Plaats reactie
1
15-jarig meisje in haar eigen huis door een 14-jarig ‘Facebook’-vriendje doodgestoken! werkelijk waar ongelooflijk en niet te bevatten. 14 jaar waar gaat het over? Die (psycho-tiener) viel niet alleen het meisje aan die het niet overleefd heeft maar ook haar vader was verwond en heeft er zware littekens aan over gehouden.
Gewoon geen woorden voor (afschuwelijk)! wat bezield iemand om een weerloos meisje op die manier te beroven van het leven.
Ik heb geen kinderen maar weet wel dat je hier als ouder(s) zijnde helemaal stuk op gaat! 14 Jaar, een kind nota bene aan de start van haar leven. Nee leve de (A)sociale media .

Zelfs de moordplannen zijn besproken via de (A)sociale media naar aanleiding van het (virtueel) pesten. Hoe gek moet het allemaal niet gaan worden.
Tros radar schreef:De vader van het vermoorde meisje roept ouders daarom op het online leven van hun kinderen actief te blijven volgen. Een zinnige oproep, die navolging verdient. Hoewel de extreme escalatie van zijn dochters ruzie zeldzaam is, zijn steeds meer kinderen het slachtoffer van cyberpesten. Treiteren op internet kan een echte plaag zijn. Bijvoorbeeld omdat kinderen zo thuis, in hun ‘veilige’ omgeving, gewoon doorgepest kunnen worden. Ouders merken daar vaak niets van. 1 op de 5 kinderen heeft regelmatig last van cyberpesten. En regelmatig weten ze niet eens wie hun belager is.
Mijn oprechte condoleances voor de familie en nabestaanden, wat afschuwelijk.

http://www.trosradar.nl/column_detail/b ... iale-media" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/ ... ienerruzie" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broken, don't fix it
2
Onbegrijpelijk en niet onder woorden te brengen.
Angel@ schreef:Ik heb geen kinderen maar weet wel dat je hier als ouder(s) zijnde helemaal stuk op gaat!
Ik heb wel een kleine meid van net 2 jaar en moet er niet aan denken dat haar zo iets zou overkomen.
Ik zou gillend gek worden en de dader opsporen en linea recta naar het politie bureau sleuren waar ze hem gelijk voor de rest van zijn leven kunnen oplsuiten.

Dit is gewoon moord met voorbedachte rade.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Niet normaal meer, ik zou de dader niet naar het politiebureau brengen maar persoonlijk de strot dicht knijpen.
4
Wat bezielt iemand om zo een eenzijdig beeld te schetsen van mogelijk heel andere omstandigheden waarin zich het heeft afgespeeld. Je moet dergelijke zaken van het begin tot het eind onderzoeken en dan pas met meningen en conclusies komen. Wat mensen nu doen is allemaal gebaseerd op speculatie.
Gewoon geen woorden voor (afschuwelijk)! wat bezield iemand om een weerloos meisje op die manier te beroven van het leven.
Ik weet niet wat iemand bezielt, er zal onderzoek naar moeten worden gedaan. Kan ook zijn dat er drank of drugs in het spel zijn. En drugs weten we nu allemaal, die tasten de hersenen aan. Weerloos? Wat is dat voor opmerking? Er staat te lezen dat zij roddels (verder) verspreidt heeft. Laster is zeer laag bij de grond en gemeen. Je kunt je daar haast niet tegen verdedigen en het komt overal. Laster kun je ook niet weer ongedaan maken en de gevolgen in iemands persoonlijk leven of het werk kunnen desastreus zijn.

Ik ken kinderen van 10 tot 13 en die zijn de grootste pestkoppen en pesten, treiteren en manipuleren alles en iedereen. Kinderen die in leeftijd onder hun zitten en eigen leeftijd, maar ook volwassenen en die trappen daar ook nog in. Soms zijn ze nog erger dan de duivel zelf. Nee, zeggen de ouders altijd, het is mijn kind niet. Nee, dat doet mijn kind niet. Wel heel vreemd. Welke kinderen zijn het dan wel die dat doen?
De vader van het vermoorde meisje roept ouders daarom op het online leven van hun kinderen actief te blijven volgen. Een zinnige oproep, die navolging verdient. Hoewel de extreme escalatie van zijn dochters ruzie zeldzaam is, zijn steeds meer kinderen het slachtoffer van cyberpesten. Treiteren op internet kan een echte plaag zijn. Bijvoorbeeld omdat kinderen zo thuis, in hun ‘veilige’ omgeving, gewoon doorgepest kunnen worden. Ouders merken daar vaak niets van. 1 op de 5 kinderen heeft regelmatig last van cyberpesten. En regelmatig weten ze niet eens wie hun belager is.
Ik kan het bovenstaande werkelijk niet geloven! Het is altijd hetzelfde, zodra iemand zelf betrokken wordt bij een dodelijke ongeluk of misdrijf dan pas worden mensen wakker en zoeken de media op. Nou, alles wat ik lees is al heel vaak in de shows van Dr Phil en volgens mij ook Oprah Winfrey aan de orde geweest.

