Plaats reactie
31
Je hoeft zelf geen apparaten handmatig toe te voegen in je modem/router. Is gewoon niet nodig.
Het is wel mogelijk om in te loggen op je router en dan te kijken welke apparaten er allemaal verbonden zijn (of in het verleden verbonden waren) met je router.
Als ik dat nu doe, dan zie ik dit:
Afbeelding Er zijn geen klanten via wifispots verbonden. Zou ook onzin zijn, want al mijn buren hebben zelf Ziggo.
Ik merk wel dat sommige data niet kloppen. Zo zou de Asus Essentio voor het laatst op vrijdag 13 december van het jaar 1901 verbonden zijn geweest via LAN (bedraad dus). Ha, ik ben nu via deze desktop online!
Naast deze Asus desktop worden in de afbeelding hierboven alleen mij bekende apparaten getoond:
De HPEFE1D3 is mijn HP netwerkprinter.
Verder staan daar alleen mijn HP Mini netbook en mijn iPad.
Wel vreemd dat achter de iPad onder Verbindingssnelheid 24 Mbps staat.
De bovengrens van 100 Mbps voor de Asus desktop is normaal, want alle bedrade computers zijn aangesloten via een 100 Mbps switch.
Laatst gewijzigd door porrelaar op 21 okt 2017 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
32
Dat is prima :good: , de apparaten zijn reeds toegevoegd.
Dan weet ik ook niet meer waarom de Wi-Fi minder is geworden  :crying:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
33
Ik heb net het wifi kanaal gewijzigd van 11 (Interference level: Severe) naar kanaal 6 (Interference level: Acceptable).
Bij de eerste speedtest op de iPad leek dat geholpen te hebben: ik haalde een downloadsnelheid van 34,85 Mbps.
Direct daarna een tweede snelheidsmeting gedaan. Die begon met een flinke snelheid, maar tijdens de meting zakte de downloadsnelheid naar 3,07 Mbps.
Heel vreemd.
Dan was mijn KPN verbinding via wifi toch een stuk stabieler. Intussen vraag ik me af of ik niet beter bij KPN had moeten blijven.
34
porrelaar schreef: Wat betreft die slechte wifi verbinding heb ik nog gedacht dat er meer buren op hetzelfde kanaal zouden zitten, waardoor het signaal verstoord wordt. Maar dan zou ik toch een goed wifi signaal moeten krijgen wanneer ik heel dicht bij mijn eigen router zou gaan staan. Het maakt echter niet uit of ik met mijn iPad op 10 cm van de Ubee ga staan. De snelheid via wifi is laag. Wel vreemd, want de eerste weken was mijn snelheid via wifi even snel als via mijn bedrade verbinding. Het euvel doet zich pas sinds een paar dagen voor. Ik heb geen nieuwe buren gekregen. Al mijn buren zitten bij Ziggo, heb ik gezien.
Ik heb de Ubee ook al eens uitgezet en een minuutje later weer aan, maar dat hielp niet.

