Plaats reactie
1
Hallo,
Ik heb een probleem met toegang tot internet. Het betreft een Samsung notebook met Windows 7 Starter.
Omdat de draadloze verbinding via USB behoorlijk traag is, wilde ik testen via onze LAN verbinding.
Daarvoor heb ik de kabel gebruikt die normaliter geplugd is in de Desktop.
Bij het inpluggen op de Notebook, viel me al op dat er geen lichtjes (groen en oranje) oplichten, zoals dit bij de Desktop het geval is.
Geen verbinding met internet. Draadloze verbinding is uitgeschakeld en de LAN verbinding geeft ie aan dat die wel is geaktiveerd.
Bij de probleemoplosser krijg ik de melding "Proxyinstellingen vh Netwerk kunnen niet automatisch bepaald worden"
De kabel is goed want die heb ik zoals vermeld uit de desktop gehaald.
We hebben een ADSL verbinding. Van het modem van de provider gaat een lijntje naar een router en vanuit de router loopt dan de LAN kabel naar de desktop. Met de desktop zijn er geen problemen.
Wat me ook opvalt dat er geen andere draadloze netwerken worden herkend, zoals die van de router en andere in de directe omgeving.

Wie heeft de oplossing? Mogelijk op te lossen via FixIt?

Groeten,
Naveke
2
Had je misschien mac adressen in gevuld voor draadloos in de router.
Als dat zo is dan moet je ook voor lan netwerkkaart doen.

Doe onderstaande eens:

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Daarna dit doen:

1. Ga naar start>uitvoeren en type hier CMD
2. Type achter de commandprompt ipconfig /all >> C:\ipconfig.txt (Let op!!! de gebruikte spaties) Afbeelding 3. Ga naar de systeemschijf "C:\" en voegipconfig.txt in uw volgende bericht als bijlage toe.
3
Beste Naveke.

Kun je eens Minitoolbox op je laptop draaien en de log daarvan hier plaatsen als bijlage?
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List IP Configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Greetings, Black Tiger.
4
Hallo gycomp en black tiger,

Sorry :sorry: voor de late reactie, maar het probleem is inmiddels opgelost.
Heel veel :dank: voor jullie hulp.

Groet, Naveke
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”