Plaats reactie
1
Beste leden,

Ik heb een nieuwbouw woning toegewezen gekregen.
Ik heb een week bedenktijd.
In het meer en minder werk bieden ze cat6 kabels aan. Kan ik niet beter cat7 kiezen?
Indien ik dit voor elkaar krijg.
Ik wil graag de kleine kamer (indien jullie het ruim genoeg vinden??) gebruiken voor een ICT/kantoor kamer.
Ik wil gebruik maken van twee ruime schermen, zeker 1 pc en printer.
Is dit groot genoeg? Hoe diep zouden jullie het bureau doen?
Afbeelding
2
Hoi Rick,

Cat 6 voldoet prima, op korte afstand heeft Cat 7 naar mijn mening geen meerwaarde om te gebruiken. Met Cat 6a kan je immers optimaal een 10Gbps verbinding gebruiken.
Rick13 schreef:Hoe diep zouden jullie het bureau doen?
Zo flexibel mogelijk, dit zodat je de opstellingen altijd nog kunt wijzigen. Zo heb je bijvoorbeeld bureaus die je in meerdere opstellingen kunt plaatsen. Een kennis heeft ooit uit een faillisementsverkoop een dergelijk bureau gekocht voor een prikkie en in een U-opstelling geplaatst zonder de ronding, met de rolcontainers aan weerszijden.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxtar,

Bedankt. Dan ga ik gebruik maken van cat6a.
Hopelijk is tegen die tijd, de 10Gbps apparatuur beter betaalbaar (switches,e.d.)
Ik dacht zelf aan een Bureau van 1 meter diep en 270 cm lang. Wat vind jij van deze ruimte?
4
Voor een thuiskantoor is het een mooie ruimte, persoonlijk zou ik niet voor bureau over de gehele breedte van de blinde muur kiezen. Maar voor een hoekbureau onder het raam. Dan kan je de ruimte die overblijft bij de blinde muur nog gebruiken voor kasten indien nodig.

Is een bureau van 1 meter diep niet heel veel voor deze kamer? Ik zou meer dan eerder voor het gemiddelde gaan, 80 cm diep.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Kasten komen niet in de kamer te staan. Zodat ik de volle ruimte kan benutten.
Heb in andere kamer nog wel plek voor een kast e.t.c.

80 cm diep is misschien beter voor deze ruimte. Maar kan het slecht inschatten.
Heb lange bennen, dus kan dan bij 1 meter zeker mijn benen kwijt.
6
Is een hoekbureau dan geen oplossing, dan kan je in de blinde hoek en/of onder het raam het bureau laten doorlopen. Al met al blijft het passen en meten om het gewenste te krijgen. Maar in een hoek heb je meer ruimte voor je benen dan bij een (diep) bureau die langszij dezelfde diepte heeft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Bedankt voor het meedenken.
Kan een bureau op maat laten maken.
Zou een optie kunnen zijn.
Als je een keer tijd hebt. Zou je je idee kunnen schetsen in Paint o.i.d. ?
8
Hoi Rick,

Maak een bureau nooit te diep want dan moet je vanuit je stoel gaan rekken en dat is niet fijn als je dat meerdere malen per dag moet doen.
Maak een bureau ook niet te groot dat lijkt fijn maar er staat snel veel onnodige dingen op.
Ik heb deze op maat laten maken, met boven de printer een klep die ik dan kan gebruiken om papier makkelijk in de scanner kan leggen.

Afbeelding

Wil je extra opberg ruimte den aan een lade box op wieltjes.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Afbeelding

Ik heb deze op maat laten maken naar mijn ruimte.

1. 48 cm
2. 135 cm
3. 79 cm
4. 85 cm

De hoogte heb ik verkregen door de hoogte van mijn pc en printer, ook moet je dan kijken of je er lekker achter zit (zo bereken jij jou hoogte).
Ook het klepje boven de printer is ideaal nu hoef ik de printer niet meer te verschuiven, alleen als ik inkt moet bijvullen en dat hoeft bij een epson met eco tanks niet veel.
Ik heb het gat aan de zijkant omdat de kast een raam heeft, hierdoor zie je de leds van mijn moederbord die ik kan instellen.
Ook heb ik rechts een Pop-up stekkerdoos met USB wat altijd makkelijk is, daar heb je vele soorten in Voorbeelden.
Ook steekt mijn pc kast aan de voorkant uit, dat heb ik expres gedaan omdat daar ook USB-poorten zitten en de aan/uit knop.
Dus al met al kijk wat jij makkelijk vind en nodig heb en creëer zo een buro,
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hoi Abbs,

Bedankt. Zitten handige tips bij.
Waar heb je je bureau op maat laten maken?
Wat waren de kosten?
Misschien dat andere forum leden hun bureau kunnen showen? Ter inspiratie.
12
Rick13 schreef: Bedankt. Zitten handige tips bij.
Ik heb er ook een poos over nagedacht voor ik deze liet maken want een bureau kan zeer persoonlijk zijn.
Ook had ik enige ervaring met meubels op maat maken, ik heb dat vroeger zelf veel gedaan.
Waar heb je je bureau op maat laten maken?
Wat waren de kosten?
Mijn meubels zijn van teak waardoor ik een bureau van teak wilde hebben omdat deze in de huiskamer kwam.
Hierdoor zijn de kosten hoog want het materiaal maakt vaak de prijs.
Ook was het maatwerk waardoor voor iedereen een andere prijs is al gelang hoe je hem wilt hebben.
Ik kwam uit hier Teakmagazijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Het is inderdaad erg persoonlijk. Ik wil ook graag nog kunnen gamen. En daarvoor wil ik muis/toetsenbord op dezelfde hoogte hebben.
Wat zijn de maten van de twee monitoren? Ook nog een speciale stoel gekocht?
Print je nog veel?
14
Rick13 schreef: Wat zijn de maten van de twee monitoren?
24 inch BenQ
Ook nog een speciale stoel gekocht?
Ja via WMO Stoel ;)
Daarom toetsenbord er onder gehangen via schuifrails.
Print je nog veel?
Met regelmaat voor de kinderen en veel scannen wat nu makkelijk gaat om een formulier te plaatsen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
@Rick13 De maten van monitoren is best wel persoonlijk. Eind 2008 kocht ik een Iiyama ProLite E2607WS een 26 inch (16:10) en ietwat later (begin 2012) de Iiyama ProLite E2773HDS 27 inch (16:9). Dit is wel een verschil, maar anno 2021 is het assortiment monitoren met de beeldverhouding (16:10) best wel beperkt. Groter dan 27 inch vind ik persoonlijk voor computergebruik (waar je dicht op zit) niet overzichtelijk.

Welke hardware (monitoren) gebruik je nu?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”