Plaats reactie
1
De meesten onder ons zullen wel Facebook gebruiken vermoed ik.
Jullie zullen ook wel gemerkt hebben dat je akkoord moest gaan met een verklaring van Facebook waarbij je toestemming geeft dat ze al het materiaal dat jij post mogen gebruiken!

Hierdoor is er een gratis en advertentieloos Facebookreplica onstaan: ello.
Je kan enkel lid worden door middel van een uitnodiging via mail.
Wat zijn jullie ervaringen met ello of behoud je toch je Facebook?

Groetjes! ;)
2
Het klopt niet helemaal wat je schrijft, maar wel grotendeels.

Facebook mocht volgens hun beleid al lang gebruiken wat jij aanwezig had aan foto's en postings. Werd overigens vrij weinig gedaan.
De nieuwe beleidsregels geven echter aan dat ze nu ook jouw materiaal mogen doorverkopen aan adverteerders en dat is dus nieuw. Verder behoud je wel het auteursrecht, maar geef je aan Facebook en adverteerders dus alle rechten om jouw foto's en berichten aan te passen, te bewerken, te wijzigen en/of ongewijzigd wereldwijd te gebruiken.
Alleen voor je inhoud moeten ze je toestemming vragen, maar onder inhoud vallen voor zover mij bekend geen foto's. Moet ik de regels opnieuw lezen, nu even geen zin in. Je houdt dus wel je auteursrecht, dat kunnen ze je niet afpakken, maar je hebt er geen hol aan want je geeft ze alle rechten om te doen ermee wat ze willen. En dat is niet alleen geldig voor je profielfoto's maar voor ALLE foto's. Ook die wat gedeeld zijn en helaas zijn die niet meer verwijderbaar.
Daarnaast ga je akkoord met het feit dat alle rechten en plichtplegingen worden overgezet naar Amerika. Dus mocht er ooit een geschil ontstaan tussen jou en Facebook mag je in Amerika in een Amerikaanse rechtbank je geschil gaan uitvechten.

Tot zover Facebook.
Hierdoor is er een gratis en advertentieloos Facebookreplica ontstaan: ello.
Nou nee, Ello is zeker niet nieuw en bestaat inmiddels 4 jaar. Advertentieloos misschien, maar ik heb de beleidsregels nog niet gelezen. Als het goed is, dan is dit een deel van Elsevier.

Het wordt, net als een paar andere grote netwerken, gezien als alternatief voor Facebook.

Misschien is het dat wel, er zijn vele aanmeldingen per uur momenteel bij Ello. Persoonlijk wacht ik nog even af, heb alle foto's van Facebook afgehaald voor zover mogelijk.
Het gaat er echter om wat straks de grote meute gaat doen, want Facebook gebruik ik persoonlijk hoofdzakelijk om contact te kunnen houden met (met name) verder wonende familieleden en bekenden.
Voorlopig hou ik het bij Facebook en met Ello nog geen ervaringen. Binnenkort als ik tijd heb daar de regels eens lezen.

Begin in elk geval NIET met Google+ want die zijn nog erger dan Facebook. Hun beleidsregels bevatten namelijk een grote tegenstrijdigheid. Er staat dat wat van jou is ook van jou zal blijven, gevolgd met dezelfde beleidsregels als Facebook nu gaat toepassen, dus dat je feitelijk toch je rechten kwijt raakt.
Maarja, dat is wel te verwachten met bedrijven die zo commercieel ingesteld zijn. Even los van wat men zelf vindt van het wel of niet hebben van privacy en de zin of onzin van het afgeven van diverse rechten ten behoeven van een sociaal medium. Want dat is een discussie apart.
Greetings, Black Tiger.
3
Ik maak al een gehele tijd gebruik van Facebook, om eerlijk te zijn had ik tot nu toe dan ook nog niet van Ello gehoord..
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”