Plaats reactie
1
Hoi allemaal.

Ik wordt zo langzamerhand gestoord van firefox.
Om de haverklap krijg ik de melding dat mozilla firefox niet reageert, en dan wordt alles super traag. Het enige dat dan helpt is opnieuw opstarten. Gek wordt ik ervan.
Ik wil dus van firefox af.
Ik werkt (helaas) met windows 10.en ik kan niet meer terug. Maar mijn man heeft op zn computer nog windows 7 of 8 of zo, en ook bij hem wordt alles na een paar uur steeds slomer.
We hebben xs4all fritzbox 7360. Hij met een kabel, ik met mn laptop op wifi.

Ik werk niet met al die dingen als cloud en edge of hoe dat ook allemaal mag heten. Vraag me niet waarom, maar ik heb daar niks mee. Snap er ook niks van, moet al dat spul niet.
Ik wil weer gewoon lekker zoals het voorheen was, voor windows met al die extra's kwam.

Nu heb ik 2 vragen.
Ik heb voor mn e-mails thunderbird, en dat bevalt me prima. Als ik van firefox overstap naar een andere browser, kan ik thunderbird dan gewoon blijven gebruiken?

En, uiteraard, vraag 2, wat raden jullie me aan als andere browser.
Iets simpels dat voor digibeten als ik ook te behapstukken is.

O, en nog een 3e vraag.
Als ik een andere browser neem, houd ik dan toch mn lijstjes met favorieten en zo?

Alvast bedankt voor eventuele sugesties en reacties.

Enne, had ik al gezegd dat ik een digibeet ben? :redface:

Groetjes  Tante Til
2
Als ik van firefox overstap naar een andere browser, kan ik thunderbird dan gewoon blijven gebruiken?
Antw.: Ja
wat raden jullie me aan als andere browser.
Antw.: Ik zelf gebruik naar tevredenheid FF maar je zou over kunnen stappen op Chrome. Heeft op dit moment blijkens mijn Google Analytics het hoogst aantal gebruikers.
Als ik een andere browser neem, houd ik dan toch mn lijstjes met favorieten en zo?
Antw.: Volgens mij niet maar je kunt ze wel importeren: https://support.google.com/chrome/answer/96816?hl=nl
(Eerst importeren voor je FF verwijdert, anders ben je ze alsnog kwijt.)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al jaaaaaaaaren vol tevredenheid firefox, maar de laatste maanden is het echt puin. Ik denk eigenlijk stiekem dat het aan de fritzbox ligt, deze versie heb ik nog niet zo heel lang.
Ik googel me suf, maar ik weet geen oplossing te vinden voor dat trage gedoe en het niet reageren van firefox.
Always look at the bright side of life
5
Hallo,

Heb je een 64 of 32 bits systeem, zo kan je het nakijken: https://www.antimalwaresoftware.nl/veel ... gsproduct/

Doe op jou pc en die van je man eens een speedtest:

Ga naar de website speedtest en klik in het midden van het scherm op TEST STARTEN.
Wacht tot dit klaar is en klik dan op DIT RESULTAAT DELEN.
Klik vervolgens op het tabblad FORUM en daarna op KOPIËREN en plak de link in je volgend bericht.

Doe de speedtest dan weer als het probleem van Firefox weer krijgt (dan hoef je pas de linken te plaatsen)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Oei. Dat zijn 2 reacties waar ik wel mee aan de slag wil gaan. Bedankt.
Ik moet er even voor gaan zitten, en zo, dus het gaat even duren want we zitten op dit moment tot onze nek in het werk.
Maar ik ga ermee aan de slag..!!! Hartstikke bedankt.
Ik heb er wel wat gepuzzel voor over om bij firefox te blijven.
Always look at the bright side of life
7
Tante Til schreef:Oei. Dat zijn 2 reacties waar ik wel mee aan de slag wil gaan. Bedankt.
Ik moet er even voor gaan zitten, en zo, dus het gaat even duren want we zitten op dit moment tot onze nek in het werk.
Maar ik ga ermee aan de slag..!!! Hartstikke bedankt.
Ik heb er wel wat gepuzzel voor over om bij firefox te blijven.
Rustig aan hoor, neem de tijd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Als FF bij iedereen zo langzaam was zou het snel afgelopen zijn met FF.
Zelf gebruik ik ook ALLEEN FF. Nergens problemen mee. Ook win 10. DUS, zou ik ook het probleem zoeken in het systeem.
Overigens waarom schrijf je helaas? Ik moet zeggen dat dit bij mij de eerste windows is waar ik van begin af aan zonder problemen mee gewerkt heb.
Wifi en router op zich daar zal het niet aan liggen. Probeer eens een netwerkscanner.  Ik gebruik inssider wel eens.
Je kunt dan zien of er nog anderen in de omgeving op het zelfde kanaal zitten. Zo ja, neem een kanaal dat minder belast of niet belast is.
Verder zou je eens in taakbeheer kunnen kijken hoeveel taken er open staan als je begint en hoeveel er open staan als het langzaam wordt.
Als dat flink toegenomen is kun je proberen na te gaan waardoor dat komt.
Ik ken chroom niet, maar misschien is die straks om de zelfde reden traag.
We merken hier wel wat je bevindingen zijn.
Succes er mee.
Laatst gewijzigd door Kostenzer op 01 mei 2017 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
10
Met behulp van MozBackup ( http://mozbackup.jasnapaka.com/ ) kun je van zowel FF als Thunderbird gehele of gedeeltelijke backups maken.
Als je dat met Firefox doet en dan kiest om niet de instellingen te doen, maar bijvoorbeeld alleen de favorieten, dan kun je FF daarna verwijderen.
Let daarbij op dat ook na verwijdering nog restanten staan in o.a. de map C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Local\Mozilla.
Haal die map ook weg en installeer FF dan opnieuw.
Via MozBackup je favorieten terug en het zou weer goed moeten draaien.
Ik gebruik zelf voornamelijk Chrome, maar daarnaast ook FF met windows 10, zonder problemen.

Een andere optie die je nog hebt is om FF te resetten. Hoe, dat lees je hier: https://support.mozilla.org/en-US/kb/re ... d-settings
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”