Plaats reactie
1
Beste PC Web Plussers,

Ik zat er laatst weer over te lezen, en ben.toch wel benieuwd hoe jullie daar nou over denken: de busmaatschappijen in Nederland.

Hier in het Gooi en Vechtstreek en het grootste deel van Noord-Holland rijdt Connexxion al jaren rond.
In heel veel gebieden rijdt ook Arriva rond. Denk aan zuid-west Friesland, grote delen van Noord Brabant en een klein stukje van Zeeland en regio Arnhem/oost-Gelderland.

Zelf vind ik het jammer dat Veolia Transport steeds meer uit het straatbeeld verdwijnt. Alleen tot december volgend jaar(?) is Veolia nog in Limburg te zien, ik weet niet hoe het met Haaglanden zit, want daar rijdt Veolia ook. Van mij zou er minder Arriva en Connexxion in NL mogen rijden.

Ook heeft Connexxion, vind ik, niet de meest mooie huisstijl op hun bussen.

Was Qubuzz niet ooit van Connexion geweest of zoiets dergelijks?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en meningen over het busvervoer en de vervoersbedrijven in Nederland.

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
Arriva in Zeeland? Waar?

Connexxion heeft in Zeeland nieuwe bussen, met een prachtige huisstijl hoor, ik heb niks meer te klagen.
3
Hier in Den Haag is het Veolia en ik geloof niet dat die snel uit straatbeeld zal verdwijnen, want ze hebben volgens mij ook een contract met HTM

je ziet ze in streek en stadsvervoer dus

Verder maak ik niet veel gebruik van de bus of tram, maar hier in Den Haag is dat best goed geregeld allemaal en toen ik er laatst weer gebruik van maakte om iemand op te halen van CS
heel vroeg in de ochtend, toen ging dat gesmeerd heen en terug ik had een overstap op de Brouwersgracht, maar het verliep naadloos

Ik denk dat het niet zo belangrijk is wie vervoerder is, maar dat je in veel provincies ziet dat het streekvoer steeds minder bussen inzet en soms ook hele lijnen laat vervallen.

Dat is vaak heel lastig voor kinderen in die gebieden om dan toch op tijd op school te raken, want niet elke ouder heeft een auto en niet elk kind woont binnen een nog redelijke fietsafstand van 7 km bij een school vandaan.
Dat vind ik dan wel kwalijke zaken.
Liefs Typetje
4
In de Bollenstreek, waar ik woon, werd het busvervoer vroeger geregeld door NZH (Noord- en Zuid-Hollandse Vervoermaatschappij). NZH werd later Connexxion. Ik weet niet meer of dat enkel een naamswijziging was of dat er sprake was van een fusie. Best mogelijk dat men de naam NZH niet modern genoeg vond.
Tegenwoordig is het busvervoer in de Bollenstreek in handen van Arriva. Ik neem aan dat zij de aanbesteding gewonnen hebben. Toevallig gisteren eerst met een bus van Arriva gereisd, daarna met een Intercity van NS en tenslotte een bus van Connexxion.
Toen Arriva in de Bollenstreek ging rijden viel het me op dat hun bussen nieuwer waren en voorzien van gratis wifi. Ik vond de kleuren van Arriva ook een stuk frisser.
Verder maakt het me niet zoveel uit. Als de bus me maar brengt waar ik naar toe wil en als de vertrektijden maar redelijk kloppen
5
ja de NZH dat weet ik nog wel als kind, kom van oorsprong uit de omgeving Hoorn Noord-Holland en die lange gele bussen met die rode stoelen kunstleren stoelen erin, de achterkanten volgeschreven
met teksten en woorden door de puberjeugd. Ik mocht alleen met de bus naar school als het echt slecht weer was, maar ik ging eigenlijk meestal met fiets
Ik weet nog goed dat de strippenkaart zijn intrede maakte daarvoor kreeg je gewoon een stukje papier als je instapte en betaalde
Liefs Typetje
6
Ik vind Arriva zelf ook lekkere frisse kleuren hebben. Het rood van Veolia ook wel mooi (ik hou van rood).
Bij Connexxion vind ik de vieze kleuren blauw en een soort van geel niet prettig ogen.

Wat betreft de lijnen, waar ik woon kan ik niet in één keer naar school. De lijn 2 hier gaat éérst naar het centrale station, en daarna moet ik nog eens overstappen naar de bus richting de school. Ik fiets liever die 5 km dan dat ik die toestand krijg bij het OV.

Ook zie ik hier in de regio steeds meer kleine bussen rondrijden (niet die taxibusjes). Nadeel is dat ze enorm lawaai maken en eigenlijk zeer leeg zijn.

In Luxemburg hebben ze veel normale en grote bussen, maar dat zit dan ook nog écht goed gevuld. Je kent ze vast wel, die Lion's City bussen.
Ik reed laatst van Echternach naar Berdorf, had namelijk in tegengestelde richting een wandeling gedaan met de vakantie. Daar hebben ze tenminste nog een loket!! Zo handig!

Fijne dag verder.

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
7
Ik vind de bussen van Connexxion niet lelijk hoor.

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”