Forumoverzicht Malware en virusinfectie problemen (Computerbeveiliging & Privacy) Hulp bij malware en virusinfectie problemen (HijackThis / RSIT / DDS logs) Opgeloste problemen / logs

Hier staan alle opgeloste problemen uit de categorie "Infectie problemen (HijackThis / DDS logs)" en alle inactieve onderwerpen / problemen die na 1 maand zijn gesloten. Deze kunnen enkel nog geraadpleegd worden ter informatie.

Indien uw topic reeds gesloten is kunt u een privé bericht sturen naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor Maxstar » vr 29 maart, 2013 19:05:46

Hoi,

1. Ga naar start > configuratiescherm > software en verwijder daar het onderstaande aangezien deze een dubieuze reputatie hebben.
continuetosave
ContinueToSave
ContinueToSave 1.74
Download and Sa
Search Assistant AppsAreFun 1.66
Search Assistant SimpleSpeedy 1.74
Smilebox
uTorrentBar_NL Toolbar
Web Assistant 2.0.0.444



2. Start Zoek.exe nogmaals
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
    Code: Selecteer alles
    C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{26d75aee-cc4c-054a-8c4e-a24b9a3385ff};fs
    autoclean;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Met vriendelijke groet,

Maxstar


Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Avatar gebruiker
Maxstar
Administrator
Administrator
 
Berichten: 31280
Geregistreerd: za 27 sep, 2008 10:18:07
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 7
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor kukkie » vr 29 maart, 2013 19:37:13

Een reboot was nodig dit is het logje
Je hebt geen permissies om de bijlage(n) in dit bericht te zien, Klik hier om een account op het forum te registreren.
kukkie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do 28 maart, 2013 20:12:32

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor Maxstar » vr 29 maart, 2013 21:02:52

Hoi,

Is het probleem met de pop-ups na het verwijderen van de ongewenste software nu verholpen?
Met vriendelijke groet,

Maxstar


Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Avatar gebruiker
Maxstar
Administrator
Administrator
 
Berichten: 31280
Geregistreerd: za 27 sep, 2008 10:18:07
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 7
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor kukkie » vr 29 maart, 2013 21:04:23

Het lijkt voorbij, indien nodig doe ik later nog wel eens een post

BEDANKT
kukkie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
 
Berichten: 14
Geregistreerd: do 28 maart, 2013 20:12:32

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor Maxstar » vr 29 maart, 2013 21:14:52

Hoi,

Graag gedaan, en fijn dat het is opgelost maar kijk het even aan of de problemen nu definitief van de baan zijn... :good:
Voer sowieso nog even een volledige systeemscan uit en wijzig alle gebuikte wachtwoorden, maar dat staat hieronder verder beschreven.

De volgende programma's en bijbehorende log bestanden mag je verwijderen. MBAM en HitmanPro kan je gewoon blijven gebruiken om periodiek de computer te scannen (wel eerst updaten).
  • Zoek.exe
  • DDS


Aangezien de problemen zijn verholpen adviseer ik u nog wel even het onderstaande uit te voeren.

1.) Volledige systeemscan
Ik raad u aan om met behulp van de Emsisoft Emergency Kit nog een volledige systeemscan uit te voeren, op de onderstaande link treft u de handleiding van dit programma.
Mochten er nog speciale detecties zijn waarvan u niet weet wat u het beste kan doen dan kunt u uw vraag stellen in de sectie Antivirus / Antispy(mal)ware / Firewalls en overige security software

2.) Systeemherstelpunten verwijderen
Als de computer geïnfecteerd is geweest met een malware infectie is het raadzaam om alle aanwezige systeemherstelpunten te verwijderen, want hier kunnen namelijk besmette herstelpunten tussen zitten.
  • Hoe u de herstelpunten verwijderd leest u hier

3.) Wachtwoorden wijzigen
De meeste malware maakt een uitgaande verbinding met een Command & Control-server waarbij er vertrouwelijke gegevens zoals bijvoorbeeld inloggegevens worden buitgemaakt, indien uw computer geïnfecteerd is geweest is het dan ook raadzaam om al uw gebruikte wachtwoorden te wijzigen.
Meer informatie hierover leest u hier

4.) Installeren van essentiële updates.
Hoe u uw besturingssysteem en overige software up to date houdt kunt u hier lezen.
Door middel van het programma Secunia PSI wordt u automatisch gewaarschuwd indien er updates voor de geïnstalleerde software beschikbaar is, meer informatie leest u hier

5.) Pas op voor 'Phishing' berichten.
Phishing is een vorm van internet oplichting (fraude), met valse e-mailberichten en websites die er vertrouwd uitzien wordt er getracht 'logingegevens' en andere persoonlijke informatie te achterhalen.
Dit gebeurt vaak op hele slinkse manieren, zoals bijvoorbeeld e-mailberichten waarin u gevraagd wordt uw inloggegevens te verifiëren, in deze gevallen wordt u vaak naar een valse (clone) website gestuurd, zodra u uw gegevens hier hebt ingevoerd zijn deze in de handen van de kwaadwillende met alle gevolgen van dien.
Meer informatie leest u hier

6.) Preventie informatie & het gebruik van beveiligings software.
Om de kans op een her-infectie te minimaliseren kan je naast de gebruikte beveiligingssoftware een aanvullende malwarescanner installeren zoals Emsisoft Anti-Malware of Malwarebytes' Antimalware om de bescherming te optimaliseren.
Hier staat meer informatie hoe u een infectie in de toekomst kunt voorkomen, lees dit eens op uw gemak door.
Met vriendelijke groet,

Maxstar


Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Avatar gebruiker
Maxstar
Administrator
Administrator
 
Berichten: 31280
Geregistreerd: za 27 sep, 2008 10:18:07
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 7
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Re: browse to save hulp gevraagd

Berichtdoor Maxstar » ma 22 apr, 2013 09:15:28

Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.

Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.

Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken, en eventueel verwijzen naar dit topic.


Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Met vriendelijke groet,

Maxstar


Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Avatar gebruiker
Maxstar
Administrator
Administrator
 
Berichten: 31280
Geregistreerd: za 27 sep, 2008 10:18:07
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 7
AV: Emsisoft Anti-Malware
FW: Online Armor

Vorige

Keer terug naar Opgeloste problemen / logs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten