Plaats reactie
1
Hoi hoi,

sinds een week een nwe PC met Windows 8. Hierop ingelogd met mijn chello email adres incl wachtwoord. Is dat slim? Zo nee wat moet ik dan doen?
Daarna Windows Live Mail geinstalleerd omdat ik daarmee ook op mijn oude PC met Windows 7 werk naar tevredenheid.
Nu wil ik alle emails uit inbox en archiefmappen overzetten naar mijn nwe PC.
Dat heb ik geprobeerd te doen met de exporteren functie. Maar in de export wizard, als ik één of meerdere folders selecteer, exporteert hij slechts één email per folder.
Wat gaat hier mis. Het alternatief is om per folder alle emails te selecteren in in de knoppenbalk exporteren te kiezen, maar ik heb best veel folders dus dat is omslachtig.
Het overzetten van de contactpersonen is wel goed gegaan.

Alvast dank voor reacties

Groeten Adam
3
Dank je Maaike,

Ik heb inderdaad de wizard doorlopen zoals beschreven op die site. Maar er gaat toch iets mis. Per folder wordt slechts één email geëxporteerd.

groeten Adam
4
Microsoft heeft ook nog een pagina met een aantal mogelijkheden, zo zou je ook de Windows backup optie kunnen proberen of de handmatige manier.
http://www.microsoft.com/business/nl-nl ... ?cbcid=178" onclick="window.open(this.href);return false;

Als dit niet werkt kan je een backup maken en terug plaatsen met een los programma, KLS Mail Backup is gratis te gebruiken.
http://www.kls-soft.com/klsmailbackup/" onclick="window.open(this.href);return false;
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Maaike ,

ik zit nu op mijn werk maar zal dit weekend weer e.e.a. uitproberen. Alle emails in Windows Live Mail zijn eml bestanden. Als ik nu alle folders waar die bestanden instaan kopieer naar mijn nieuwe PC op dezelfde plek als mijn oude PC, werkt dat dan denk je?

groeten Adam
6
Ik weet niet zeker of het kopiëren van de map zomaar gaat werken het is zeker niet de veiligste manier, en durf daarom niet te garanderen of dit zonder problemen zal gaan.
Ik denk dat je het beste gebruik kunt maken van KLS Mail Backup hiermee zal je op de makkelijkste manier alles over kunnen zetten.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”