Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar wat inspiratie voor een nieuw bureau op mijn kantoor thuis. Ik heb momenteel een standaard Ikea bureau. Opzich geen probleem maar ik wil wel weer eens iets anders. Nu heb ik al gekeken bij de Ikea en andere standaard meubel winkels maar heb tot dus ver niet echt gevonden waar ik naar zocht. Nu is mijn vraag dus of jullie mij verder kunnen voorzien met inspirerende ideeen? Er zijn hier vast wel mensen die ook een mooi thuis kantoor hebben en die dit hier willen delen om mij een beetje op weg te helpen!

Alvast dank voor jullie input!
2
Ik heb geen thuiskantoor maar wel de zolder verbouwd tot mijn computer domein en heb mijn oude bureau (caprera) ook van IKEA en drie roll-containers als basis gebruikt om een custom bureau-wand te maken.
Bij de gamma heb ik twee aanrechtbladen van 2 meter bij 80 cm diep en 3cm dik gekocht en die ik alletwee met een glooiing van 80cm naar 70cm van links naar rechts of andersom heb afgerond.
De (3-laden) roll-containers heb ik verstevingd en want de Zweedse degelijkheid viel erg tegen. :lol: en de bovenste lade heb ik open gelaten en vervangen voor een plankje waardoor het geheel ook al wat steviger is geworden.
ik heb ze niet los op de grond staan maar onder het werkblad bevestigd zodat deze vrij van de vloer zijn komen te hangen, wel zo makkelijk en praktisch voor vrouwtje lief die nogal graag overal wil kunnen stofzuigen.

Ja want stofzuigen is wel vaak nodig want op de zolder ligt een aardig tapijt en dat is stoffiger dan laminaat. Maar ik heb voor tapijt gekozen om extra het geluid te dempen voor de muziekinstallatie op zolder. :smiley_swinging: |

Net zoals de roll-containers heb ik ook voor de computerbehuizingen gekozen om deze hangend aan het werkblad te bevestigen.
Voor de kabels heb ik allemaal afwerkgoten gebruikt en tussenadapters om snel dingen los te kunnen koppelen.

Ik weet niet hoeveel computers je in gebruik hebt maar ik ben tevree met mijn custom IKEA creatie en is veel praktischer dan een standaard bureau. Ik had nog een Google sketchUP maar kan die niet meer vinden.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hoi Forza,

Bedankt voor je antwoord! Het klinkt er naar dat je flink wat werk verzet hebt om je eigen ruimte bij elkaar te maken. Misschien kun je een foto sturen? Ik ben echter niet de handigste en ook al was ik dat had ik er waarschijnlijk geen zin in dit allemaal te doen. Dus wil ik liever iets hebben dat eenmalig gemaakt wordt of wat je zo kunt bestellen. Niet dat ik zelf nog met aanrechtbladen ed moet gaan werken dit is namelijk niets voor mij..
*edit: heb inmiddels al een ander idee ik ga denk iets met massiefhouten tafels doen. Dit ziet er mooi natuurlijk uit en gaat een tijd mee, heb via deze link al een winkel gevonden die deze op maat maakt wat er opzich wel gaaf uit ziet maar als het goedkoper kan dan graag ik wil eigenlijk zoiets waarvan de poten dan doorlopen.. dus als iemand hier nog tips voor heeft! ::)
4
iMichael schreef:Het klinkt er naar dat je flink wat werk verzet hebt om je eigen ruimte bij elkaar te maken. Misschien kun je een foto sturen? Ik ben echter niet de handigste en ook al was ik dat had ik er waarschijnlijk geen zin in dit allemaal te doen.
Hahaha nee hoor, en ik ben ook geen timmerman maar een boormachine en een decoupeerzaag kan iedereen wel handelen.
En zin moet je wel kunnen maken en ook de tijd maar een zaterdagje zweten en je hebt toch wel snel een flink bureau in elkaar.
iMichael schreef:heb inmiddels al een ander idee ik ga denk iets met massiefhouten tafels doen.
Je kan dan ook masief houten tafelbladen gebruiken en er zelf (verstelbare) poten onder schroeven dit als praktischer dan een complete tafel.

Maar welke ruimte heb je precies kan je daar eens een sketchup van maken in paint o.i.d. met de maten van de ruimte en de maten voor je bureau. ::)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
5
Zie dat het inmiddels als al weer bijna een jaar terug is dat ik. gereageerd heb maar ik wilde toch even mijn final setting hier laten zien. Heb uiteindelijk er voor gekozen geen hardhout te nemen maar een spaanplaat variant welke ik ook bij jouwMaatkast.nl besteld heb. Overigens zeer aan te raden! Maar dat is een ander verhaal. Heb er een bijpassend meubel bij besteld om er zo echt een compleet kantoor van te maken met dit als eindresultaat! :D Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”