Gesloten
1
Ben mijn netwerkje toekomstvast aan het maken: hoge snelheid internet (120 mb downloadsnelheid) aangeschaft en wil de prestaties opkrikken. Kom niet boven de 70 mb uit via de bekende speedtests op het internet. Ga denk ik voor FTP kabels vanwege de afscherming tegen interferentie.

Kabels worden allemaal in de wanden weggewerkt en zijn via outlets beschikbaar om vanaf de router LAN-poorten aangesloten te worden.

Welke cat kan ik beste gebruiken? Geldt hier: hoe hogere waarden hoe beter? Bijv Cat6 of 6a? Of moet mijn pc dan ook aan specifieke eisen voldoen met deze "hogere" kabels?

Op een website zie ik de volgende smaken aan netwerkkabels
UTP is NIET Afgeschermd CAT5 = max 100Mbit
FTP is Afgeschermd CAT5e = max 1000Mbit 100Mhz
SFTP is Dubbel Afgeschermd CAT6 = max 1000Mbit 250Mhz
CAT6a = max 10Gbit 500Mhz
CAT7 = max 100Gbit 1000Mhz

Alvast bedankt voor het meedenken!
2
Hallo marti009,

Vanaf CAT5e Zit je op een gigabit netwerk, dus je outlets, router en computer(s) moeten dan gigabit ondersteunen.
in jou geval is CAT5e UTP voldoende omdat je weinig tot geen storing zal ondervinden in een thuisnetwerk.
CAT6,CAT6a,CAT7 en CAT8 worden meestal gebruikt voor langere afstanden en voor bedrijfspanden waar ze te maken hebben met verschillende soorten apparatuur en hoge stroomspanning, waardoor er dus afgeschermde of dubbel afgeschermde kabels nodig zijn.
Vind ons voor meer informatie op http://www.orion-group.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”