Plaats reactie
16
Hoi,

Wat betreft de map roaming is deze niet aanwezig op XP, je had hiervoor direct naar de map "Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Quarantine" kunnen gaan.
Agis schreef:Maar gaan jullie nu kijken of dit virus de oorzaak in van de error #110001?
Naar mijn mening is het heel erg onwaarschijnlijk dat dit type malware de oorzaak is van het probleem, het probleem heeft dan ook niet direct iets te maken met malware en dit zal gewoon toeval geweest zijn.
Maar heeft Online Armor nu nog steeds problemen met het updaten?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Vandaag geen error gezien maar het komt ook vaak als ik de computer bijvoorbeeld een dag niet heb gebruikt.
Het lijkt wel of die error komt doordat ik telkens een update mis.
18
Het is allemaal goed mis gegaan en de update problemen waren nog steeds aanwezig dus ben ik maar eerst begonnen om de autostarters aan te pakken.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 199&t=7872" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit ging goed tot ik opnieuw ging opstarten ik kwam niet verder meer dan het Windows XP balkje die bleef maar lopen.
Ik heb toen in de veilige modus systeemherstel gedaan en leek goed te gaan maar toen moest ik eens Windows opnieuw activeren en dit ging niet want had geen internet verbinding meer.

Ik heb dus alles leeggehaald en Windows opnieuw erop gezet had geen andere keus meer.

Alles werkt nu wel weer maar ben wel huiverig geworden met het installeren van software. Een ICT man op het werk zei al dat het komt omdat ik teveel antivirus software en firewalls installeer.

Ik heb online armor nog niet terug erop gezet maar wil dit eigenlijk wel graag weer gebruiken wat moet ik doen?
19
Agis,

Voordat je Online Armor weer gaat installeren moet je er zeker van zijn dat er geen andere firewall actief is. De Windows firewall is geen proleem, die wordt automatisch uitgeschakeld wanneer Online Armor actief is. Maar andere firewalls zullen vast en zeker een probleem opleveren.

Het lijkt mij het beste om eerst te vragen of de beveiliging die je wilt gaan installeren goed samenwerkt met de aanwezige beveiliging, en dan natuurlijk ook even vermelden welke beveiliging op dat moment aanwezig is.
20
Het lijkt mij het beste om eerst te vragen of de beveiliging die je wilt gaan installeren goed samenwerkt met de aanwezige beveiliging, en dan natuurlijk ook even vermelden welke beveiliging op dat moment aanwezig is.
Als virusscanner gebruik ik weer Avast gratis zoals ik ook eerst had.
Ik heb nog niks anders durven te installeren en heb alleen de Windows firewall ingeschakeld en niet MSE geïnstalleerd.

Zou het echt kunnen dat de problemen komen omdat ik verschillende virusscanners en firewalls op deze computer heb gehad?
21
Agis,

Er wordt nogal wat geïnstalleerd wanneer je avast! Free gaat installeren. Wanneer ik avast! Free op een systeem installeer dan kies ik voor een aangepaste installatie en kies slechts 1 onderdeel om te installeren. Ben vergeten hoe het precies heet in avast!, maar het zal iets zijn als bestandsbewaking.

Andere onderdelen van avast! Free vind ik persoonlijk overbodig én ze kunnen vertraging en problemen veroorzaken met andere beveiligingssoftware.
22
Ik heb een knipsel van het scherm gemaakt met alle mogelijkheden wat kan ik hier dan allemaal uitvinken want op het eerste oog lijken ze mij allemaal eigenlijk wel belangrijk?
Afbeelding
23
Agis,

Ik klik dan links op "Aangepast" en kies daarna alléén maar het BestandsSysteem schild.
Maar nogmaals, dit is slechts mijn persoonlijke keuze wanneer ik avast! Free installeer op een systeem en ook Online Armor installeer.
24

Daar deze vragen met regelmaat om het forum terugkomen is het misschien een idee om hier ergens een FAQ of (sticky) te maken met basis informatie

Agis schreef:(...) wat kan ik hier dan allemaal uitvinken want op het eerste oog lijken ze mij allemaal eigenlijk wel belangrijk?
Uit je berichten op te maken heb je de keuze gemaakt om Avast en Online Armor te gebruiken wat naar mijn mening een prima keuze is alleen zou ik niet Avast zo erg uitkleden als ctrlaltdelete dit doet. Dit is niet denigrerend bedoeld en val dit advies dan ook niet af maar vraag mij wel af of dit in jouw situatie handig is. ::)

Als ik kijk naar het verloop van dit draadje en anderen kijk zie ik veel vragen om advies en dat is natuurlijk helemaal goed maar ik proef her en der wat onwetendheid over Online Armor en Avast, en wil hier daarom ook verder even op in gaan. Je bent nu met een schone lei begonnen en dan kan je het beter ook gelijk goed doen natuurlijk.

Laten we eerst eens de functies van Avast onder de loep nemen waarin je het programma wilt gaan uitkleden.

Het (Bestandssysteemschild) zoals eerder genoemd is natuurlijk het essentiële onderdeel van Avast, het is de real-time engine die het systeem moet beveiligen, controleren en scannen.

Het (Mailschild) is de module die binnenkomende/uitgaande e-mail op kwaadaardige bestanden controleert en dat is voor de gewone gebruiker natuurlijk een onmisbaar iets en maar weinig andere gratis (virusscanners) zijn hiermee uitgerust. Dit is dus al een pré van Avast en zou deze zelf gewoon actief laten.

