Plaats reactie
1
Beste,

Ik ben een absolute leek met computers. Iets doe ik fout om mijn USB te versleutelen.

Ik heb TrueCrypt op mijn pc geinstalleerd. Ik heb een USB stick van 4 GB die vol (3,5 GB ongeveer) staat (met de geheime foto's van mijn vrouw ;) ) die ik dus wil beschermen. Ik wil deze dus encrypten, maar ik weet niet hoe.

Als ik een container wil aanmaken (zoals dat heet) zegt hij dat hij maar 500 MB geheugen heeft. Iets doe ik verkeerd, maar wat ?

Wie helpt er mij eens hiermee ?

Bedankt,

Mike
3
Het is die die ik doorlopen heb en daar loopt het dus mis.

Zoals ik begrijp moet ik, als er bv. 3 GB aan geheugen opstaat, nog eens 3 GB vrij hebben om het te kunnen versleutelen.

Bedankt voor de snelle reactie !
4
Heb je je bestanden wel eerst even aan je computer gekopieerd?

Truecrypt maakt alleen een container aan op de vrije schijfruimte.

Dus even de bestanden kopiëren naar de computer, de usb stick leegmaken en beschrijving volgen.

Daarna kan je alle bestanden weer terug kopiëren naar de usb stick
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
7
LET OP/waarschuwing: mocht je ooit problemen gaan krijgen met je 'encrypted' USB stick, heb je helaas bijna geen enkele mogelijkheid meer om je data te redden of te herstellen.
Da's dus het grote nadeel van data encryptie op een single USB stick!

En in de praktijk komt 't nogal eens voor (.....), dat je per ongeluk verwijderde bestanden toch weer wilt kunnen herstellen of dat een USB stick uit zichzelf problemen gaat geven en gebruik je dan encryptie, dan heb je dan meteen een probleem, wees daarvan wel bewust.
Maak dus altijd een goede backup van je encrypted bestanden lokaal op je PC een CD, DVD of whatever.

Gebruik een encrypted USB-stick alleen als vervoelmiddel voor je belangrijke data en niet als enige opslag medium of backup, want als het eens een keer fout gaat heb je geheid problemen, zeker als je geen goede backup hebt om op terug te vallen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”