Plaats reactie
1
ik krijg geen geldige ip-configuratie op mijn samsung np-rv720 laptop windows 7.
probleemoplossing kan niet worden voortgezet.
met een foutcode van ; 0x80070002
ik heb een onbekend netwerk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Nee ik denk niet dat de netwerkkaart kapot is. Zoiets komt wel voor maar dat zijn zeldzame gevallen.
Ik zie ook dat je draadloze kaart geen ip krijgt. Heb je thuis wifi? Lukt het je wel om met de draadloze kaart verbinding te krijgen?

Er zijn nog wat mogelijkheden, ik zie fouten als dit:
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.

Dat geeft normaliter toch een probleem aan met een stuurprogramma of de harddisk. Je zou schijfcontrole eens kunnen laten lopen. Niet dat ik denk dat dit het probleem echt zal oplossen, maar het kan ook geen kwaad.
Tenzij je een SSD schijf er in hebt, daar moet je dat dus -niet- bij doen.

Je kunt de volgende opties nog eens proberen anders:
1.) Probeer eens een andere netwerkkabel (tenzij draadloos/wifi ook niet werkt)
2.) Start in veilige modus met netwerkondersteuning, krijgt de laptop dan wel een ip adres?
3.) Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Bij windows 7 is dat start->programma's->bureau accesoires en dan bij de opdrachtprompt met de rechtermuisknop uitvoeren als Administartor en dan verder als hierboven.

Laat dit proces in het geheel afwerken en daarna kun je de pc herstarten.
Greetings, Black Tiger.
7
Ik heb er nu internet op, het laatste geprobeerd in de veilge modes en gelukt bedankt alvast.
wat was er aan de hand en hoe is het te voorkomen dit was voor mij een raadsel.
8
Of je dit kunt voorkomen is moeilijk te zeggen. De kans is groot dat "iets" ervoor gezorgd heeft dat er drivers en een stukje OS niet meer helemaal lekker werkten.
Wat dat "iets" is dat is koffiedik kijken. Dat kan bijv. zoiets zijn wat in je log stond:
Description: Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.
oftewel door een of ander euvel kan de harddisk zich verslikken of iets niet goed wegschrijven en dan heb je het probleem al.
Vanwege deze regel ook mijn advies om schijfcontrole uit te voeren.

Als dat niet het geval is kan het nog adware of spyware zijn. Om helemaal zeker er van te zijn dat je daar niets van hebt, kan het geen kwaad even onze collega's van de anti-malware afdeling er een blik op te laten werpen.

En natuurlijk kan er ook een conflicterende driver of een niet lekker werkende dll file roet in het eten hebben gegooid.

Voor zover het probleem niet veroorzaakt is door hardware issues, is het in elk geval altijd handig om een goede en up2date virusscanner aanwezig te hebben, dat mag ook een gratis scanner zijn, Avast, AVG en Avira zijn bijv. prima. Daarnaast Malware Bytes installeren en eigenlijk minstens 1x per maand een scan doen.
En goed opletten met wat je installeert, liefst niets downloaden van Softonic want daar zit altijd wel rommel in.

In elk geval fijn te horen dat het weer werkt. :good:
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”