Plaats reactie
1
Ik heb iemand geholpen om een nieuw e-mailadres aan te maken in Windows Live Mail.
Ik krijg dan de volgende foutmelding:
Afbeelding Iemand een idee om dit op te lossen?

Alvast dank.
Groeten, Jos H
2
Bedoel je dat je een nieuw account hebt aangemaakt?
Grote kans dat je dan toch de gegevens niet goed hebt ingevoerd.
Hetzij de namen van de servers, hetzij de usernaam of password.
Lost dit je probleem niet op, verwijder het account dan eens volledig en maak dit opnieuw aan.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
:dank: voor de snelle reactie!
Ik ga het uitvoeren op de laptop van degene die ik help.
Kan wel even duren voordat ik opnieuw reageer.
Groeten, Jos H
4
Prima. Succes.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Ik heb toch nog even verder gezocht.
Op de helpdesksite van Microsoft zag ik het volgende:



Hallo AV_907,

Welkom op het Microsoft Community forum!

Afgaande op de foutcode 5102 die verschijnt, gaan we enkele wijzigingen doorvoeren in je account die de synchronisatie zouden moeten verbeteren. Om deze reden wil ik je vriendelijk verzoeken ons het betreffende e-mailadres toe te sturen via een reactie op dit bericht.

Opmerking: Wees je ervan bewust dat accounts uitsluitend zichtbaar zijn voor jezelf en Microsoft medewerkers.

Alvast bedankt voor je medewerking, en we wachten je reactie rustig af.

Groeten,

Carlos

Zodra ik dus weer bij de persoon ben die ik help ga ik dit uitvoeren.

Ik meld me weer zodra het probleem is opgelost.
Groeten, Jos H
6
Vanmiddag weer bij degene geweest die ik help met zijn laptop.
Deze mijnheer heeft de ziekte ALS en kan nauwelijks praten; e-mailen is voor hem het enige contact met familie, vrienden en de rest van de buitenwereld.
Het is dus belangrijk dat dit probleem wordt opgelost.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met de Answer Desk van Microsoft.
Het probleem uitgelegd (zie voorgaande berichten).
De medewerker die ik aan de telefoon had kon het probleem niet oplossen.
Ik kon wel een eenmalig antwoord krijgen van de technische helpdesk maar dit kost € 80,- !! :'(

Nogmaals alle nieuw toegevoegde accounts verwijderd en opnieuw account aangemaakt; ook de pop3 en smtp-instellingen goed ingevuld.

Hierna test uitgevoerd; als we van een al bestaand account op zijn laptop een nieuwe e-mail sturen wordt deze ontvangen op het nieuwe account.
Als ik een nieuwe mail stuur vanaf mijn Gmail account (smartphone) wordt deze niet op het nieuwe accont ontvangen.

Weet iemand een oplossing?
Alvast :dank:

Mvg, Jos H.
Groeten, Jos H
7
Lees dit eens:
http://tweakers.net/nieuws/106832/gebru ... ichte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.infoworld.com/article/301451 ... ndows.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou het dat kunnen zijn?
Misschien dan wel geen crashes, maar ook bepaalde mailfunctionaliteit niet meer.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
8
@ Veng: :dank: voor je snelle reactie
Ik ga het volgende week maandag uittesten (ga dan weer naar betr. persoon toe).

Mvg, Jos H.
Groeten, Jos H
9
Heel vaag meen ik me te herinneren dat mijn zus ook eens een dergelijk probleem had met Gmail.
Ik lees ook dit op het net:
gmail wel versturen niet ontvangen: https://www.google.nl/#q=gmail+wel+vers ... +ontvangen" onclick="window.open(this.href);return false;
of dit: http://www.onemorething.nl/community/to ... lukt-niet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar wil er wel eens iets mis gaan met specifiek Gmail?
Zoek eventueel eens verder op jullie specifieke situatie ivm Gmail.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
10
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! :D

Het probleem is opgelost; na een herstart van het systeem (dit hadden we ook al eerder gedaan) werkt het account probleemloos!

@Veng: :dank: voor al je adviezen!

Mvg, JosH
Groeten, Jos H
11
Fijn dat het weer werkt
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”