Plaats reactie
1
Probleem met Google Chrome door ooghandicaps!

Ik heb per ongeluk de taal op Japans gezet. Ik wilde webpagina's in het japans laten vertalen naar  het nederlands.

Hoe krijg ik dat terug.

Ik heb gevonden hoe je Google Chrome kunt resetten. Maar als ik dat start met de drie puntjes rechtsboven aan 
krijg ik een menu dat natuurlijk Japans is. Ik weet niet welke hokjes ik in welke stap moet aanklikken.

Als die in alle talen hetzelfde zijn zou ik aan de uitleg via screenshots kunnen volgen.

is er iemand die mij kan helpen of vertellen waar ik de oplossing kan vinden??

Al bij vorrbaat dank

Robert
2
@ Robert,

:welkom:

Kijk even hier, bij De taalinstellingen voor de Chrome-browser wijzigen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Onderstaand enkele screenshots van Google Chrome.
Volg de stappen 1 t/m 3.
Afbeelding Daarna verschijnt onderstaand scherm:
Afbeelding Kies aan de linkerkant de gewenste taal.
Aan de rechterkant verschijnt dan de knop zoals in het screenshot: "Google Chrome in deze taal weergeven".
Klik daarop en klik daarna op de knop "Gereed".
Herstart vervolgens Google Chrome.

Lukt het hiermee ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik kom alleen met het eerste screenshot verder omdat mijn CROME MENUTAAL FOUTIEF OP JAPANS STAAT.
Alleen via COMPLETE screenshots van een hele chrome menu pagina kom ik dan verder. Ik moet namelijk visueel kunnen zien, niet taalmatig, waar het hokje zit dat ik moet kiezen. dat gaat nog lastig worden als ik uit een hele tabel van bijv. keuzetalen in het japans, het hokje voor nederlands moet aanklikken.
Screenshot 1 is compleet, daarin kan ik zien wat het corresponderende hokje in het JAPANS is op mijn menu pagina
Ik heb dus alle paginagrote vervolg screenshots (van de hele menupagina) nodig. En ook als ik uit een lange tabel moet kiezen, welk regelnummer ik moet hebben. Bijvoorbeeld dat Nederlands
bij de taalkeuze op de 40e positie staat. Dit is een lastig probleem. je kunt het niet taalmatig maar alleen schermpositiematig oplossen.
Ik hoop dat iemand mij die kan geven hier.
Ondertussen probeer ik het verder.
Alvast hartelijkdank voor de moeite,
Robert
5
De makkelijkste oplossing is Chrome eerst verwijderen via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Daarna Chrome weer downloaden (via deze link: https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/) en weer installeren.
Maar mogelijk raak je dan bladwijzers kwijt en extensies.

Nu de lastige weg. Jij vraagt om screenshots van de gehele pagina.
Voor stap 2 is dit een screenshot van de gehele pagina:
Afbeelding Je moet dus op de link klikken die helemaal onderaan die pagina staat.

Voor Stap 3 is het wat lastiger. Die pagina is namelijk langer dan de hoogte van mijn monitor. Ik heb op die pagina eerst helemaal naar beneden gescrold en toen een screenshot gemaakt:
Afbeelding Jij moet daar dus ook eerst helemaal naar beneden scrollen en dan van onder naar boven werken om dezelfde instelling te kunnen vinden.

Tenslotte het venster met de talen waaruit je kunt kiezen. Helaas staan de verschillende talen daar niet bij iedereen op dezelfde positie.
Het zullen echter niet 40 talen zijn, maar waarschijnlijk slechts 4: Nederlands, Engels, Engels (Verenigde Staten), Japans.
Mogelijk worden al die talen echter met Japanse karakters weergegeven.
Dan zul je even naar onderstaande afbeelding moeten kijken. Daar zie je hoe het woord 'Nederlands' in het Japans wordt geschreven.
Afbeelding
6
Hallo Porrelaar,

Bedankt voor de gedeeltelijke oplossing.
Ik ben nu twee stappen verder.
Maar Als ik zoals gevonden dankzij jou ""Taal- en invoerinstellingen""selecteer kom ik
in een vervolgscherm dat ook nog japans (=onleesbaar) is.
In dat scherm kan ik nederlands vinden, maar dan???
Er zijn daar wel vijf keuzemogelijkheden die NA het aanklikken van Nederlands te maken zijn:
- 3 aanvinkbare hokjes en
- 2 aanklikbare hokjes
- en misschien een combinatie van die vijf die gemaakt moet worden.
Wat nu?
Hartelijk dank so far, maar zou je me willen helpen door mij aan te geven wat ik in dit laatste scherm
moet doen om de zaak (de google menu's) weer in het Nederlands te krijgen.
Ik hoop op je snelle antwoord en alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke dank en groet,
Robert.
By the way : ik wil in japan via yahoo auctions (veiling) audio kopen weet jij soms een betrouwbare
website aldaar of elders via welke ik die koop kan laten doen? Zelf direct kopen is eigenlijk onmogelijk, vandaar.
7
Ik kon natuurlijk niet precies weten wat jij in het laatste scherm (met de keuze uit verschillende talen) te zien kreeg. In zo'n geval is het handig om een print screen te maken en die in een reactie te plaatsen, zodat de helpers hetzelfde zien als jij...
Maar vooruit, ik heb mijn Google Chrome ook even het Japans gezet en weet nu dat jij bij het venstertje Talen dit venster te zien kreeg:
Afbeelding Met cijfers heb ik aangegeven waar jij achtereenvolgens op moet klikken:
1. In de linkerkolom met de verschillende talen klik je op Nederlands. Die taal was bij mij al geselecteerd, want Chrome zal zich afgevraagd hebben waarom ik Japans wil gebruiken terwijl de systeemtaal van mijn Windows 10 toch echt Nederlands is.
2. Daarna klik je op de knop Google Chrome in deze taal weergeven.
3. Tenslotte klik je rechts onderaan in dat venster op de knop Gereed.

Daarna Chrome afsluiten en weer opnieuw opstarten. Dat is alles wat je moet doen. Chrome is daarna weer in het Nederlands.
---
ROBERT11 schreef:By the way : ik wil in japan via yahoo auctions (veiling) audio kopen weet jij soms een betrouwbare website aldaar of elders via welke ik die koop kan laten doen? Zelf direct kopen is eigenlijk onmogelijk, vandaar.
Met die vraag kan ik je niet helpen. Misschien kunnen anderen je er wel mee helpen, maar dan zou je moeten vertellen welke audio(apparatuur) jij graag zou willen kopen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”