Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik heb net iets uitgevonden wat ik graag wil delen, zodat anderen er baat bij hebben.

Ik kon opeens geen mail meer ontvangen (wel verzenden) vanaf een van mijn mailadressen in de Office Outlook mail client (het programma dus, niet webmail) (ik heb Office 2007). Ik verwijderde de account en installeerde hem opnieuw maar het bleef. Ik dacht dat het aan mijn provider (Tele2) lag en ze hadden idd een fikse storing maar alleen op hun eigen mailadressen, niet op outlook-adressen. Ik chatte met een technische medewerker van Microsoft en die zei dat het toch echt aan de provider lag en mijn provider zei dat het programma Outlook wel beschadigd kon zijn geraakt. Kastje-muur. Pfff.

Na veel gedoe, wat ik jullie zal besparen, heb ik dit uitgevonden:

Bij de omzetting van de mail-accounts op outlook.com naar de nieuwe omgeving van outlook.live blijft de instelling van POP3 niet behouden. Dat ene mailadres van mij was omgezet en toen ik in de webmail van dat mailadres keek in Opties bij "Verbinding maken met apparaten en apps via POP" was de POP uitgeschakeld en dan wordt het dus automatisch een IMAP-verbinding en omdat ik POP heb in Outlook werkte het niet meer. Na opnieuw de POP te hebben ingeschakeld kreeg ik al mijn mails alsnog binnen en kon ik weer nieuwe berichten ontvangen. Je krijgt wel een mail dat Outlook.com veranderd is maar die ontving ik dus niet (!) en daar stond ook bijna niks in. Ik heb dit overigens net gemeld in de Microsoft Community.

Ik weet niet of ik dit allemaal goed heb benoemd, anders moet iemand anders het nog even duidelijker zeggen. Hier zullen meer mensen last van hebben of krijgen bij de omzetting naar outlook.live. Zegt het voort, zegt het voort! :)

Groetjes,
Fréderique
3
Ik vergat te zeggen dat ik ook steeds een pop-up kreeg dat ik mijn netwerkwachtwoord, dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord, moest opgeven.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”