Plaats reactie
1
Goedemorgen,
Internet en firefox zijn heel traag. Ik heb scans uitgevoerd met EEK maar deze kan niets vinden.
Wat zou ik nog meer kunnen uitvoeren om erachter te komen wat er mis is?
Ik krijg vrij regelmatig ook virussen als attachment bij email binnen. Deze zijn niet geopend geweest voor zover ik weet.
2
Hallo,

Is Firefox alleen traag bij het laden van website of bijvoorbeeld ook bij het openen van het programma zelf.

Voer de Afbeelding Ookla Speedtest eens uit.
  • Navigeer hiervoor naar http://www.speedtest.net/
  • Klik op begin test om de snelheid van de internetverbinding te meten.
  • Zodra dit gereed is klik je op de optie "Share this result".
  • Klik hierna op de tab "Image" en selecteer de link door op Copy te klikken.
  • Kopieer deze link in het volgende bericht middels CTRL + V.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Maxstar, ik vergat je vraag te beantwoorden, FFox is ook traag bij het openen en draaien. Met het downloaden zelf lijkt mij niet veel mis.
Het programma zelf is zeer traag, ook bv wanneer ik iets typ, dan laat een letter die ik typ lang op zich wachten alvorens hij verschijnt.
Adware of browserhijacking?
5
Hallo,

Laten we met FRST eens verder kijken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hoi,

Hij was voltooid, ik heb hem niet afgesloten, en het gekke is, gisteren heb ik hem al een keer laten draaien en toen crashte het programma.
Ook kreeg ik meteen een windows melding die ook naar microsoft verstuurd kon worden, wat ik heb gedaan.
Ik weet niet of er een opslag van gemaakt wordt, van deze windows melding, anders zou ik deze ook kunnen plaatsen in een bericht eventueel.

Maar vooralsnog zal ik eerst FRST nog een keer laten draaien.
11
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo,

Voer nu ook AdwCleaner nog even uit.

Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Cleaning.
  • Nu verschijnt het scherm "AdwCleaner – Closing programs" klik hier op Ok. (Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen even van het bureaublad verdwijnen, dit is normaal.)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
AdwCleaner[C1].txt
Ik zag trouwens dat combofix is blijven staan na FRST.
Handmatig verwijderen?
Situatie is overigens nog hetzelfde
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hallo,

Combofix mag je handmatig verwijderen, wat betreft de problemen valt het me op dat je wel een flinke hoeveelheid te openen startpagina's hebt?
Wat je kunt proberen is Firefox eens te resetten naar de standaardinstellingen.

Firefox terugzetten naar de standaardtoestand:
  • Klik op de menuknop Afbeelding en klik daarna op Help Afbeelding .
  • Kies Probleemoplossingsinformatie vanuit het menu Help.
    • Als u het menu Help niet kunt benaderen, typ dan about:support in uw locatiebalk om de pagina Probleemoplossingsinformatie zichtbaar te maken.
  • Klik in de rechterbovenhoek van de pagina Probleemoplossingsinformatie op de knop Firefox vernieuwen... Afbeelding
  • Klik in het bevestigingsvenster dat verschijnt op Firefox vernieuwen om verder te gaan.
  • Firefox zal worden gesloten en opnieuw worden ingesteld. Zodra dit is gebeurd, zal een venster de geïmporteerde gegevens weergeven. Klik op Voltooien en Firefox zal worden geopend.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”