Plaats reactie
1
Twenty years ago, the turn of the millenium saw some serious software bugs. No, we’re not talking about Y2K here: We’re talking about Windows Me. Dubbed “Windows Mistake Edition” by PCWorld, Windows Me is not remembered fondly by many.

Bron: https://www.howtogeek.com/688861/window ... -that-bad/





Tja, Windows Millenium Ellende, Mega Ellende en allerlei andere hilarische benamingen kent iedereen wel! Gek genoeg heb ik nooit problemen met dit OS gehad op systemen waar eerder Windows 95/98(SE) op draaide. Enkel de (low-budget) systemen met 'exotische' hardware waar je geen nieuwe drivers voor kon vinden of niet eens beschikbaar waren.

Wie had hier ook slechte of goede ervaringen mee? :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Had ik nu wel of niet ooit gewerkt met Windows ME? Ik wist het niet zeker, dus ging ik op zoek op mijn computer. Ik heb daar voor iedere computer die ik ooit gehad heb, een apart mapje aangemaakt. En in zo'n mapje zitten dan beschrijvingen en foto's.
Zou op de Koninginnedag pc Windows ME hebben gestaan? "De Koninginnedag pc?" zult u denken. Ja, die kocht ik op 30-04-2004 tijdens de vrijmarkt in mijn dorp. Ik betaalde er 25 gulden voor, en voor dat bedrag kreeg ik er ook nog een monitor, toetsenbord en muis bij. Ik was de koning(in) te rijk! Dat zult u begrijpen.

Ik had toen wel een computer, maar dat was een laptop. Ik was nieuwsgierig geworden wat voor onderdelen er in een computer zaten, maar om nou mijn nieuwe laptop uit elkaar te schroeven, dat zag ik niet zitten. Dan was zo'n goedkope desktop pc een veel leuker object om aan te sleutelen.
Ik dacht dat er Windows 98 op stond, toen ik hem kocht, maar ik kwam deze foto tegen:
Afbeelding Dus toch Windows ME! Maar ME heeft er niet lang op gestaan. In deze pc bleek een harde schijf te zitten met een opslagcapaciteit van slechts 421 MB (ja MB, niet GB) en dat was toch wel erg weinig. Dus kocht ik een week later een tweede harde schijf (natuurlijk ook tweedehands, voor een paar gulden) met een opslagcapaciteit van maar liefst 2560 MB. Wat een weelde, zo'n grote harde schijf van wel 2,5 GB!
Ik besloot Windows opnieuw te installeren op die supergrote harde schijf van 2,5 GB. Een installatiemedium voor Windows ME had ik echter niet. Op weer een andere rommelmarkt wist ik voor de somma van 1 gulden de hand te leggen op een installatieschijfje van Windows 98. Windows 98SE, meen ik. Dat OS heb ik toen geïnstalleerd op de HDD van 2,5 GB.

Eigenlijk heb ik dus slechts 1 week gewerkt met Windows ME. Daarna ging er Windows 98 op. Dat is te kort om een oordeel te kunnen vellen over ME, maar ach, ik was al blij dat mijn aankoop het daadwerkelijk deed. Ik heb er erg veel plezier aan beleefd en door die Koninginnedag pc heb ik leren sleutelen aan computers.
3
Ik heb nooit met Windows ME gewerkt. De eerste Windows versie voor mij was 3.1 dacht ik, daarna 95, 98, 98SE, XP enz.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Leuke anekdote [mention]porrelaar[/mention]! En 25 gulden is geen geld voor een systeem en randapparatuur. Mijn eerste eigen PC kocht ik in 1996, een Pentium 200Mhz (MMX) 16 MB (EDO) Ram, 2 GB HDD, 2 MB ATI Mach64 videokaart, 15" CRT monitor voor 1600 gulden bij de Vobis. Door de jaren heen heeft dit systeem toen de nodige upgrades gekregen. Extra geheugen 2 x 32 MB EDO, een 8 GB HDD, een 3Dfx videokaart 16 MB en een CD-brander.

Op dit systeem ben ik begonnen met Windows 95, later 98(SE) en ME, maar heb er ook nog Windows NT4.0 Workstation en Windows 2000 op gehad. Dit systeem heb ik ook nog steeds.
porrelaar schreef: 15 sep 2020 21:21 Ik heb er erg veel plezier aan beleefd en door die Koninginnedag pc heb ik leren sleutelen aan computers.
Zo ben ik als klein jochie begonnen met computer(s) van de schroot (witgoed) om mee te knutselen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
In een ver verleden heb ik ook met Windows ME gedraaid en was er tevreden over, vond het stukken beter dan Win 98.
Wel had ik onder andere het aanwezige systeemherstel compleet gedeactiveerd.

http://virtualdesktop.org/
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”