Hallo,
Sinds vorige week heb ik een nieuwe desktop (HP 11-200ED) aangeschaft. Internet explorer werkt erg traag. Voornamelijk bij pagina`s als Facebook en YouTube duurt het erg lang voordat de pagina geladen is, maar daarna gaat het scrollen ook erg traag. Ik heb ook even getest in Google Chrome maar daar werkt het prima. Ik werk het liefst met IE, dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Gr. Agnes
2
Hallo en welkom op het forum,
Probeer het onderstaande eens, wellicht helpt het resetten van Internet Explorer om dit probleem te verhelpen.
Internet Explorer opnieuw instellen:
Probeer het onderstaande eens, wellicht helpt het resetten van Internet Explorer om dit probleem te verhelpen.
Internet Explorer opnieuw instellen:
- Start Internet Explorer.
- Opmerking: Als u Windows 8 gebruikt, start u Internet Explorer voor het bureaublad. Het wijzigen van de instellingen heeft dan invloed op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.
- Open het menu Extra en tik of klik op Internetopties. Druk op Alt als het menu Extra niet wordt weergegeven.
- Opmerking: Als u Internet Explorer niet kunt starten, kunt u het instellingenvenster ook openen door tegelijkertijd op de Windows-toets en R te drukken, in het vak Uitvoeren de tekst inetcpl.cpl te typen en vervolgens op Enter te drukken.
- Tik of klik in het venster Internetopties op het tabblad Geavanceerd.
- Tik of klik op Opnieuw instellen.
- Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
- Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook uw browsegeschiedenis, zoekproviders, webversnellers, startpagina's, traceerbeveiliging en gegevens voor ActiveX-filtering wilt verwijderen.
- Wanneer de standaardinstellingen van Internet Explorer zijn hersteld, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
- Sluit Internet Explorer af en start het programma opnieuw op.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar,
Bedankt voor je reactie. Ik heb onderstaande stappen uitgevoerd, maar het heeft niets geholpen. Zelfs het scrollen op deze pagina is erg traag. Nog andere suggesties om dit probleem op te lossen?
Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar ik heb de volgende programmatjes al gedraaid en daar kwam niets naar voren: CCleaner, Malwarebytes antimalware en McAfee. Op zich ook logisch, aangezien mijn desktop amper een week draait.
gr. Agnes
Bedankt voor je reactie. Ik heb onderstaande stappen uitgevoerd, maar het heeft niets geholpen. Zelfs het scrollen op deze pagina is erg traag. Nog andere suggesties om dit probleem op te lossen?
Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar ik heb de volgende programmatjes al gedraaid en daar kwam niets naar voren: CCleaner, Malwarebytes antimalware en McAfee. Op zich ook logisch, aangezien mijn desktop amper een week draait.
gr. Agnes
4
Goedemorgen,
Welk pakket gebruik je van McAfee, en is dit nog een probeerversie van 30 dagen of heb je hiervoor al een complete licentie aangekocht?
McAfee staat er immers bekend om dat deze een flinke systeemimpact heeft en het systeem kan vertragen, dit zou dan ook een verklaring kunnen zijn voor de problemen met Internet Explorer.
Welk pakket gebruik je van McAfee, en is dit nog een probeerversie van 30 dagen of heb je hiervoor al een complete licentie aangekocht?
McAfee staat er immers bekend om dat deze een flinke systeemimpact heeft en het systeem kan vertragen, dit zou dan ook een verklaring kunnen zijn voor de problemen met Internet Explorer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Goedemorgen,
Ik gebruik op dit moment McAfee LifeSafe en ja dat is een proefsessie. Via mijn werkgever kan ik een andere virusscanner downloaden, maar ivm vakantie kan ik daar nu nog even niet bij. Overigens is die ook van McAfee. Is het beter om een andere te installeren dan?
