Plaats reactie
1
Goeie morgen,

De desktop van mijn schoonmoeder is overleden en heb een 2e hands laptop gekocht en klaar gemaakt voor gebruik.
alles is verder goed, behalve Windows Live Mail.

Ik heb Windows Live Mail geinstalleerd volgens:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/int ... der/Verder

De gehele installatie is goed gegaan totdat ik ging testen.
Er kan gewoon mail ontvangen worden, maar niet verzenden.
Als ik via webmail verzend, doet ie het wel.

Heb contact gehad met Ziggo, maar die kunnen niets doen. Ga maar naar een pcboer werd mij verteld.

Kunnen jullie mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Groet,
Huib van Zanten.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
3
Maxstar schreef:Hallo,

Hoe staan de instellingen voor de uitgaande e-mail? En is aan het "smtp.ziggo.nl" poort 587 of poort 25 gekoppeld.
Hoi Maxstar,

Poort 587 zoals aangegeven in de handleiding van Ziggo.
Poort 25 net geprobeerd, maar ook niets.
met Ben contact gehad en hij gaf aan om instellingen aan te passen naar upc, dus POP3.
Alleen kan ik dit niet aanpassen.
Hij blijft op imap staan.

Windowslivemail ook net helemaal verwijderd en opnieuw gedownload, maar de instellingen zoals ze stonden staan er nog in.

Nog andere opties?

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
4
Hallo,

POP3 is voor de inkomende mail, IMAP is weer een apart protocol die er voor zorgt dat alle e-mail tussen de cliënt en server gesynchroniseerd wordt.
Wanneer je het POP protocol wilt gebruiken i.p.v. IMAP dien je de volgende gegevens te gebruiken.

pop.ziggo.nl > 995
smtp.ziggo.nl > 587

Maar test ook eens of je smtp.upcmail.nl kan gebruiken, ik heb al vaker gehoord dat smtp.ziggo.nl niet altijd even goed werkt voor andere ISP's die in Ziggo zijn overgegaan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Hoi Maxstar,

Ik ga hier morgen mee verder.
Ik zal, als het mogelijk is, jou gegevens invoeren.

Hier op mijn computer kan ik geen veranderingen aan brengen, dus ben benieuwd of het bij mijn schoonmoeder wel kan. Allebei Windows Live Mail 2011.

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
7
Hoi Maxstar,

Bovenstaande geprobeerd, maar helaas.

Wilde alles weer terug zetten, maar kan nu eigenschappen niet meer aan spreken.
Ik ga de mail weer eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren.
zien of ik daar nog verder mee kom.

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
8
Ook hier kom ik niet verder meer mee.
Kan "eigenschappen" niet meer aanspreken.
Bij alles wat ik aanklik op die mail geeft ie melding van " .de IMAP server heeft een onbekende groet verzonden".

Is het een optie om een nieuw account aan te maken en dan de "oude" te verwijderen?

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
9
Hoi Maxstar,

Nieuw account aangemaakt en deze werkt ppffffff eindelijk met de upc inloggegevens en geen ziggo.
Inkomende mail poort 110
Uitgaande mail poort 25

Maar nu:

Hoe kan ik de mail van dat corrupte account overzetten naar de goeie?
/en hoe verwijder ik daarna dat corrupte account?

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
10
Hallo,

Dus als ik het goed begrijp werkt het e-mail-account met de UPC gegevens wel, dus verzenden en ontvangen gaat goed.
Maar zodra je de Ziggo gegevens gebruikt werkt het niet meer?

Dit heeft niets met een corrupt account te maken ben ik bang, ik denk dat het probleem dus ergens tussen UPC > Ziggo moet zitten qua accountgegevens.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Maxstar schreef:Hallo,

Dus als ik het goed begrijp werkt het e-mail-account met de UPC gegevens wel, dus verzenden en ontvangen gaat goed.
Maar zodra je de Ziggo gegevens gebruikt werkt het niet meer?

Dit heeft niets met een corrupt account te maken ben ik bang, ik denk dat het probleem dus ergens tussen UPC > Ziggo moet zitten qua accountgegevens.
Hoi Maxstar,

Klopt helemaal.
Met UPC gegevens werkt alles en met ziggo niet.
Het zal dus inderdaad iets tussen UPC>Ziggo zijn.

Ik ga morgen ff verder kijken hoe ik dat niet werkende account kan verwijderen.
Op internet geven ze alleen voorbeelden van oudere versies Live Mail.

Ik laat je morgen weten hoe het verder is gegaan. Misschien van belang voor e.v.t. andere "klanten" met een zelfde probleem.

Groet,
Huib.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
12
Hoi Maxatar,

Ik ben er uit :good: :D :D
Hier zat geen knop om accounts te verwijderen en om instellingen te veranderen en had al vaker geprobeerd om alles van Essentials te verwijderen, maar zonder resultaat.

Het volgende heb ik nu gedaan:

Ik heb Essentials beschouwd als spyware en dan ook de stappen genomen om spyware te verwijderen.
Eerst uit config essentials verwijderd, compie opnieuw gestart.
ADW cleaner en zoek exe er overheen.
Deze hebben nog zaken verwijderd van Essentials.
Ccleaner er nog over heen gehaald, ook nog zaken verwijderd.
Compie opnieuw gestart en toen ging het goed.

Windows Live Mail opnieuw in kunnen stellen en alle daar bij behorende mappen/opties waren nu wel aanwezig.
Alles toch weer volgens Ziggo met IMAP ingesteld en klaar was huipie :D

1 ding nog, bij de 1e keer instellen gaf Ziggo voor inkomende mail poort 995 aan, nu schijnen ze die poort te hebben aangepast naar 993.

Bedankt voor het meedenken.
Ook Ben bedankt voor het tussentijds (online skype) meedenken.

Groet,
Huib van Zanten.
Weer of geen weer, het is altijd Brandweer
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”