Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: AVAST
AM: Malwarebytes Anti-malware

Internetten

di 01 aug, 2017 08:50:21

Goedemorgen,

Ik weet niet zeker of mijn vraag hier past, zo niet, dan lees ik het wel.

Sinds gisteren heb ik een probleem met internetten na het opstarten van mijn laptop.
Als ik in de avond ervoor mijn laptop uitzet en de ochtend daarna aanzet loop het internetten (microsoft Outlook etc) bij mij vast.
Ik krijg eerst gewoon Outlook, maar als ik een bericht wil openen gaat dat niet, ik ververs de pagina en daarna probeert hij outlook te heropenen maar dit lukt niet, het lijkt alsof hij in een bepaalde "loop"  bevindt waar hij niet meer uitkomt.
Als ik de laptop geforceerd uit doe en na ca twee minuten weer aan doe dan kan ik wel gewoon internetten (?)

Ik heb gisteren Malwarebytes gedraaid: heeft niks gevonden.
AdAware heeft een PUP gevonden die is verwijderd (gisteren).
Wifi is goed, ik kan met mijn mobiel via Wifi wel gewoon internetten.
Wat mij wel opvalt is dat het lampje van mijn laptop als de computer zich in de "loop" bevindt constant brandt en dat het na het geforceerd uit en daarna aandoen het zachtjes knippert.
Wat kan ik nog meer doen?

Vinu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren

Re: Internetten

do 03 aug, 2017 13:09:57

Sluit je de laptop echt hard af of laat je hem in slaapstand of sluimerstand afsluiten.

De slaapstand kopieert de huidige toestand van Windows naar het werkgeheugen. Vervolgens wordt alle overige hardware uitgeschakeld. Kort door de bocht blijft je werkgeheugen energie verbruiken. De sluimerstand werkt net iets anders. De huidige toestand van Windows wordt bewaard in een bestand (hiberfil.sys) op je harde schijf (of SSD). Het voordeel hiervan is dat je systeem nog minder stroom verbruikt dan in de slaapstand.

Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

do 03 aug, 2017 13:14:00

Als ik ga slapen sluit ik de laptop via de windowsknop linksonder --> afsluisten.
Om uit deze "loop" te komen sluit windows af via de aan- uitknop.

Vinu
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren

do 03 aug, 2017 13:16:16

Hoe staan de instellingen van energiebeheer.

https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... te-your-pc

Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

do 03 aug, 2017 13:18:37

Ik begrijp de vraag niet mbt mijn probleem.