Plaats reactie
1
Bij het opstarten van de computer waren op het account van mijn vrowu de shortcuts naar firefox en windows live mail verdwenen uit de taakbalk.
Ik moest ook opnieuw instellen dat firefox haar standaard browser was en ook dat zij voor haar mailverkeer gebruik maakt van windows live mail.
Alles draait onder windows 10 wat ik ervan verdenk zeer eigenzinnig te zijn en je laat doen wat zij willen.
Bij het aanmaken van een shortcut voor de mail blijkt dat ik een nieuw account moet aanmaken. De eerste stap heb ik gezet, maar ik heb het bange vermoeden dat alle mail-historie en contact -adressen verdwenen zullen zijn. Het aanmaken van het account heb ik niet helemaal uitgevoerd.
Het leek me wijs eerst hier om advies te vragen voor wat nu te doen.
Op mijn eigen account gebruik ik ook windows live mail en firefox en daar treden deze problemen helemaal niet op!

met vr groet
Jaap Blom
2
jblom schreef:Bij het opstarten van de computer waren op het account van mijn vrowu de shortcuts naar firefox en windows live mail verdwenen uit de taakbalk.
Ik moest ook opnieuw instellen dat firefox haar standaard browser was en ook dat zij voor haar mailverkeer gebruik maakt van windows live mail.
Probeer het volgende:
Zet de computer terug middels een systeemherstelpunt, kies een datum voordat het probleem is ontstaan.
jblom schreef:Alles draait onder windows 10 wat ik ervan verdenk zeer eigenzinnig te zijn en je laat doen wat zij willen.
Bij het aanmaken van een shortcut voor de mail blijkt dat ik een nieuw account moet aanmaken. De eerste stap heb ik gezet, maar ik heb het bange vermoeden dat alle mail-historie en contact -adressen verdwenen zullen zijn. Het aanmaken van het account heb ik niet helemaal uitgevoerd.
Is via de webmaildienst de e-mailberichten & contacten nog beschikbaar ?

Ter informatie:
Windows Live Mail (het e-mailcliënt / e-mailprogramma) werkt niet meer na 30 juni 2016, voor gebruikers met e-mailadressen die op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen.

Gebruikers van Windows 10 & 8 wordt aanbevolen door Microsoft om de vooraf geïnstalleerd Mail-app te gebruiken.

Gebruiker die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen   ☞  dit geldt voor Windows 7 en oudere Windows OS.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Ik heb een systeemherstel gestart en daarmee is het probleem met de mail uit de wereld.
Nieuw probleem is dat Microsoft Word Starter 2010 en Micosoft Excel Starter 2010 niet meer werken. Beide prigramma's "kunnen niet geopend worden".

met vriendelijke groet
Jaap Blom

"windows 10 maakt meer kapot dan je lief is
4
jblom schreef:Ik heb een systeemherstel gestart en daarmee is het probleem met de mail uit de wereld.
Prima dat het e-mail probleem verholpen is :top:
jblom schreef:Nieuw probleem is dat Microsoft Word Starter 2010 en Micosoft Excel Starter 2010 niet meer werken. Beide prigramma's "kunnen niet geopend worden".
Dat kan kloppen, Microsoft Office Starter is geschikt voor Windows XP t/m Windows 7, volgens de website van Microsoft.
jblom schreef:"windows 10 maakt meer kapot dan je lief is
:oops: echt waar . . . . , ik moet ook nog upgraden . . . .  :pray:
Zijn dat de enige programma's -Microsoft Word Starter 2010 en Micosoft Excel Starter 2010-  die niet werken onder W 10?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Vooralsnog zijn Word en Excel de voornaamste programma's die niet werken. Maar zolang ik Windows 10 gebruik, werkten ze wel. Nu ineens niet meer. Kan geen besaand word of excel document meer openen, ook geen powerpointpresentaties meer overigens.
Voor het gebruik van bijvoorbeeld Canon-utilities moet ik met enige regelmaat de computer opnieuw opstarten om ze te kunnen gebruiken. Ik denk met name in die situatie dat er op een ander account al is ingelogd (geweest).

met vr groet
Jaap Blom
6
jblom schreef:Nu ineens niet meer. Kan geen besaand word of excel document meer openen, ook geen powerpointpresentaties meer overigens.
Wat voor foutmelding komt er te voorschijnt ?
jblom schreef:Voor het gebruik van bijvoorbeeld Canon-utilities moet ik met enige regelmaat de computer opnieuw opstarten om ze te kunnen gebruiken.
Ik heb géén Canon, maar wellicht de nieuwste / laatste driver zoeken, donwloaden & installeren ?
jblom schreef:Ik denk met name in die situatie dat er op een ander account al is ingelogd (geweest).
Dit begrijp ik niet ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
De volgende foutmelding verschijnt bij de Microsoft programma's:
"Kan Microsoft Word Starter niet openen. Probeer het opnieuw of herstel het product via het Configuratiescherm"

met vr groet
Jaap
8
jblom schreef:Probeer het opnieuw of herstel het product via het Configuratiescherm"
Het is wel de moeite waard om te proberen om te herstellen, lijkt me.

Bij Microsoft link in mijn vorig bericht kunt men nog steeds downloadden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Ok heb in via het  configuratiescherm het programma "verwijderd"(was de enige optie),
Maar alle toepassingen van Microsoft Office Starter staan nog wel bij "Alle aps"
Als ik een toepassing kies krijg ik de volgende melding: Configuratie fout van Klik en Klaar
met vr groet
Jaap
10
jblom schreef:Als ik een toepassing kies krijg ik de volgende melding: Configuratie fout van Klik en Klaar
met vr groet
Neem de eerste vijf links van Microsoft hier eens door, wellicht zal het probleem verdwenen  :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”