Hallo allemaal,
Ik heb net iets uitgevonden wat ik graag wil delen, zodat anderen er baat bij hebben.
Ik kon opeens geen mail meer ontvangen (wel verzenden) vanaf een van mijn mailadressen in de Office Outlook mail client (het programma dus, niet webmail) (ik heb Office 2007). Ik verwijderde de account en installeerde hem opnieuw maar het bleef. Ik dacht dat het aan mijn provider (Tele2) lag en ze hadden idd een fikse storing maar alleen op hun eigen mailadressen, niet op outlook-adressen. Ik chatte met een technische medewerker van Microsoft en die zei dat het toch echt aan de provider lag en mijn provider zei dat het programma Outlook wel beschadigd kon zijn geraakt. Kastje-muur. Pfff.
Na veel gedoe, wat ik jullie zal besparen, heb ik dit uitgevonden:
Bij de omzetting van de mail-accounts op outlook.com naar de nieuwe omgeving van outlook.live blijft de instelling van POP3 niet behouden. Dat ene mailadres van mij was omgezet en toen ik in de webmail van dat mailadres keek in Opties bij "Verbinding maken met apparaten en apps via POP" was de POP uitgeschakeld en dan wordt het dus automatisch een IMAP-verbinding en omdat ik POP heb in Outlook werkte het niet meer. Na opnieuw de POP te hebben ingeschakeld kreeg ik al mijn mails alsnog binnen en kon ik weer nieuwe berichten ontvangen. Je krijgt wel een mail dat Outlook.com veranderd is maar die ontving ik dus niet (!) en daar stond ook bijna niks in. Ik heb dit overigens net gemeld in de Microsoft Community.
Ik weet niet of ik dit allemaal goed heb benoemd, anders moet iemand anders het nog even duidelijker zeggen. Hier zullen meer mensen last van hebben of krijgen bij de omzetting naar outlook.live. Zegt het voort, zegt het voort!
Groetjes,
Fréderique
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”
- PC Web Plus Actueel
- - Nieuwe artikelen & algemeen nieuws op computergebied
- Computerproblemen & vragen [software]
- - Windows Hulp en ondersteuning
- - - Windows 11
- - - Windows 10
- - - Windows 8
- - - Windows 7
- - - Windows Vista
- - - Windows XP
- - Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties
- - - Windows Update Errors en Informatie
- - BSOD, Systeemcrashes & Opstartproblemen
- - Algemene computervragen en problemen
- - Mac OS & Apple software
- - Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen
- Computerproblemen & vragen [hardware]
- - Hardware & Randapparatuur
- - Tablets & Smartphones
- - Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware
- Internet en Netwerken
- - Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems
- - Browsers, e-mailprogramma's en internet software
- - NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)
- - VPN diensten (Virtual Private Network)
- Computerbeveiliging & Malware- en Virusinfectie problemen
- - Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer
- - - Handleidingen en informatie
- - Antivirus- Firewalls en beveiligingssoftware
- - - Beveiligingssoftware (algemeen)
- - - Malwarebytes & AdwCleaner
- - - Emsisoft Anti-Malware
- - - HitmanPro
- - Beveiliging & Privacy
- Algemene discussies & ontspanning
- - Handleidingen, Artikelen, Tips & Trucs
- - - Windows 10
- - - Windows 8
- - - Windows 7
- - - Linux
- - - Microsoft Office
- - - Audio, video en Multimedia
- - - Internet, netwerken, e-mail en browsers
- - - Tablets & mobiele apparaten
- - - Hardware
- - - Software
- - - Diversen
- - - Mac OS
- - - Security artikelen & handleidingen
- - Off-topic hoekje en algemene discussies
- PC Web Plus Informatie
- - Forum feedback & mededelingen
- - Even voorstellen
- - Archief
- - - Prullenbak