Een ander voorbeeld. Het is een keiharde wereld en nog steeds moet je er vanuit gaan dat er twee politieagenten bij je aanbellen en zeggen: 'uw kind is doodgereden door iemand die alcohol in zijn/haar bloed had'. Ik doe mijn mond nu open en zeg dat iedereen met alcohol achter het stuur stapt een potentiële moordenaar is. De wet moet alcohol- en drugsgebruik achter het stuur keihard verbieden. Nul komma nul.

Stel nu eens dat ik op de hoogte was geweest van 'waar het meisje mee bezig was' en ik had ook diverse berichten van haar op internet gelezen en ook van betrokken partijen en ik had aangebeld om de vader op de hoogte te brengen of te waarschuwen. Ik kan je op een briefje geven, dat hij gezegd had, ik heb geen tijd en de deur had dichtgegooid. Bij een moeder heb je meer kans en die zal als het nodig is ook eerder actie ondernemen, maar daar moet je ook geen tweede keer aan de deur komen. Dat is de keiharde realiteit.
5
@De Hulk

Het kan dan wel een keiharde wereld zijn, de politie doet geen moer , het rechststelsel in NL stelt geen ene bal voor.

Kinderen van die leeftijd horen niet met messen of dergelijke te lopen.

Je kan kinderen niet in alles volgen op internet.

Straffen hier in ons land zijn en te laag en mensen komen er vaak met een makkie van af.

Dr. Phil en die Oprah vind ik slap geklets uitkramen, als je die al nodig hebt bij het opvoeden dan is er iets goed mis.
6
De Hulk schreef:Wat bezielt iemand om zo een eenzijdig beeld te schetsen van mogelijk heel andere omstandigheden waarin zich het heeft afgespeeld. Je moet dergelijke zaken van het begin tot het eind onderzoeken en dan pas met meningen en conclusies komen. Wat mensen nu doen is allemaal gebaseerd op speculatie.
Dit voorval stamt uit Januari dit jaar dus zal er een gedegen onderzoek zijn geweest naar de oorzaak en daad dus spreken we nu niet meer over speculaties.
Het is moord met voorbedachte rade de omstandigheden mogen hierin dan ook geen verzachtende rol spelen. Moord is moord klaar.
De Hulk schreef:Kan ook zijn dat er drank of drugs in het spel zijn. En drugs weten we nu allemaal, die tasten de hersenen aan.
Dit is dus wel (speculatie) en een eventuele conclusie van de oorzaak terwijl dit niet naar buiten is gebracht of uit het onderzoek bekend is geworden.
De Hulk schreef:Weerloos? Wat is dat voor opmerking? Er staat te lezen dat zij roddels (verder) verspreidt heeft. Laster is zeer laag bij de grond en gemeen. Je kunt je daar haast niet tegen verdedigen en het komt overal. Laster kun je ook niet weer ongedaan maken en de gevolgen in iemands persoonlijk leven of het werk kunnen desastreus zijn.
Een (roddel) of (laster) aan het adres het adres van geheel iemand anders kan toch nooit een opwelling geven tot het beroven van iemands zijn leven. Doe even normaal zeg. De 14 jarige moordenaar is ook nog eens een buitenstaander en heeft via de escalerende ruzie op (Facebook) het heft in eigen hand genomen en twee andere ook aangezet tot deze moord die ook werkelijk is uitgevoerd.
(roddell), (laster) enzovoort dien je op andere wijze te sussen en niet via (A)sociale media
De Hulk schreef:Ik ken kinderen van 10 tot 13 en die zijn de grootste pestkoppen en pesten, treiteren en manipuleren alles en iedereen. Kinderen die in leeftijd onder hun zitten en eigen leeftijd, maar ook volwassenen en die trappen daar ook nog in. Soms zijn ze nog erger dan de duivel zelf. Nee, zeggen de ouders altijd, het is mijn kind niet. Nee, dat doet mijn kind niet. Wel heel vreemd. Welke kinderen zijn het dan wel die dat doen?
Als ik *mompel* dat dit kinderen zonder een gedegen opvoeding zijn zal dit misschien ook verkeerd opgevat worden maar wel de waarheid is en kan zijn.
Opvoeding is niet zo eenvoudig, misschien heb ik daarom nog wel geen kinderen. :P
toy schreef:(...) , het rechststelsel in NL stelt geen ene bal voor.
Straffen hier in ons land zijn en te laag en mensen komen er vaak met een makkie van af.
Tsjakka ::)
Compleet een bullseye, recht in de roos dus. Nederland meet met verschillende maten en daar wrikt de schoen. Er is geen orde en duidelijke handhaving, maar nu ga ik mijn mond maar even houden. :pray:

