Plaats reactie
1
Ik heb een frequent terugkerend probleem: de internet verbinding wordt verbroken op mijn pc, terwijl het wifi signaal uitstekend is en ik op andere devices ook gewoon goede verbinding heb.

Porblemen doen zich voor bij allerlei programma's (Internet, Outlook, Usenet etc) en wordt na korte tijd ook weer vanzelf opgelost maar ik zou het graag helemaal oplossen!
Ik heb al 2x een topic aangemaakt op hijjackthis.nl, maar daar hebben de experts het probleem ook niet gevonden. Ook na een herinstallatie van Windows 7, blijft het terugkomen.
1e topic http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... 34&t=38136" onclick="window.open(this.href);return false;
2e topic na herinstallatie http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=38251" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopenlijk hier iemand die mij kan helpen?
2
lijkt meer op een hardwareprobleem.
- heb je alle updates van windows en zijn alle drivers uptodate?
- kan windows de adapter uitschakelen tbv energiebeheer (apparaatbeheer, rechtsklik wifi-adapter, eigenschappen)?
- heb je de router al eens een minuutje stroomloos gemaakt?
- adapter zelf kan ook kaduuk zijn: kan je een andere (usb ?) een tijdje proberen (wel de huidige dan even uitschakelen in apparaatbeheer)
3
Dank voor je reactie, hieronder mijn antwoorden
falstring schreef:lijkt meer op een hardwareprobleem.
- heb je alle updates van windows en zijn alle drivers uptodate? had ik voorheen wel en ook die problemen. na herinstallatie krijg ik SP1 van Windows 7 maar niet geinstalleerd
- kan windows de adapter uitschakelen tbv energiebeheer (apparaatbeheer, rechtsklik wifi-adapter, eigenschappen)? nee
- heb je de router al eens een minuutje stroomloos gemaakt? yep
- adapter zelf kan ook kaduuk zijn: kan je een andere (usb ?) een tijdje proberen (wel de huidige dan even uitschakelen in apparaatbeheer) zou zomaar kunnen, ik heb nog zo'n powerlan liggen. Zal die eens aansluiten en kijken of er dan nog problemen zijn
4
Heb je al eens een analyse van je wifi signaal uitgevoerd? Als je interferentie hebt met andere wifi signalen in de buurt kan dat ook tot problemen leiden.
Zet eens "wifi analyzer" op je smartfoon.
Zeker als je ziet dat het signaal voortdurend in een langzaam tempo groter en kleiner wordt kan hier sprake van zijn.
Je wilt een signaal dat liefst groter is dan 65 dB (wel gemeten vanuit je pc natuurlijk. Daar bestaan ook progjes voor)
Je kunt altijd een ander kanaal proberen dat zo ver mogelijk weg ligt van het sterkste kanaal dat je in de buurt hebt.
Los daarvan kun je ook andere stoorbronnen in de buurt hebben die de communicatie verstoren.
Als je een dualmode hebt kun je ook nog kijken welk van de twee modes de beste resultaten geeft.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
als je sp1 niet geïnstalleerd krijgt, is er een ernstig probleem, tenzij het gaat om de verkeerde versie van het sp: 32 of 64 bit.
sp1 is noodzakelijk omdat alle recente driverupdates ervanuitgaan dat sp1 is geïnstalleerd.
powerlan: dat is dacht ik bedraad....
6
Veng schreef:Heb je al eens een analyse van je wifi signaal uitgevoerd? Als je interferentie hebt met andere wifi signalen in de buurt kan dat ook tot problemen leiden.
Zet eens "wifi analyzer" op je smartfoon.
Zeker als je ziet dat het signaal voortdurend in een langzaam tempo groter en kleiner wordt kan hier sprake van zijn.
Je wilt een signaal dat liefst groter is dan 65 dB (wel gemeten vanuit je pc natuurlijk. Daar bestaan ook progjes voor)
Je kunt altijd een ander kanaal proberen dat zo ver mogelijk weg ligt van het sterkste kanaal dat je in de buurt hebt.
Los daarvan kun je ook andere stoorbronnen in de buurt hebben die de communicatie verstoren.
Als je een dualmode hebt kun je ook nog kijken welk van de twee modes de beste resultaten geeft.
Wifi kanaal was al geoptimaliseerd....
7
falstring schreef:als je sp1 niet geïnstalleerd krijgt, is er een ernstig probleem, tenzij het gaat om de verkeerde versie van het sp: 32 of 64 bit.
sp1 is noodzakelijk omdat alle recente driverupdates ervanuitgaan dat sp1 is geïnstalleerd.
powerlan: dat is dacht ik bedraad....
We zijn weer een stapje verder!
Ik heb zowaar SP1 kunnen installeren.
Powerlan is inderdaad bedraad.

Morgen maar eens een dagje draaien op Powerlan en evt Wifi, kijken of de problemen er nog zijn....
9
Even een update: ik heb via powerLAN geen verbinding die uitvalt, wel trager dan wifi dus niet optimaal.
Het lijkt er inderdaad dus op dat de WIFI ontvanger defect is......
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”