Plaats reactie
2
Rechtsboven in het venster van Google Chrome zie je een pictogram dat eruit ziet als 3 horizontale streepjes boven elkaar.
Als jij je muis boven dat pictogram houdt, zie je deze tekst verschijnen: "Google Chrome aanpassen en beheren".
Klik op dat pictogram.
Klik daarna op Extra en dan op Extensies. Wat in Internet Explorer een invoegtoepassing heet, wordt in Chrome namelijk een extensie genoemd.
Je krijgt dan een overzicht van de extensies die in Chrome zitten.
Achter iedere extensie staat een vinkje voor 'Inschakelen'.
Wanneer je dat vinkje weghaalt (gewoon door op dat vinkje te klikken) wordt die extensie uitgeschakeld.
Als je een extensie wilt verwijderen, dan klik je op het prullenbakje achter 'Ingeschakeld'.
3
Heel veel dank Porrelaar
Ik wou dit gewoon even weten om volgende reden.
Op mijn man zijn pc stond tot gisteren Avast antivirus free
maar gisteren kreeg die bij IE11steeds(gebruikt die browser meestal) een venster te zien dat IE 11 niet reageerde.
Naar het schijnt zou dit door Avast antivirus gekomen zijn,een vriend heeft Avast verwijderd
en er Panda opgezet.Waarschijnlijk is daar niet alles van verwijderd,en staan er nog twee Extenties van Avast,die kunnen niet verwijderd worden,
enkel uitgeschakeld,we denken dat het daar door is dat onze blogs niet goed weer gegeven worden,omdat,als ik met Crome op mijn pc,(beiden zijn Windows 7)
naar de blogs ga zien,geven die mooi alles weer.
ik had er al gedacht om Crome te verwijderen en opnieuw te installeren,maar naar het schijnt laat Crome zich niet gemakkelijk verwijderen,dus
blijf ik er maar af,want wij zijn beiden maar pcleekjes,tenzij er toch iets aan te doen is?
:dank:
Beste groetjes
Manou
4
Je man gebruikt bij voorkeur Internet Explorer 11. En de combinatie Internet Explorer met Avast geeft inderdaad bij meer mensen problemen. Waarschijnlijk komt dat dan door de invoegtoepassing Avast! Online Security.
Die invoegtoepassing had ik zelf dan ook lange tijd uitgeschakeld staan, totdat Avast met een update kwam die voor mij het probleem verhielp. Ik kan de invoegtoepassing Avast! Online Security (die zelfs 4 x voor kan komen in de lijst met invoegtoepassingen in IE) nu weer inschakelen zonder dat IE11 protesteert.
Op de pc van je man is Avast al verwijderd, schrijf je, dus heeft het ook geen zin meer om na te gaan of hij de meest recente versie van Avast had.

Op de pc van je man zou ik nu het volgende doen.
Internet Explorer niet opstarten. Als Internet Explorer al opgestart is, dan sluit je die browser nu eerst af.
Klik op Start > Configuratiescherm > Internetopties.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Klik dan onderaan in dat venster op de knop 'Opnieuw instellen'.
Je krijgt de vraag of je zeker weet dat je dat wilt doen. Klik daar opnieuw op de knop 'Opnieuw instellen'.
Als dat gebeurd is, mag je Internet Explorer opstarten.
Je krijgt dan eerst de vraag of je de aanbevolen instellingen (met smartscreenfilter e.d.) wilt of niet. Maak je keuze.
Daarna krijg je de vraag of je van IE je standaard browser wilt maken. Waarschijnlijk wil je man dat wel. Je schrijft immers dat hij die browser meestal gebruikt.
Wanneer je de menubalk altijd zichtbaar wilt hebben, dan druk je nu op de linker Alt-toets en dan klik je in de menubalk die nu tijdelijk verschenen is, op Beeld > Werkbalken > Menubalk. Voortaan blijft de menubalk altijd zichtbaar in IE.
Klik dan in de menubalk op Extra > Invoegtoepassingen beheren.
Op dat moment zijn alle invoegtoepassingen in IE nog uitgeschakeld.
Bepaal zelf welke invoegtoepassingen jij wilt inschakelen.
Inschakelen van een invoegtoepassing gebeurt door er 1 x op te klikken, waardoor hij blauw (= geselecteerd) wordt, waarna je onderaan in dat venster op de knop 'Inschakelen' kunt klikken.
Zie je nu op de pc van je man nog steeds invoegtoepassingen van Avast! Online Security staan? Dat zou niet moeten mogen. Ze mogen in ieder geval niet ingeschakeld worden. Wanneer een extensie/invoegtoepassing is uitgeschakeld, dan heeft die -normaal gesproken- geen invloed meer op de browser.
5
Dag Porrelaar
Bedankt voor de uitgebreide uitleg,en ja als we dit eerder hadden gevonden van Avast hadden we dat zeker toegepast.
Is dit voor Internet Explorer 11 bedoeld?Met IE 11heeft die nu geen problemen meer,en geven de blogs goed weer,maar hij zou dat nu willen bij Crome ook.
Het is wel met Crome dat die twee extenties van Avast er nog staan,dus het is met Crome dat de blogs niet goed weergegeven worden op zijn pc,
Kunnen we die Crome ook opnieuw instellen(Standaard) zoals IE 11?
Misschien leg ik het niet zo heel goed uit?
:dank:
groetjes
Manou
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”