Plaats reactie
1
Beste Forumleden,

Ik kom er even niet meer uit. Ik heb een aantal websites lopen bij 1eurohosting. Deze website heb ik allemaal gemaakt met Joomla.
Ik wil een paar sites gaan maken met wix.com.
Nu heb ik een dns vraag. Ik weet dat ik de nameservers van 1eurohosting kan laten omzetten naar die van wix. Maar volgens mij wordt mijn email dan ook doorgestuurd naar wix?? Klopt dat? Zo ja, kan ik er ook voor zorgen dat mijn email gewoon bij mijn provider blijft aankomen, of moet ik dan bij wix weer een mx record aanmaken en terug laten sturen naar 1eurohosting?

Is het ook mogelijk dat ik de nameservers bij 1eurohosting laat staan en zelf via dns beheer het 1 en ander aanpas?
Ik heb van alles geprobeerd in dns beheer van 1eurohosting, maar krijg het niet voor elkaar.

Wat ik wil bereiken is dat mijn domeinnaam naar wix wordt verwezen, maar mijn email adres wil ik blijven kunnen beheren bij mijn provider.
eigenlijk alleen de www mx record naar wix en de rest laten, maar ik krijg geen mx record doorgestuurd naar wix, wel een cname, maar dan verhuis mijn email volgens mij ook mee.

Heeft iemand hier verstand van,

Alvast hartelijk dank,

Jeroen Plompen
2
Hallo en welkom op het forum,

Je kan op meerdere manieren een Domeinnaam redirecten, via een DNS aanpassing, Inline redirect of een Forwarding redirect, wat betreft de mail zou je kunnen werken met "MX resource record".
Maar bij Wix zal je deze mogelijkheden wellicht niet hebben ben ik bang.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank je wel,

Ik ga eens kijken wat het allemaal betekend ;)
het was me al wel gelukt, om bij mijn server de mail te laten staan zoals hij stond en het A record www aangepast in een cname en dan naar wix en dat werkte.

Groet Jeroen
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”