Ach, het is vanzelf gekomen, misschien gaat het ook vanzelf weer over. Ik kijkt het een paar dagen aan.
Als ik al je onderwerpen zo lees zou ik zeker contact op nemen met ziggo en ze hier op wijzen: https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten
Ik heb ook vele problemen gehad en bij mij was het opgelost met een andere router (is natuurlijk bij iedereen anders) en dat heeft geholpen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... nnect-box/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
35
@abbs Die witte Connectbox waar jij naar linkt, is duidelijk een ander apparaat dan mijn zwarte Ubee modem. Misschien krijg je die witte Connectbox alleen bij een duurder abonnement?
Ik zit pas sinds 20 september (dus 1 maand) bij Ziggo voor internet. Dan zou je toch verwachten dat ik een modern modem zou hebben?
36
porrelaar schreef:@abbs Die witte Connectbox waar jij naar linkt, is duidelijk een ander apparaat dan mijn zwarte Ubee modem. Misschien krijg je die witte Connectbox alleen bij een duurder abonnement?
Ik zit pas sinds 20 september (dus 1 maand) bij Ziggo voor internet. Dan zou je toch verwachten dat ik een modern modem zou hebben?
Dat van die Connectbox kan kloppen die kregen ook eerst alleen de UPC klanten (maar dat was niet waar werd er gezegd). En dat je de modernste modem krijgt is net hoe je het ziet.
De modems gaan een bepaalde tijd mee en ze hebben er vele: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/  (klik ook maar eens op Andere Modellen).
Dus wat de modernste is weet ik niet maar als het goed is hebben ze wel de nieuwste firmware, ook zie ik geen standaard modem die je krijgt jij heb de Ubee ik had de Cisco en andere kennissen hebben weer een ander. Ik kan ook nog geen lijn trekken bij wel abonnement welke modem/router word geleverd want ik ben bij kennissen met verschillende abonnementen geweest en iedereen lijkt wel een andere te hebben.
Maar omdat ze nu de "Power Promise" beloven zou ik ze er zeker aanhouden, bij mij hebben ze nog steeds de problemen die ik had netjes opgelost (maar je moet je klacht wel kenbaar maken en dat hebben ze liever als dat je bv weg gaat). Maar ik spreek nu uit mijn ervaring ;)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
37
porrelaar schreef:Wel vreemd dat achter de iPad onder Verbindingssnelheid 24 Mbps staat.
En als je een Ookla speedtest doet vanaf de iPad?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
38
Speedtesten op de iPad doe ik steeds met de Ookla speedtest app. Ik heb hem vandaag diverse malen gedaan. Onderstaande uitslagen zijn allemaal van de iPad:
Afbeelding Zoals je ziet zijn de resultaten erg wisselend. De uploadsnelheid is stabiel.
Tijdens het meten van de downloadsnelheid wordt vaak eerst een snelheid van zo'n 15 tot 20 Mbps gemeten, maar die meting duurt eventjes. Meestal loopt de downloadsnelheid tijdens die meting al snel terug.
En gisteren kwam de uiteindelijke downloadsnelheid via wifi een paar keer niet boven de 1 Mbps uit.
Ik zal na het weekend Ziggo eens bellen.
Intussen heb ik het wifikanaal weer op variabel gezet. De router/modem kiest dan zelf het beste kanaal (hoop ik...). Momenteel heeft het modem zelf gekozen voor kanaal 1.
Waarom ik dat heb gedaan? Toen ik het wifikanaal wisselde van 11 naar 6, bleken ook andere Ziggo modems van de buren opeens op dat kanaal te zitten. Dat schoot niet op. (Ik zag dat met het programma inSSIDer op mijn netbook.)

Bij 2 achtereenvolgende speedtesten op mijn HP Mini netbook kwam de downloadsnelheid respectievelijk op 1,88 Mbps en 2,29 Mbps. Bedroevend.

Maandag Ziggo bellen.
39
porrelaar schreef:Zoals je ziet zijn de resultaten erg wisselend. De uploadsnelheid is stabiel.
Inderdaad.
porrelaar schreef:Ik zal na het weekend Ziggo eens bellen. Maandag Ziggo bellen.
Zeker doen, goede tip van abbs  :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
41
porrelaar schreef: Ik zal na het weekend Ziggo eens bellen.
Maandag Ziggo bellen.
Nadat ik zo lovend was dat hier de wifi zo goed werkte werd ik meteen gestraft, ik ben drie dagen (zelf zonder ziggo) mee bezig geweest.
Ik had ineens geen internet meer wifi niet en bedraad, ik had de modem/router ingesteld dat de wifi op 2,4 en 5 Ghz uitzenden.
Vele malen de modem/router gereset en zelf en poost zonder internet en telefoon te hebben gezeten is nu alles weer 100% (niet te hard roepen).
Eigenlijk pas vanaf vanmorgen toen ik mijn modem/router (Connectbox) min 5 min van het stroom heb gelaten doet alles het weer, eerst kreeg ik de 5 Ghz niet
meer aan de praat als ik de modem/router 30sec van het stroom afhaalde en na die 5 min wel.

Maar @porrelaar heb jij nog gebeld met ziggo?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
43
Nee, ik heb niet gebeld met Ziggo. Ik heb er zelf helemaal niets aan gedaan en toch was de verbinding via wifi zaterdagavond laat opeens weer helemaal in orde. En dat is hij nog steeds. Constant 40 Mbps down, zoals het hoort. Een mooi strakke lijn tijdens de meting, zonder pieken en dalen. En niet alleen in mijn huiskamer waar de modem staat, maar ook boven op mijn slaapkamer. Normaal gebruik ik geen computer of iPad op mijn slaapkamer, maar nu wilde ik de verbinding wel even testen.
Geen idee wat er aan de hand is geweest. Toen ik de problemen met wifi had, heb ik nog gecheckt of er soms werkzaamheden van Ziggo bij mij in de buurt waren of storingen, maar dat was niet het geval.
Eerlijk gezegd heb ik zulke rarigheden nooit gehad in de 14 jaar dat ik bij KPN zat, dus mijn vertrouwen in Ziggo is niet al te groot. Ik moet nu maar hopen dat dit een eenmalige gebeurtenis was (die wel een paar dagen heeft geduurd).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”