adblock Edge

Stel hier al uw vragen met betrekking tot het internet en aanverwante onderwerpen.
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#1

15 nov 2016 20:52

Goedenavond,

Ik wil graag een adblocker installeren in Edge. Nu had ik eerst AdBlockPlus geïnstalleerd, die gebruik ik ook in IE, maar deze laat na een aantal weken alle advertenties door. Daarom heb ik die verwijderd en Adguard geïnstalleerd, maar dit blijkt niet kosteloos te zijn, dus die heb ik na de proefperiode ook verwijderd. Nu heb ik AdBlock gedownload, maar deze app doet niets op mijn pc, ook niet na opnieuw opstarten. Wanneer je de app opent en kiest voor opties, zie je ook alleen maar de rode balk van AdBlock, verder niets. Kan er in de instellingen van de pc iets zijn, waardoor de werking geblokkeerd wordt. De virrusscanner die ik gebruik is Avast.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

16 nov 2016 18:22

Hallo,

Laten we eerst even kijken of er adware/malware op je pc staat;

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning/Verwijderen.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#3

16 nov 2016 21:19

Ik heb de scan uitgevoerd en het resultaat als bijlage toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

17 nov 2016 08:53

Hallo,

Er zit/zat toch wat adware/malware op je pc we kijken verder;

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#5

17 nov 2016 20:13

Hier het gevraagde document.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

17 nov 2016 20:15

Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#7

17 nov 2016 23:08

Hierbij het  gevraagde bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

18 nov 2016 08:42

Hallo,

Kijk nu eens of Adblock Plus wel werkt in Edge.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#9

18 nov 2016 09:02

Nee, er is helaas geen verandering te bespeuren.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#10

18 nov 2016 09:16

Hallo,

Reset Edge eens:

Download Afbeelding Reset_Microsoft_Edge.zip naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Let op! Microsoft Edge zal compleet gereset worden waarbij alle instellingen (favorieten e.d.) verloren zullen gaan.
  • Pak het bestand Reset_Microsoft_Edge.zip uit.
  • Klik met de rechtermuisknop op Reset_Microsoft_Edge.ps1 en selecteer de optie Run with PowerShell.
  • Er verschijnt nu een blauw scherm waarin het script uitgevoerd gaat worden om Microsoft Edge te resetten.
  • Typ in het onderstaande venster vervolgens de letter A (Yes to All) gevolgd door enter om door te gaan.
Afbeelding
  • Wanneer het script gereed is zal PowerShell automatisch sluiten.
  • Zodra je Microsoft Edge voor de eerste keer weer opstart krijg je onder andere weer de mogelijkheid om je favorieten te importeren en alles naar wens in te stellen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#11

18 nov 2016 10:22

Ik heb dit gedaan en de AdBlock werkt nu. Maar nu heb ik een ander probleem. Het is niet mogelijk iets in favorieten te plaatsen (je had altijd de keuze tussen de werkbalk en de lijst), maar nu is dat hokje van opslaan leeg. Ook kunnen de favorieten niet geïmporteerd worden vanuit IE.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#12

18 nov 2016 11:03

Hallo,

Open Edge > Klik op de 3 horizontale streepjes (rechts boven) > Klik op "instellingen" > staat daar werkbalk Favorieten weergeven aan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#13

18 nov 2016 11:04

Ja. Het probleem is dat de map favorieten blijkbaar niet gevonden kan worden. Er kan ook geen nieuwe map worden aangemaakt.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16019
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#14

18 nov 2016 11:15

jamu schreef:Ja. Het probleem is dat de map favorieten blijkbaar niet gevonden kan worden. Er kan ook geen nieuwe map worden aangemaakt.
Heb je het zo geprobeerd: http://www.computeridee.nl/workshop/hoe ... naar-edge/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
jamu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 jan 2015 13:54

#15

18 nov 2016 11:40

Ja. Heb ik geprobeerd, maar dat krijg ik helemaal niet te zien. Dat is een helemaal lege bladwijzer.
Plaats reactie

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”