Gesloten
1
Ik heb sinds vanochtend een politievirus. Via jullie site heb ik de Kapersky rescue gedownload op een usb stick. Stick in de geinfecteerde laptop (besturingssysteemn Windows XP) en ik krijg, nadat ik de stappen heb doorlopen, een pop-up schermpje met "warning!" en de knoppen "continue, skip of restart computer" mijn toetsenbord werkt gewoon ik ga metde pijltjestoetsen naar continue en druk op enter, er gebeurd niks. Ook niet als ik op "skip" klik. Deze pop-up verdwijnt niet!

Wat moet ik doen?

En ik las net op het forum een onderwerp met Hitman Pro gijzelvirussen weg te halen....moet ik deze nu downloaden of via malware? Ik vind het heel verwarrend ben een ICT-leek en wil gewoon dat virus weg hebben!!
2
Hoi en welkom op het forum,
Yvon1980 schreef:En ik las net op het forum een onderwerp met Hitman Pro gijzelvirussen weg te halen....moet ik deze nu downloaden of via malware?
HitmanPro.Kickstart is vandaag uitgebracht, laten we deze inderdaad eens gaan proberen.

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer
Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen
  • HitmanPro downloaden. (Kies hier de 32 of 64 bit versie).
  • Dubbelklik op HitmanPro.exe of HitmanPro_64.exe om het programma op te starten.
  • Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader. Afbeelding
  • Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.
  • Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.
  • Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

  • Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
  • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)
  • Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef:Hoi en welkom op het forum,
Yvon1980 schreef:En ik las net op het forum een onderwerp met Hitman Pro gijzelvirussen weg te halen....moet ik deze nu downloaden of via malware?
HitmanPro.Kickstart is vandaag uitgebracht, laten we deze inderdaad eens gaan proberen.

Download "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer
Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen
Ik wil niet dom overkomen maar ik heb echt geen enkel verstand van ICT. Hoe weet ik welke versie, 32 of 64 bit, ik moet downloaden???
4
Hoi,

Bij de eigenschappen van "Deze computer" kan je de systeemgegevens opvragen, hier staat dan vermeld of het om een 32 of 64 bit systeem gaat.
Maar als je bijvoorbeeld de 32 bit versie op een 64 bit systeem uitvoert komt er vanzelf een melding dat je de 64 bit versie dient te gebruiken.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Ik heb op de knop "kickstart"geklikt en aangegeven dat ie de usb stick moet pakken. Hij begint met downloaden en dan...krijg ik de melding "mislukt". :eek: Naar mijn weten is de usb stick niet met een wachtwoord beveiligd... Ooooh ik word hier zo moe van ben er al sinds vanochtend mee bezig alles mislukt bij mij!! ;(
7
Hoi,

Als je Windows XP hebt dan is de 32 bit versie inderdaad goed, de 64 bit versie van XP is nauwelijks doorgebroken en sowieso zou er dan een melding komen bij het uitvoeren.
Zodra de USB-stick is aangemaakt, is deze direct geschikt voor zowel 32 als 64 bit systemen. Hier hoef je dan niet apart meer naar te kijken.
Hij begint met downloaden en dan...krijg ik de melding "mislukt"
Staat er nog meer in beeld dan alleen mislukt?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
De eerste USB stick waar hij "mislukt" bij aangaf heb ik eruit gehaald. Nu een andere usb stick erin. Wederom krijg ik, na download, de melding "mislukt". Kunt u mij helpen hiermee???
9
Yvon1980 schreef:Ik heb op de knop "kickstart"geklikt en aangegeven dat ie de usb stick moet pakken. Hij begint met downloaden en dan...krijg ik de melding "mislukt". :eek: Naar mijn weten is de usb stick niet met een wachtwoord beveiligd... Ooooh ik word hier zo moe van ben er al sinds vanochtend mee bezig alles mislukt bij mij!! ;(
Beste Yvon1980, als de melding 'Mislukt' verschijnt, probeer het dan gewoon nog een keer. Wellicht was de USB-stick even in gebruik door iets anders.
10
Nee er staat "kickstart installeren" deze knop is nu niet klikbaar en er staat naast "mislukt". Dat is alles wat er staat.
11
Bedankt voor de tip ik heb het al een paar keer geprobeerd met beide usb sticks hij blijft de melding "mislukt" geven.
15
Hoi,

Goed om te horen dat dit is gelukt, maar laten we ter controle nog wel even verder kijken.

Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Bleeping Computer download.
DDS - Infospyware.

Afbeelding DDS is een diagnosetool en maakt gebruik van scripts.

Schakel je beveiligings software uit voordat je DDS uitvoert!
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Dubbelklik op DDS om de tool te starten.

Er worden nu automatisch twee log bestanden op het bureablad opgeslagen.
  • DDS.txt
  • Attach.txt (Plaats deze alleen indien hierom wordt gevraagd!)
Post het DDS in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”