Plaats reactie
1
Ik heb echt de laatste tijd issues met mijn chrome browser

Ik sluit hem echt s avonds normaal af en dan sluit ik de laptop af

maar als ik de volgende dag opstart en ik start chrome

dan krijg ik 9 van de 10 keer de melding

chrome is niet goed afgesloten klik op herstellen ( ja tuurlijk herstellen ik heb 19 vaste tabbladen en een hele klus om die weer terug te zetten dus)

Maar het is wel irri eigenlijk raar, want ik sluit dus wel degelijk chrome af voor ik de laptop uitzet

Het doet zicht nu ongeveer anderhalve week voor met regelmaat.

Mijn chrome is up to date met de laatste bèta versie

Gek is dat het niet altijd gebeurd.

Maar ik weet 1 ding zeker, ik sluit chrome altijd af zoals het hoort
Liefs Typetje
2
bij chrome is het meestal voldoende om de bestaande versie te deïnstalleren, ccleaner het register te laten opruimen, de pc te herstarten en de laatste versie te installeren.
kan ook dat een of andere malware je parten speelt.
in dat geval:
Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
3
Ik ben er vrij zeker van dat ik geen malware heb

en ccleaner is regelmatig aan het opruimen, die draait en houdt dat wel bij


ik zelf denk, maar ik weet niet zeker of dat een oorzaak kan zijn ( gezien dat het soms wel en soms niet goed gaat )
( ik zat even andere mogelijkheden te overpeinzen net )

dat als ik chrome afsluit en daarna te snel de laptop afsluit misschien dit euvel ontstaat, misschien heeft chrome dan nog niet
alles geheel afgesloten.

Ik heb natuurlijk nogal een druk verkeer over de browser

( ik heb de laatste versie en ik sta niet echt te springen voor herinstallatie met alle instellingen en tabbladen die ik vast heb :o )
Liefs Typetje
4
Ik heb het getest

en inderdaad als ik chrome afsluit en ik wacht even en sluit de laptop een paar minuutjes later af, dan heb ik er geen last van is alles ok


gaat het te snel ( bijvoorbeeld bij een herstart ) dan krijg ik die melding verkeerd afgesloten


Ik denk dat er teveel hangt in mijn chrome

Bij FF heb ik dit niet dus

Maar die heeft maar 5 tabbladen vast, een paar zijn dat van sites die het op een of ander manier in FF beter doen dan in Chrome oa bepaalde onderdelen van de Gemeente Den Haag ( om online taxibus te reserveren ) In ieder geval ik weet nu wel dat mijn vermoeden dus wel klopte :D

Ik hou er nu rekening mee.

En mocht ik toch te snel zijn geweest dan snel herstellen klikken, Ik moet er niet aan denken om al die vaste tabs weer terug te zetten :o
Liefs Typetje
5
Hallo,

"Google Chrome" heeft een instelling waardoor er onzichtbaar op de achtergrond nog tabbladen open kunnen staan. Bij het afsluiten van je laptop dienen deze dan nog eerst afgesloten te worden wat een vertraging zal geven.
Schakel dat eens uit zoals hieronder aangegeven:

Klik in Chrome rechtsboven op de knop met de 3 liggende streepjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven....
Vink de instelling uit zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
PeterJ schreef:Hallo,

"Google Chrome" heeft een instelling waardoor er onzichtbaar op de achtergrond nog tabbladen open kunnen staan. Bij het afsluiten van je laptop dienen deze dan nog eerst afgesloten te worden wat een vertraging zal geven.
Schakel dat eens uit zoals hieronder aangegeven:

Klik in Chrome rechtsboven op de knop met de 3 liggende streepjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven....
Vink de instelling uit zoals op onderstaande afbeelding: Afbeelding

Bedankt voor de tip PeterJ ik ga het gelijk toepassen :good:


ik heb het gevonden en het vinkje weggehaald, ik ben benieuwd ;)
Liefs Typetje
7
Even een follow up op dit probleem

het blijkt inderdaad nu steeds goed te gaan met het sluiten en opstarten van Chrome

de melding is niet meer verschenen en hij start gewoon weer op als vanouds zonder problemen

probleem opgelost dus

:good:
Liefs Typetje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”