Plaats reactie
16
Enorm veel succes Rick13, 6 x 14 km is een top prestatratie.

Mijn oudere broer heeft in onze zomervakantie in 2002 de berg gereden in 135 minuten als veldrijder.
Nadien hoorde hij dat het record op 37 minuten stond van een prof en met afdaling tegen de 90 km/u zat.
17
Ik zal nog even een kort verslag schrijven van mijn ervaring bij de Alpe d'HuZes.

Ik ben  donderdag 1 juni om 05:00 uur begonnen met de eerste beklimming.
Ik merkte al snel dat de vele train kilometers zijn vruchten hadden afgeworpen.
Ik ging met een mooi tempo omhoog.
Na af en toe een pauze hebben ingelast begon ik om 17:19 uur nog redelijk fris aan mijn zesde beklimming.
Het weer was toen nog prima. Maar na 5 minuten sloeg dit volledig om.
Het kwam met bakken naar beneden en zwaar onweer. Ik bocht 7 werd ik tegen gehouden door de organisatie omdat een
motor rijder (voor het begeleiden van de fietsers) is geraakt door onweer. Gelukkig was het een indirecte inslag waardoor het goed afgelopen is.
Dus toen ik op 75% was van de zesde ronde werd het evenement stil gelegd.
Per touringbussen zijn we vervolgens omhoog gebracht.
Terugkijkend: De samenhorigheid en met zijn allen strijden voor 1 doel is echt indrukwekkend.

Ik heb net niet mijn  streefbedrag kunnen halen (1000 euro) maar iedereen bedankt voor het sponsoren.
Hier onder nog een screenshot van mijn tijden.
Afbeelding Afbeelding
18
Je hebt een geweldige prestatie geleverd, Rick! Dat doe ik je niet na. Zo'n 35 jaar geleden, toen ik net zo oud was als jij nu bent, fietste ik ook wel eens in de bergen (Pyreneeën), maar aan 1 bergtop per dag had ik toen wel genoeg. En jij ging de Alpe d'Huez nu 6 x op.

Ik las pas de volgende dag in de krant dat de organisatie het evenement had stilgelegd vanwege noodweer. Een wijs besluit.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”