Foutcode bij ontvangen en verzenden in Outlook 2016
Sinds deze middag is het niet meer mogelijk berichten te ontvangen of te verzenden in Outlook 2016.
Foutcode: 0x80004005.
Informatie op support.microsoft.com hierover.
Gecontroleerd in "Programma's en onderdelen" of misschien iets van Symantec daarin aanwezig is.
Niets van Norton of Symantec aanwezig.
Hoe zou dit verholpen kunnen worden?
Update
Uitschakeling van enkele of alle opties in het Antivirusprogramma (Defender) bracht geen oplossing.
Opdracht sfc scan now is uitgevoerd, n.a.v. deze post.
Resultaat: "Windows Resource Protection found corrupt files and succesfully repaired them".
Maar helaas, het probleem is er niet door opgelost.
Update (2)
Probleem geheel opgelost.
In het e-mail account in Outlook worden 3 e-mailadressen gebruikt.
Bij de eerste (....@gmail.com, standaard) bleek dat er geen wachtwoord meer aanwezig was.
Dit opnieuw ingevoerd. En "Account Instellingen" gaf drie V-tjes.
Bij de tweede, het hoofd e-mailadres van de officiele provider (Online) is niet precies duidelijk wat het probleem was.
Na een aantal malen testen kwam er uiteindelijk een gunstig resultaat.
Alzo ook bij het derde account, een secundair e-mailadres van de provider.
Instellingen:
Type account: POP3
Server voor inkomende e-mail: pop.online.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.online.nl
Niet duidelijk
1 Hoe kan het dat opeens het wachtwoord voor het account ...@gmail.com verdwenen is?
2 Hoe kan het dat pas na een aantal malen intoetsen van de (onveranderde) accountgegevens er verbinding gemaakt kan worden?
Is er misschien toch één of ander virus dat bestanden aantast?
Er is nu een volledige scan gestart met Windows Defender.
2
heel vaak helpt het om de pc een herstart te geven....
vaag probleem, en of defender hier de aangewezen tool is, valt te betwijfelen.
laat je pc liever even grondig inspecteren door de experts hier.
Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
vaag probleem, en of defender hier de aangewezen tool is, valt te betwijfelen.
laat je pc liever even grondig inspecteren door de experts hier.
Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
- RSIT 32 bit (RSIT.exe)
- RSIT 64 bit (RSITx64.exe)
- Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
- Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
- Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
- Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
5
Ander topic
M.b.t. afronden van dit topic, zoals daar ook bericht,
graag even een paar dagen de tijd (tot begin volgende week) om te bezien of er nog problemen optreden.
Outlook
Zoals al bericht, Outlook werkt weer goed.
Maar het is wel vreemd dat een aantal malen dezelfde accountgegevens ingetoetst moesten worden,
alvorens de test positief verliep.
Er is een scan uitgevoerd met Defender.
Tijdsduur ca. 6 uur, gescande items waren meer dan 6 miljoen, geen ongerijmdheden gedetecteerd.
RSIT-log is bijgevoegd.
M.b.t. afronden van dit topic, zoals daar ook bericht,
graag even een paar dagen de tijd (tot begin volgende week) om te bezien of er nog problemen optreden.
Outlook
Zoals al bericht, Outlook werkt weer goed.
Maar het is wel vreemd dat een aantal malen dezelfde accountgegevens ingetoetst moesten worden,
alvorens de test positief verliep.
Er is een scan uitgevoerd met Defender.
Tijdsduur ca. 6 uur, gescande items waren meer dan 6 miljoen, geen ongerijmdheden gedetecteerd.
RSIT-log is bijgevoegd.
7
Instellen Account in Outlook 2016
Duidelijk is dat foutcode 0x80004005 in Outlook 2016 ook verband kan houden met de accountinstellingen.
Hieronder ter completering een beschrijving:
- Bestand.
- Accountinstellingen (2 * klikken).
- Tabblad E-mail.
- Selectie juiste e-mail account (niet bij "nieuw").
- Herstellen / Wijzigen of Nieuw.
- Invoer Account gegevens (image 1).
- "Volgende".
- Test wordt uitgevoerd.
- Indien goed, 3 V-tjes (image 2).
Probleem opgelost nu.
Bedankt voor de medewerking.
PS De foto's zijn enigszins groot uitgevallen. Het is bedoeld ter verduidelijking.
Mede omdat bij zoeken in Google naar probleemoplossing er mogelijk topics van forums verschijnen.
Duidelijk is dat foutcode 0x80004005 in Outlook 2016 ook verband kan houden met de accountinstellingen.
Hieronder ter completering een beschrijving:
- Bestand.
- Accountinstellingen (2 * klikken).
- Tabblad E-mail.
- Selectie juiste e-mail account (niet bij "nieuw").
- Herstellen / Wijzigen of Nieuw.
- Invoer Account gegevens (image 1).
- "Volgende".
- Test wordt uitgevoerd.
- Indien goed, 3 V-tjes (image 2).
Probleem opgelost nu.
Bedankt voor de medewerking.
PS De foto's zijn enigszins groot uitgevallen. Het is bedoeld ter verduidelijking.
Mede omdat bij zoeken in Google naar probleemoplossing er mogelijk topics van forums verschijnen.
Laatst gewijzigd door Rolf58 op 06 nov 2015 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
8
@ Rolf58,
De schermafbeeldingen die u heeft geplaatst zijn gewijzigd, uw e-mailadres zijn verwijderd.
Let op met het plaatsen van privacygevoelige gegevens op internet.
Goed om te horen dat het probleem is opgelost en dank voor het melden van de oplossing
De schermafbeeldingen die u heeft geplaatst zijn gewijzigd, uw e-mailadres zijn verwijderd.
Let op met het plaatsen van privacygevoelige gegevens op internet.
Goed om te horen dat het probleem is opgelost en dank voor het melden van de oplossing
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom
born to be free is the way to freedom