Plaats reactie
1
Als ik software download, dan download hij maar tot maximaal de helft en niet verder.
Als ik verder wil downloaden moet ik eerst de stekker uit de router trekken om hem daarna na 1 minuut weer in te steken of de pc uitzetten en na ca 1 minuut weer aandoen, dit gaat nu al dagenlang zo :neu:
Wat is er aan de hand?
Ik heb malwarebytes gedraaid maar die kan niks vinden, avast extra laten draaien, maar die vind ook niets :?: :?:
2

Code: Selecteer alles

Als ik verder wil downloaden moet ik eerst de stekker uit de router trekken om hem daarna na 1 minuut weer in te steken of de pc uitzetten en na ca 1 minuut weer aandoen, dit gaat nu al dagenlang zo :neu: 
Ik zou denken dan uw router binnenin vuil is.
Een nieuwe zou een oplossing kunnen zijn.

Nota: het kan ook zijn dat de router te warm wordt.
Hoger zetten als de router ligt zodat koude lucht onderaan door kan.
4
onder het motto meten is weten:
- als die download vastloopt, wat zeggen op dat moment de lampjes op de router?
- betreft het één download, of doet het zich bij alle downloads voor?
- heb je tijdens surfen (en dan met name data-intensief surfen, bijv youtibefilmpjes spelen) geen problemen?
6

Code: Selecteer alles

je eerste punt: daar zal ik op letten (nog niet gedaan), punt 2 ja en punt 3 nee
Dan kan het zijn dat de server waar je download down is.
Als je Firefox gebruik dan zou ik DownThemAll! installeren en bij download kan je dan kiezen voor DownThemAll! en dan kan je altijd daarna nog verder downloaden als de server down is.
9
Dat is niet echt een oplossing, eerder een workaround. Lijkt me ook niet de router te zijn aangezien het ook weer goed gaat als de pc even uit gestaan heeft.

Ik mis eigenlijk een correct antwoord op vraag 2 van Falstring die eigenlijk uit 2 vragen bestond:
- betreft het één download, of doet het zich bij alle downloads voor?
Antwoord: JA

Ja wat? Ja bij 1 download of Ja bij alle downloads? Dat is nog niet duidelijk.

Dan nog een andere vraag. Download je via een draadloze verbinding of download je via een bekabelde aansluiting?
Greetings, Black Tiger.
11
Oke in dat geval zou ik eens letten op de verbinding.
Hetzelfde effect als jij hebt komt ook vaker voor als de verbinding voor al dan niet langere tijd weg valt.

Wat dan bijvoorbeeld een oplossing zou kunnen zijn, afhankelijk van het aantal draadloze verbindingen in je buurt, is om op je router het kanaal van de wifi eens te wijzigen.
Standaard zal dit vermoedelijk op kanaal 11 staan, probeer dan eens kanaal 6.

Test ook eens met een bekabelde verbinding (indien mogelijk) of je dan dezelfde problemen hebt. Op die manier is snel vast te stellen of het inderdaad aan de wifi verbinding ligt of dat er andere oorzaken kunnen zijn.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”