Als ik kijk naar het gebruik van mijn processor, gebruikt hij op het moment dat ik dit bericht maakt gemiddeld zo`n 10%. McAfee gebruikt niets, voor zover ik kan zien en toch als ik dan inlog op Facebook is hij erg traag, pagina start zeer langzaam op, scrollen gaat supertraag, maar ook het afsluiten van de pagina doet er erg lang over.
Nog ter aanvulling: als ik Facebook opstart schiet het procesverbruik wel omhoog naar zo`n 35%.
gr. Agnes
Ik gebruik op dit moment McAfee LifeSafe en ja dat is een proefsessie. Via mijn werkgever kan ik een andere virusscanner downloaden, maar ivm vakantie kan ik daar nu nog even niet bij. Overigens is die ook van McAfee. Is het beter om een andere te installeren dan?
Als ik kijk naar het gebruik van mijn processor, gebruikt hij op het moment dat ik dit bericht maakt gemiddeld zo`n 10%. McAfee gebruikt niets, voor zover ik kan zien en toch als ik dan inlog op Facebook is hij erg traag, pagina start zeer langzaam op, scrollen gaat supertraag, maar ook het afsluiten van de pagina doet er erg lang over.
Nog ter aanvulling: als ik Facebook opstart schiet het procesverbruik wel omhoog naar zo`n 35%.
gr. Agnes
6
Hallo,
Aangezien McAfee een proefversie is zou ik deze verwijderen, ik vermoed dat de firewall weleens de boosdoener kan zijn en voor de vertraging zorgt.
Als alternatief kan je de gratis virusscanner van Avira installeren, deze biedt ook nog een betere bescherming dan McAfee.
Aangezien McAfee een proefversie is zou ik deze verwijderen, ik vermoed dat de firewall weleens de boosdoener kan zijn en voor de vertraging zorgt.
Als alternatief kan je de gratis virusscanner van Avira installeren, deze biedt ook nog een betere bescherming dan McAfee.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Voer het onderstaande eens uit, dan kunnen we even verder kijken.
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Goedemorgen,
Dit ziet er allemaal netjes uit, maar is deze laptop bekabeld of draadloos aangesloten op het internet?
Als dit draadloos is sluit de laptop dan eens bekabeld aan en kijk of je dan dezelfde problemen hebt met Internet Explorer.
Dit ziet er allemaal netjes uit, maar is deze laptop bekabeld of draadloos aangesloten op het internet?
Als dit draadloos is sluit de laptop dan eens bekabeld aan en kijk of je dan dezelfde problemen hebt met Internet Explorer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Goedemorgen,
Als momenteel alleen nog het scrollen moeizaam gaat kan je het volgende eens proberen.
Open Internet Explorer en klik rechtsboven in het scherm op het tandwieltje en kies voor Internetopties.
Selecteer nu het tabblad geavanceerd en kijk of hier de optie Vloeiend schuiven is ingeschakeld.
Zo ja schakel deze dan eens uit en kijk of dit enige verandering geeft.
Als momenteel alleen nog het scrollen moeizaam gaat kan je het volgende eens proberen.
Open Internet Explorer en klik rechtsboven in het scherm op het tandwieltje en kies voor Internetopties.
Selecteer nu het tabblad geavanceerd en kijk of hier de optie Vloeiend schuiven is ingeschakeld.
Zo ja schakel deze dan eens uit en kijk of dit enige verandering geeft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo,
Laten we nog eens iets anders proberen, wellicht dat de onderstaande Fixit van Microsoft een oplossing kan bieden.
https://support2.microsoft.com/fixit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vul de opties op de bovenstaande link net zo in als op de onderstaande screenshot en voer vervolgens de Fix even uit.
Herstart hierna even de computer en kijk of er nu enige verbetering is.
Laten we nog eens iets anders proberen, wellicht dat de onderstaande Fixit van Microsoft een oplossing kan bieden.
https://support2.microsoft.com/fixit/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vul de opties op de bovenstaande link net zo in als op de onderstaande screenshot en voer vervolgens de Fix even uit.
Herstart hierna even de computer en kijk of er nu enige verbetering is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)