Gesloten
1
Hoi,

Wanneer ik mn browser start wordt ik doorgelinkt naar een site: safesearch2.lavasoft
Hoe kan ik dit verwijderen?
Ik heb geen verstand van computers, heb het stappenplan doorlopen en de logbestanden in de bijlage toegevoegd. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Naar mijn idee is mn laptop ook erg traag, heeft dat met het betreffende programmaatje te maken?

Vriendelijke groet,

Marcel
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Heb je onlangs Ad-Aware geïnstalleerd gehad op deze computer?

Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi,

Dank voor de reactie en het ontvangst :D
Ik heb geen idee of er ad aware op heeft gestaan, zou best kunnen. Heb een tijdje terug een paar programma's geprobeerd om te kijken of er rotzooi op mn laptop staat. Heb niet eens zoveel geinstalleerd maar mn c drive is bijna vol. Vanalles weer verwijderd waaronder ook een ad blocker achtig programma geloof ik, zou best ad aware kunnen zijn. Al met al niet veel mee opgeschoten en toen kwam ik hier.

Ik zal vanavond je tips afdraaien, je hoort van me.

Groeten Marcel
5
ff tijd over (nooit te plannen met kids...) maar zie bijlage voor Zoek log
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hoi,

Start Afbeelding Zoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chrdefaults;
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hoi,

Controleer het volgende eens, wellicht is Lavasoft op deze manier nog als startpagina en zoekmachine aanwezig.
In het voorbeeld staat AVG Search, maar dat maakt verder niet uit. Stel vervolgens opnieuw de gewenste startpagina in.
  • Start Google Chrome en klik rechts bovenin het scherm op de knop met de drie streepjes en kies de optie "Instellingen".
Afbeelding
  • Klik nu in het scherm wat verschijnt links op de optie "Extensies"
  • Verwijder hier de Lavasoft extensie door op het prullenbakje te klikken.
Afbeelding
  • Klik nu links in het scherm op de optie "Instellingen" en klik onder zoeken op de knop "Zoekmachines beheren" en stel b.v. Google in als standaard zoekmachine.
  • Klik hierna op Lavasoft Search en klik hier op het kruisje X aan het einde van deze regel om deze te verwijderen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
verdorie (is niet het eerste woord dat me te binnen schiet maar wil het netjes houden...)

nu opent er ook in de browser meteen iets van ask...
13
Hoi,

Voer het volgende eens uit.

Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Als de scan gereed is klik dan op de knop Report.
  • Het logbestand wordt eveneens opgeslagen op de systeemschijf in de map C:\AdwCleaner als AdwCleaner[R0].txt.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hoi,

Start AdwCleaner nogmaals en laat de gevonden items verwijderen, voer hierna opnieuw Zoek.exe uit.

1. Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Clean.
  • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend.
  • Het logbestand wordt eveneens opgeslagen op de systeemschijf in de map C:\AdwCleaner als AdwCleaner[S0].txt.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

2. Download Afbeelding Zoek.zip naar het bureaublad.
  1. Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  2. Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    startupall;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”