Plaats reactie
46
Alleen de top 3 krijgt punten [P1] 3 punten, [P2] 2 punten, [P3] 1 punt. Verder geen punt voor de snelste raceronde. Dus qua punten is het marginaal maar kan voor het kampioenschap wel beslissend zijn. Wat dat betreft ben ik er ook geen voorstander van om dit halverwege het seizoen te testen, hierna nog twee keer. Ik denk dan, voer het vanaf de eerste race in, of doe er een proef mee tijdens de wintertesten.

Maar het concept sprintrace als kwalificatie voor de hoofdrace maakt het wel spannend. Dat dan weer wel, Alonso pakte in binnen een paar bochten zes man. Dit was wel plankgas racen, gewoon op de limiet. Ook qua weersomstandigheden kan het voor een verrassende startopstelling zorgen.
Black Tiger schreef: (...) ga geen 2 dagen F1 kijken. :)
Ik hoop dat het volgend jaar überhaupt nog te zien is voor een schappelijke prijs. Zo niet klop ik wel even aan bij https://www.satellitefun.org/ om te vragen wat ik nodig heb qua hardware om een en ander via de schotel te kunnen ontvangen. De streams op internet zijn immers vaak brak. ::) :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
47
Hahaha ja als je ze op de schotel dan nog kunt bekijken want dat is dan ook nog maar de vraag. :)

Ik blijf het toch een redelijk oneerlijk concept vinden want de sprint race is eigenlijk voor de besten. Een minder team wat ook eens hele mooie ronde tijden maakt en dan bij toeval eens pole zou kunnen staan op zondag, maakt zo bijna geen kans meer.

Alonso heeft heel goed gereden.

De wedstrijd zelf was ik niet kapot van. En ik vond Hamilton niet sportief, hij wist waar hij mee bezig was gezien dit zijn thuis circuit was.
Hij zal het niet zo erg bedoeld hebben maar heeft we bewust het risico genomen dat toch te doen, zo'n 10 seconden stop and go vind ik dan geen straf.
Greetings, Black Tiger.
49
:D :D :D Maar wie was die taxi chauffeur? Want dat was dus daar een hele bekende. Een presentator of zoiets? Want ik ken 'm niet.
Maar wel lachen waarom Max opeens die taxi uit ging, kon het me wel voorstellen. LoL.
Greetings, Black Tiger.
51
Ah oke.. ja die opvolgende video zal ik vermoedelijk niet meer gaan kijken, maar die interviewer/taxi chauffeur is dus wel een bekende in Engeland. Kan niet anders.
Greetings, Black Tiger.
52
Het is Steve Jones, een soort van Engelse versie van Rob Kampheus voor Channel 4 F1 zeg maar.

Ik hoop dat het na de zomerstop minder chaotisch is na de start, de laatste race was sowieso een chaos. Wie had ooit gedacht dat Ocon dit seizoen een race zou winnen? Vettel tweede zou worden en Hamilton als enigste met de herstart vanaf de grid zou starten. Na de kamikazeacties van Bottas en Stroll, het mooie was wel dat Alonso in de Alpine met een sterk staaltje racen, Hamilton - redelijk lang- achter zich wist te houden. Oh, zat echt op 't puntje van mijn stoel...
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
53
Ja dat van Alonso vond ik ook echt schitterend, ik schreef ook dat ie echt goed gereden had.
Die heeft ook zat ervaring om dat te kunnen doen, maar toch zat ik ook dat laatste deel op het puntje van de bank. :)
Greetings, Black Tiger.
54
De formule 1 op Zandvoort lijkt dit jaar wel door te gaan met de nodige maatregelen omtrent corona. Ook de rechtszaak, die door natuurorganisaties was aangespannen is door de rechter verworpen. Ik kijk hier wel naar uit, het laatste (grote) raceweekend stamt alweer van jaren terug toen dit circuit nog op de kalender van de A1 stond. Met Jos Verstappen, Robert Doornbos, Jeroen Bleekemolen en Renger van der Zande.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
55
Volgens mij heb ik ooit 1x een formule 1 race in Zandvoort gezien of een stuk ervan. Daarna werd het afgeschaft en dat was heel jammer.
Dus ik kijk er ook erg naar uit om naar de race te gaan kijken. Hopelijk is men nu wat voorzichtiger en wordt Verstappen niet van de baan af gereden door anderen.
Greetings, Black Tiger.
56
De laatste GP in Zandvoort was in 1985 (ik was toen drie ), toen won Niki Lauda voor de tweede keer, jammer dat hij de comeback op dit circuit niet meer mag meemaken.
Black Tiger schreef: Hopelijk is men nu wat voorzichtiger...
Het circuit is aangepast, voor veel coureurs enigszins - geheel - nieuw, ondanks dat ze er met andere classes gereden hebben. Ik hoop ergens dat het droog blijft, een zeiknatte race gaat ongetwijfeld chaos worden, vanwege de ouderwetse grindbakken.....
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
57
Achja een zeiknatte race kan het ook wel weer eens apart spannend maken. Ik kan me nog herinneren dat onze grindbackchauffeur oftewel Verstappen senior in de regen vrijwel altijd een geweldige race neerzette en zelfs (weet niet meer waar), Schumacher een aantal rondes achter zich wist te houden.

Ik zal in elk geval blij zijn als het F1 seizoen weer begint!
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”