Gesloten
1
kan iemand mij helpen?

ik kan niets meer downloaden op mijn laptop (asus met windows vista), geen bijlagen uit mailtjes, geen programma's, helemaal niets!
als ik dit probeer dan start hij wel met downloaden, maar daarna krijg ik de melding:
dit bestand bevatte een virus en is verwijderd
ik heb een foto van de melding, maar die kan ik hier helaas nu even niet tonen (doordat ik geen bijlagen uit mijn mail kan openen)
er komt onderin mijn scherm een witte balk omhoog met een rooie rand, er staat links een plaatje van een rood schild met een wit kruis erin, dan de foutmelding.
Ik kan klikken op : Meer informatie, dan popupt windows help en ondersteuning dat dit onderwerp niet is gevonden.
Rechts kan ik klikken op downloads weergeven, dan krijg ik een popup met downloads weergeven en beheren: een overzichtje van alles wat ik geprobeerd heb te downloaden, daar kan ik verder niet zoveel behalve lijst wissen.

ik vermoed dat het een virus is, de pc is al eens gescand, maar toen vond hij geen virussen. Ik had een verlopen norton erop en Avira, deze heb ik er allebei afgegooid, op aanraden van iemand op een ander forum, omdat deze elkaar dwars zouden kunnen zitten, ik wilde een nieuw antivirusprogramma downloaden, maar dan krijg ik helaas gewoon de de melding dat het een virus bevat en is verwijderd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
2
Hallo en welkom op het forum,

Download de onderstaande tool op een andere computer en zet deze met b.v. een USB-Stick over naar de geïnfecteerde computer.

Download AfbeeldingMalwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete handleiding.
  • Pak het ZIP bestand uit en dubbelklik hierna op "mbar.exe" om de tool te starten.
  • Let op! Malwarebytes Anti-Rootkit dient onder een account met administrator rechten te worden uitgevoerd.
  • Klik in het introductiescherm op "next" om door te gaan.
  • Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
  • Klik als de update gereed is op "Next" en klik hierna op "Scan".
  • Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op "Exit"
  • Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op "Cleanup" en herstart de computer.
  • Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in het volgende bericht
  • "mbar-log-{datum} (xx-xx-xx).txt" & "system-log.txt"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Zat vanavond eindelijk klaar met de usb met antivirus, maar laptop liep vreselijk vast en krijg um niet meer goed opgestart
Heb nu al 10 minuten een blauw scherm met: collecting data for crash dump etc
Physical memory dump complete.
Ben bang dat ie nu echt overleden is?
6
Hij start nog wel op maar dan krijg ik alleen een zwart scherm.
Er staat momenteel helemaal geen antivirus op.
Kreeg ook nog een foutmelding, zie bijlage
7
Hoi,

Probeer de computer eens op te starten in de veilige modus met netwerkverbinding en voer daar het onderstaande uit als dit lukt.

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware (website) en sla het op je bureaublad op.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
  • Update MalwareBytes' Anti-Malware
  • Start MalwareBytes' Anti-Malware
  • Je krijgt hier ook de keuze om de evaluatie versie van MBAM te gebruiken, indien je dit niet wilt vink dit dan uit.
Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Bij problemen!!! (Lees de onderstaande instructies)
  • Zodra het programma gestart is, ga dan naar het tabblad "Instellingen".
  • Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
  • Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
  • Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
  • Herstart de computer indien nodig en post hierna de log als bijlage in het volgende bericht.
Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Krijg mn pc niet meer opgestart, ook niet in veilige modus.
wat ik ook doe ik kom altijd uit op een zwart scherm
Zojuist ging het zwarte scherm weer over op bsod, daarna ging ie weer opnieuw opstarten maar krijg toch uiteindelijk alleen maar een zwart scherm
11
Hoi,

Download de Windows Vista recovery DVD voor de 32 of 64 bit versie van Windows van de onderstaande links.
Vista 32 bit http://dl.dropbox.com/u/68977044/Window ... ryDisk.iso" onclick="window.open(this.href);return false;
Vista 64 bit http://dl.dropbox.com/u/68977044/Window ... ryDisk.iso" onclick="window.open(this.href);return false;

Download IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.
  • Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
  • Selecteer het image bestand van de WindowsVista-RecoveryDisk.iso en klik op de knop "Write"
Start de computer op van de Windows Vista DVD.
  • Klik bij het scherm "Install Windows" op "Next"
  • Klik in het volgende scherm op "repair your computer"
    Afbeelding
  • Kies in het volgende scherm de Windows installatie en klik op "Next"
    Afbeelding
  • Kies in het onderstaande scherm de "Startup repair"
    Afbeelding
  • Wanneer dit is gelukt kunnen we het systeem verder controleren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Bij gebrek aan feedback wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.
  • Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.
  • Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken met uw probleemomschrijving, en eventueel verwijzen naar dit gesloten topic.
  • Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”