Symbaloo

Stel hier al uw vragen met betrekking tot het internet en aanverwante onderwerpen.
Plaats reactie
ocean
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren

Na het aangekondigde verdwijnen van IGoogle (wat ik dus al een tijd niet meer gebruikte) wou ik toch een alternatief en vond dit enkele dagen geleden onder de vorm Symbaloo.
Nu is er een vreemd ding. Als ik via mijn startpagina klik op Google, afbeeldingen dan krijg ik Russische teksten.

Afbeelding

dit gebeurt NIET als ik op de gewone manier naar Google ga.

Enig idee hoe dat komt?
porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Bericht indicaties: 2

Wat ik om te beginnen vreemd vind, is dat jij een Engelstalige versie van Firefox gebruikt. Heb je daar met opzet voor gekozen? Is jouw besturingssysteem ook in het Engels? Ik zie namelijk dat je wel naar de Belgische versie van Google gaat: http://www.google.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wanneer je liever een Nederlandstalige versie van Firefox gebruikt, dan kun je die hier downloaden: http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/" onclick="window.open(this.href);return false;
En daarna zou je ook gebruik kunnen maken van de Nederlandstalige versie van Symbaloo, want daarvan gebruik jij nu ook de Engelstalige versie, zie ik.

En dan die Russische teksten. Inderdaad ook vreemd. Vooral omdat het een mix van Engels en Russisch is.
Maar kijk eens helemaal rechts van 'Search Tools'. Dan zie je een tandwiel. Klik op dat tandwiel en kies dan de tweede optie:

Afbeelding

Op welke taal is Google daar ingesteld?
Kies daar English of Nederlands als voorkeurtaal.
Klik daarna helemaal onderaan op die pagina op de knop 'Opslaan'. Mogelijk is die knop nu bij jou nog in het Russisch. Je moet daar de linker knop hebben:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”