behoren en internet is weer gewoon snel. 
De Avast helpdesk liet me eerst de ingebouwde hersteloptie van Avast Premium gebruiken en daarna updaten. Dat hielp niet en dus heb ik zowel Avast Premium als Avast Cleanup moeten verwijderen en opnieuw installeren. Daarmee is het probleem wel opgelost. 
Dank voor de tip die leidde tot de oplossing.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”