Toch even dit plaatsen. ::)
Meisje uit Pijnacker pleegt zelfmoord 'om bangalijst'
In Pijnacker heeft gisteravond een 13-jarig meisje zelfmoord gepleegd. Op internet en sociale media gaan geruchten dat het meisje zich van het leven heeft beroofd omdat haar naam zou voorkomen op een zogenaamde 'bangalijst'. De politie in het Zuid-Hollandse dorp heeft de zelfmoord bevestigd, maar wil geen commentaar geven.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... ijst.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Nogmaals lang leve de (A)sociale media. :warning_icon:
Laatst gewijzigd door Angel@ op 30 mar 2012 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain't broken, don't fix it
7
Zo lang er mensen zoals jij zijn, die er weinig van begrijpen en zich niet kunnen verplaatsen in de gevoelens en gedachten van anderen zullen deze moorden blijven plaatsvinden. Jij luistert helemaal niet naar mijn verhaal en overal ga je je verdedigen en hebt een weerwoord klaar. Dat is al een fundamentele fout en op die manier kun je nooit dergelijke zaken aanpakken.

Overigens las ik ook in die tweede link dat er naast smaad en laster sprake was van uitsluiting. Nu heb jij al uitgebreid aangegeven dat jij niet weet/beseft wat de gevolgen (kunnen) zijn van smaad en laster. Ik hoop dat je dat zelf nog eens aan den lijve mag ondervinden dat jij overal op straat wordt nagekeken en uitgescholden en dat jouw gezin en andere familie hier ook in betrokken worden en dan wil ik nog wel eens weer met je praten.

Uitsluiting betekent dat je tegen een ander zegt, jij bestaat voor mij niet meer. Je bent volledig monddood. Je had niet geboren moeten worden. Voor mij ben je dood. Dat draagt dus blijkbaar allemaal jouw goedkeuring weg. Ik zeg dat mensen allemaal anders in elkaar zitten en mensen reageren allemaal op een andere manier. Ik zou dus maar goed uitkijken als ik jou was. Ik heb gelijk en de bewijzen zijn er te over.
8
Ik hoop dat je dat zelf nog eens aan den lijve mag ondervinden dat jij overal op straat wordt nagekeken en uitgescholden en dat jouw gezin en andere familie hier ook in betrokken worden en dan wil ik nog wel eens weer met je praten.
Ik heb geen idee tegen wie je het hebt, maar vind die wens van jou ronduit walgelijk hoe kan je iemand zoiets toewensen.
Uitsluiting betekent dat je tegen een ander zegt, jij bestaat voor mij niet meer. Je bent volledig monddood. Je had niet geboren moeten worden. Voor mij ben je dood. Dat draagt dus blijkbaar allemaal jouw goedkeuring weg. Ik zeg dat mensen allemaal anders in elkaar zitten en mensen reageren allemaal op een andere manier. Ik zou dus maar goed uitkijken als ik jou was. Ik heb gelijk en de bewijzen zijn er te over.