Avast (Webschild) is zoals de naam al doet vermoeden een module die bescherming tijdens het surfen / browsen geeft, bestanden die men download worden bijvoorbeeld automatisch gecontroleerd. Ook on-site scripts zoals bijvoorbeeld het meest misbruikte Java script worden hiermee even onder de loep genomen op betrouwbaarheid, niet geheel onbelangrijk in deze tijd waarbij de exploits het dagbeeld van de vele infecties invult als oorzaak.

Het (P2P-schild/IM-schild) is naar mijn mening meer een marketing-term a.k.a functie om het geheel wat aan te vullen, dit is dus iets wat je niet direct nodig hebt. Je hebt namelijk al het (Bestandssysteemschild) en (Gedragsschild) die later nog aan bod komt.

Het (Netwerkschild) is te zien als een uitgeklede firewall, en doordat je naast Avast de firewall Online Armor in gebruik wil nemen is deze functie eigenlijk wel overbodig en kan je die zeker wel uitschakelen.

Dan komen we aan bij het (Scriptschild) wat eigenlijk nauw verbonden is met de (Webschild) en het systeem moet beschermen tegen kwaadaardige scripts. Omdat beide niet geheel op identieke wijze werken zou ik deze wel ingeschakeld laten. Omdat Online Armor met soortgelijke functies is uitgerust kan je er wel voor kiezen om het in Avast uit te schakelen, maar deze kunnen elkaar niet zo in de weg zitten dat het problemen zal geven.

Naast het (Bestandssysteemschild) is het (Gedragsschild) zeker iets om wel ingeschakeld te laten. Deze laatste beschermt het systeem namelijk tegen onbekende malware waar nog geen definities voor beschikbaar zijn, met de stortvloed aan zero-day malware, drive by downloads is dit dus een belangrijk element van Avast.

Nu we de functies van Avast een beetje belicht hebben gaan we over op de combinatie van Avast en Online Armor.

Ik weet niet wat je momenteel al hebt geïnstalleerd maar mocht je nog geen van deze hebben geïnstalleerd begin dan met Online Armor zodat deze zonder tussenkomst van andere software zich kan installeren in het systeem. Een firewall installeert zich namelijk vaak op een niveau waarbij het aan te raden is om andere security software zoals virusscanners tijdelijk geheel uit te schakelen.
Hierna installeer je dan Avast met Online Armor actief, in deze situatie zal de firewall bekend en vriendjes worden met Avast. Je zal wel wat popups van de HIPS kijgen maar via de (install mode) kan je dit beperken en zullen deze na de installatie naadloos met elkaar werken.
Het kan ook andersom maar dit heeft gewoon mijn voorkeur en uit eigen lering heb ik de conclusie getrokken dat dit de meest handige manier is. (Voor de oplettende lezer :P dit geldt niet alleen voor Online Armor maar ook voor andere firewall en sec-software).

Nu je Avast en Online Armor hebt draaien en de computer in dagelijks gebruik neemt begint het eigenlijke opvoeden pas. Avast zal hierin niet veel dreinen maar Online Armor moet je wel even op het goede spoor houden en daar wringt vaak de schoen doordat men klakkeloos een beslissing gaat nemen. :-[

Nu kan ctrlaltdelete je daar vast beter advies in geven dan mijn persoontje maar zodra je Online Armor netjes en in vol vertrouwen met de juiste adviezen instelt heb je naar mijn mening een prima beveiliging in combi met Avast.

Avast is momenteel de beste AV qua detectie en OA de beste HIPS, je moet alleen even de tijd nemen om het allemaal goed te configureren. Bij deze de lange versie van mijn mening, visie op dit onderwerp. :D
If it ain't broken, don't fix it
25
Super bedankt voor jullie hulp dit stel ik erg op op prijs. :)

Jullie zullen wel moe van mij worden met al die vragen maar heb toch nog een klein dingetje waarvan ik niet zeker weet hoe of wat.

Bij het gedragsschild - Expertinstellingen van Avast heb ik alles van OA aan de vertrouwde processen toegevoegd.
Bij OA heb ik in alle meldingen alles van Avast toegestaan en als het mogelijk was er een regel voor laten maken.

Nu duurt het bij het opstarten heel lang voor OA en Avast actief worden. :'(
27
Met de stopwatch op mijn mobiel de tijd opgenomen en vanaf het verschijnen van het bureaublad tot alles geladen is is het 25 seconden.
Vanaf de bios is het 1 minuut 22 en dat is toch wel behoorlijk lang, nu is dat wel al sneller dan voor de nieuwe windows installatie maar dan nog.
29
In Online Armor > Opties > Uitzonderingen, kun je mappen toevoegen die dan totaal niet meer door Online Armor worden gecontroleerd. Het is aanbevolen om daar de mappen toe te voegen waarin andere beveiligingssoftware is geïnstalleerd.
Kies bij Opties > Uitzonderingen voor "Toevoegen" en selecteer dan de map waarin avast! is geïnstalleerd.
30
Ik heb het probleem gevonden hitman pro was de oorzaak die scant de computer gelijk bij het opstarten ik heb dit verwijderd en nu is vanaf het verschijnen van het bureaublad 8 seconden alles geladen. :-[
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Emsisoft Anti-Malware”