Plaats reactie
31
Hoi, denk dat ik hier nog even verder ga in plaats van een nieuw onderwerp aan te maken.
Al bij al werkt de pc nu redelijk goed maar heeft toch af en toe zijn kuren en daarom heb ik besloten deze te vervangen. Heel veel ken ik niet van de interne kant van een pc maar ik kan deze hier kopen voor een redelijke prijs.
Big tower systeem met volgende specificaties. CPU: Intel E6400 (dual core), Mem: 8GB, Gfx: GeForce 7600 GS (256MB), HDD: 250GB SATA. Heeft zowel DVD-ROM, DVD-Writer als floppy drive.
Tal van aansluitingen: 8x USB, 6x audio (voor surround), SPDIF digitale audio (optisch+coax), gigabit ethernet (geen Wifi!), IEEE1394 Firewire, 2x DVI voor tot 2 monitors (geen VGA-aansluiting!), 2x eSATA (voor externe HDD).
Toestel is volledig gebruiksklaar met legale Windows 10 Pro licensie. Alle updates reeds geïnstalleerd t.e.m. de recente Windows 10 Anniversary Update (aug. 2016). Kan nog zeer goed mee met de vereisten van vandaag.

Is dit iets voor de gewone man? Deze heer vraag er 90€ voor, wat denk ik niet veel is.
Graag had ik jullie mening eens gehoord.
32
Ik wil even vooropstellen dat ik geen hardware kenner ben, maar afgaand op de gemonteerde onderdelen (Intel E6400 CPU en GeForce 7600 GS grafische kaart en ook nog een diskettestation), vermoed ik dat deze computer toch al gauw zo'n 9 jaar oud is. Is dat een bezwaar? Dat hoeft niet. Ik heb hier een pc staan van bijna dezelfde leeftijd en met ongeveer dezelfde specificaties, die ooit geleverd werd met Windows Vista, maar nu prima werkt met Windows 10. Niet zo snel als mijn nieuwste pc, maar dat hoeft ook niet voor iedereen.
Wanneer je geen veeleisende spellen speelt, kun je vooruit met die pc. De 8 GB werkgeheugen (al zal het werkgeheugen vermoedelijk van een ouder type zijn: DDR2)  zijn een pluspunt, waarbij ik ervan uitga dat gekozen is voor de 64 bits versie van Windows 10 Pro, want alleen dan kan van die volle 8 GB werkgeheugen gebruik gemaakt worden.
Nadeel kan zijn dat alle onderdelen in een pc een beperkte levensduur hebben. Je weet niet hoeveel uren die harde schijf al gedraaid heeft.

Wanneer de aanbieder van die pc bij jou in de buurt woont, dan zou ik zeker vragen of je langs mag komen en de computer werkend mag zien en proberen. Dan merk je snel genoeg of die pc voor jouw gevoel vlot genoeg reageert voor wat jij ermee van plan bent te gaan doen.
33
Hoi, dank voor jou antwoord. 9j? deze is hier al 12 jaar maar begint nu toch wat achterstand te laten zien. Spelletjes spelen zit er voor mij niet in en hou ik zelfs niet van. Het is voor de dagdagelijkse taken uit te voeren, FP, Email, Bankverwerkingen en af en toe een filmpje mee pikken als ik de tijd heb. Dus voor  die 90€ kan ik zeker niet bij het zak gezet worden, zoals wij hier in vlaanderen zeggen. Ik mag zeker de pc ter plaatse uit testen, anders kocht ik hen niet. Maar bon, ik haal die woensdag en post hier nog wel eens het resultaat ervan alhoewel ik  nog nooit met windows 10 heb gewerkt, hopelijk valt het mee anders gaan we terug naar w7 als het nog mogelijk zou zijn. Update volgt nog. Prettige warme dag verder.
34
Mocht het werken met Win10 tegenvallen, installeer dan Classic Shell. Is een fluitje van een cent en je hebt dan de Win7 look and feel.
Om de Hd(s) te controleren zou je er even CristalDiskInfo op kunnen zetten. Die leest alle SMART waarden uit: http://crystalmark.info/download/index-e.html
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
35
Prima dat je de pc zelf kunt gaan testen!
Je vraagt je af of je wel met Windows 10 zult kunnen omgaan. Ik heb hier intussen 4 computers overgezet naar Windows 10. Het is even wennen, ja. Op de eerste pc die ik overgezet had naar Windows 10, heb ik Classic Shell gezet, waardoor ik weer het van Windows 7 bekende startmenu kreeg. Maar na iedere grote update van Windows 10 was Classic Shell weer verwijderd. Ik doe het nu zonder Classic Shell en heb geen problemen meer met het veranderde startmenu van Windows 10.
Ik heb ook geen enkele behoefte meer om terug te gaan naar Windows 7. Op 2 van mijn computers kreeg ik de laatste maanden dat ze nog op Windows 7 draaiden, steeds meer problemen met Windows Update. Die problemen verdwenen als sneeuw voor de zon, nadat ik de upgrade naar Windows 10 had uitgevoerd.
36
En hier ben ik terug, na een week de nieuwe pc te hebben uitgetest valt die zeer goed mee, ook Windows 10ben ik zo stilaan onder de knie te krijgen.Toch terug 1 probleem en terug met Firefox, die loopt nu niet meer vast maar als ik mijn muis over een afbeelding beweeg verdwijnt de afbeelding of zie ik er maar 1 stukje meer van, op andere browsers heb ik dit niet. Volgens de verkoper zou dit komen omdat het buffer te traag word gevuld, vind dat dan wel vreemd dat het niet gebeurt in andere browsers. Firefox vernieuwen helpt wel maar niet voor lang, na een kwartier is het euvel er terug.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”