Dit alles is een aanname van je , en hoezo heb jij bewijzen? Het leven is harder geworden maar alsnog vind ik dat jij moet opletten voordat je iemand iets toewensd.
9
Ik snap werkelijk waar niet waarom je aan deze (thread) nu zo'n wending geeft?
De Hulk schreef:Zo lang er mensen zoals jij zijn, die er weinig van begrijpen en zich niet kunnen verplaatsen in de gevoelens en gedachten van anderen zullen deze moorden blijven plaatsvinden. Jij luistert helemaal niet naar mijn verhaal en overal ga je je verdedigen en hebt een weerwoord klaar. Dat is al een fundamentele fout en op die manier kun je nooit dergelijke zaken aanpakken.
Je maakt het nu wel erg persoonlijk en haalt zaken aan die totaal niet relevant zijn hierin. Ik kan mij juist heel goed verplaatsten in de gevoelens en gedachten van anderen alleen kan ik niet beseffen dat mensen tot zulks soort daden (Moord) in staat zijn? ergens zit er dan toch iets niet helemaal goed in zo'n bovenkamertje.

Dat ik overal een weerwoord heb zoals jij dit ziet is niet om mezelf te verdedigen of mijn gelijk te halen. Dit heet namelijk discussiëren en dat doe je nu eenmaal met (quotes) citaten.
De Hulk schreef:Overigens las ik ook in die tweede link dat er naast smaad en laster sprake was van uitsluiting. Nu heb jij al uitgebreid aangegeven dat jij niet weet/beseft wat de gevolgen (kunnen) zijn van smaad en laster. (...)
Ik heb dat helemaal niet aangegeven, ik heb alleen aangegeven dat een (roddel) of (laster) toch niet in een opwelling mag leiden om iemand van het leven te beroven. Hiermee verplaats ik mij dus wel degelijk in de gevoelens en gedachten van anderen, alleen kan ik het niet bevatten. Je moet dus niet mijn woorden verdraaien maar goed lezen.

Een moord is een blijft een misdrijf, wat het motief ook mag zijn het is en blijft een misdrijf.

Dat je je niet kan vinden in mijn mening prima, mensen zijn nu eenmaal verschillend (maar goed ook).

Heel toepasselijk plaats ik dit er nog maar even onder. :P
[youtube][/youtube]
If it ain't broken, don't fix it
10
Een moord is een blijft een misdrijf, wat het motief ook mag zijn het is en blijft een misdrijf
mee eens en kan niet hard genoeg bestraft worden.
11
Angel@ schreef:Ik snap werkelijk waar niet waarom je aan deze (thread) nu zo'n wending geeft?
Nog nooit de volgende Wikipedia pagina bekeken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hulk_(Marvel" onclick="window.open(this.href);return false;)

De Hulk, alias Dr. Robert Bruce Banner is een stripfiguur in de gelijknamige comics van Marvel Comics. Hij werd gecreëerd door Stan Lee en Jack Kirby. De Hulk gaat vaak door voor een superheld, maar is in feite meer een antiheld: hij moet dan ook vaak andere helden van zich afslaan. Sinds zijn eerste verschijning in mei 1962 is de Hulk een van 's werelds meest herkenbare stripfiguren geworden. In de Nederlandse vertaling heet de strip aanvankelijk Rauwe Bonk, nadien de Verbijsterende Hulk.
De Hulk is ontstaan nadat Kernfysicus Robert Bruce Banner per ongeluk wordt blootgesteld aan een hoge dosis gammastraling van een experimentele bom die hij heeft gemaakt. Sindsdien, als Bruce zich opwindt, verandert hij in de Hulk: zijn spieren worden krachtiger en zwellen op; zodanig dat hij uit zijn kleren scheurt. Zijn intelligentie daalt echter tot het niveau van een vijfjarige. Verder kleurt zijn huid groen, alhoewel hij in sommige strips nog wel eens de kleur grijs draagt.
12
@ Angel@,
Angel@ schreef:Ik snap werkelijk waar niet waarom je aan deze (thread) nu zo'n wending geeft?
Angel@ schreef:Je moet dus niet mijn woorden verdraaien maar goed lezen.
Helemaal mee eens met je, het is zeer en zeer storend :crash:

Ik neem aan dat je het Topic hebt gestart met een doel dat men met gezonde meningen en eerlijkheid reageert :cool:

Jammer dat jouw goed bedoeld topic :bow: is vervuild met zaken die niet relevant zijn.

Respect opbrengen voor een Topic van anderen vergt niets, en is niet te veel gevraagd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”