Gesloten
1
Goedendag allemaal,

Ik ben sinds gistermiddag getroffen door de EN.V9.COM virus en ik krijg het maar niet weg. Ik heb al van alles geprobeerd, Hitman Pro, Spuhunter, Spybot, NOD32, Startpagina's terug gezet, bestanden verwijderd, maar the bitch blijft terug komen.

Via Google hier terecht gekomen:http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 222&t=8608 en nu maar hopen dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb 3 browsers op de computer, IE9, FF21.0 en Crome Versie 27.0.1453.94

Ik zal de logbestanden erbij doen.

Alvast bedankt voor elke info
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hoi,

Voer Zoek uit:

Download zoek.exe naar het bureaublad.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    startupall;
    filesrcm;
    firefoxlook;
    chromelook;
    
  • Klik daarna op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
En de uitslag is:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Voer Zoek nogmaals uit:

Download Afbeelding zoek.exe naar het bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Windows\Sysnative\Tasks\DealPlyUpdate;f
    addon@nipobase.wakoopa.com;ff
    jid1-yZwVFzbsyfMrqQ@jetpack;ff
    ifjikecnnihdpkgcnhecbnjpomfhjkag;chr
    autoclean;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK
Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
Post aansluitend de inhoud van dit log in je volgende bericht als bijlage.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
En dit ook weer gedaan
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Ja, helaas wel...

Als ik Chrome opstart of FF dan gebeurt er niets, ik bedoel de programma's starten wel op, maar voor de rest gebeurt er niets meer. Alleen met IE kan ik nog gewoon internetten.

Als ik in Chrome naar instellingen gaat, dan zie ik in het adresbalk chrome://settings/ staan, maar voor de rest blijft het blanco

Bij FF start zeg maar Facebook en ik zie wel het scherm, maar ik kan niet scrollen of iets aanklikken. Ala ik ergens in het scherm op klikt, dan wordt het beeld wazig en dan staat er links bovenin Mozilla Firefox (Reageert niet) en hij wordt daarna automatisch klein en ik kan het scherm daarna niet meer groot maken.

Ook als ik Zoek.exe of ADWclaener.exe op wil starten (Als Administrator) dan krijg ik bij beide de melding:

Kan de toepassing niet correct starten(0xc0000142). Klik op oke op de toepassing te sluiten.

Ik weet het nu echt niet meer
11
De melding heb ik ook als ik Spybot en Spyhunter wil starten.

Ik heb nu Eset NOD32 staan draaien
12
Ik heb het met meer programma's die melding:

CoverXp

MiniTool Partition Wizard Home Edition

Nero MediaHome 4

En ik krijg nu een melding dat er een script niet goed werkt:

Een script op deze pagina is bezig, of reageert niet meer. U kunt het script nu stoppen, of u kunt verdergaan om te zien of het script zal worden voltooid.

Script: chrome://wakoopa_adfinder/content/adfinder.js:2175

Een keuzevakje met daarachter Mij niet opnieuw vragen en 2 knoppen Doorgaan /Script stoppen
13
Download exeHelper.com of exeHelper.scr naar je bureaublad.
  • Dubbelklik op exeHelper.com om de tool te starten
  • Een zwart scherm zoals het onderstaande opent zich: Afbeelding
  • Gebruik de muis of het toetsenbord niet tijdens het uitvoeren van exeHelper.
  • Op het einde opent zich een logbestand, voeg dit toe aan je volgende reply.

Hierna:
! Mogelijk heb je je installatie CD van Windows nodig, hou deze dus bij de hand
  • Klik op Start
  • Typ cmd
  • Normaal krijg je nu een programma "cmd.exe" te zien in de lijst
  • Rechts-klik hierop en kies voor Uitvoeren als administrator
  • In het nieuwe scherm typ je: sfc /scannow
  • Wacht tot deze klaar is en herstart hierna de computer
Screenshot: Afbeelding
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Goedemorgen, Ik kon de exehelper niet opstarten in de gewone modus (Kreeg de 0cx0000142 melding), ben toen naar veilige modus gegaan en daar lukte het wel.

Daarna sfc/scannow gedaan en daarna opgestart.


En hoera, tot nu toe loop alles weer zoals het hoort.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Prima, voer tot slot nog onderstaande uit, deze zal de tools verwijderen die we hebben gebruikt.

Download Afbeelding Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.
Volg me op Twitter: @bartblaze
Mijn persoonlijke blog: Blaze's Security Blog

Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”