Plaats reactie
1
Hallo Allemaal,

Ik heb een heel vreemd probleem met mijn XP netwerk en kan daar geen gedeelde mappen meer op openen maar kan nog wel met extern bureaublad verbinding maken.
De netwerkverbinding werkt dus wel maar als ik met \\computernaam de gedeelde map wil openen krijg ik de volgende foutmelding.

\\computernaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het aangevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze computer.


De Windows XP computer is beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord en dat heeft altijd gewerkt maar vanaf mijn andere computer kan ik dus alleen nog verbinding maken met extern buraublad maar niet direct de gedeelde mappen benaderen.
Ik heb de bestands en printerdeling al opnieuw ingesteld maar heeft niet geholpen.
2
Gebruik je alleen Windows XP of ook Windows 7 in je netwerk?
Misschien dat de volgende oplossing dan werkt.

Wanneer je probeert een netwerk te maken tussen Windows 7 en XP zal je merken dat dat niet meteen goed gaat.
Dit komt doordat Windows 7 128bit encryptie gebruikt als standaard.
Volg de volgende stappen om de 128 bits encryptie uit te schakelen.

1. Ga naar Start en kies Configuratiescherm.
2. Ga nu naar Netwerk en Internet
3. Vervolgens gaat u naar Netwerkcentrum.
4. In het Netwerkcentrum klikt u in de linkerkolom op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
5. In het volgende venster kiest u voor het type netwerk dat u op deze computer heeft ingesteld (normaal gezien thuis of werk)
6. in deze lijst zorg u dat Netwerkdetectie staat ingeschakeld(standaard) en kies voor delen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken.

http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... 00b65502fa" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Forza,

Excuses dat ik niet meer heb gereageerd maar ik was mijn vraag helemaal vergeten op dit forum. :-[
Ik heb uw advies wel gevolgd maar nog steeds hetzelfde probleem dat ik niet op de Windows XP computer kan komen.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
5
Heel even heeft het gewerkt en kon ik de gedeelde mappen weer openen maar omdat ik mijn netwerk heb geupgrade naar gigabit moest er ook een nieuwe netwerkkaart in deze computer.
En toen kwam hetzelfde probleem weer terug en ik heb geprobeerd op het op dezelfde manier op te lossen maar tevergeefs.

Ik ben nu aan het kijken voor een andere oplossing voor de XP computer en ik denk aan een Linux server versie maar daar zal ik een nieuwe vraag over starten.

Toch bedankt voor je hulp Forzan.
6
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem en krijg dat ook niet opgelost en volgde dit topic maar meneer kruin is er mee gestopt zo te lezen.
Nu wilde ik vragen of jullie mij verder wilde helpen met dit zelfde probleem.

Alvast bedankt allemaal.
7
Kruin is er mee gestopt en heeft een nieuw topic bij Linux geopend > http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 30&t=10007" onclick="window.open(this.href);return false;
RoryVK schreef:Nu wilde ik vragen of jullie mij verder wilde helpen met dit zelfde probleem.
Ja hoor dat wil ik wel maar open dat even een nieuw topic op je eigen naam.
Als kruin later toch hier wilt verder gaan dan kan dat ook nog en is er niet al een ander probleem tussendoor gekomen.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
8
@ Forza
Sorry voor de late reactie maar mijn drie weken vakantie zaten er tussen.
Forza schreef:Als kruin later toch hier wilt verder gaan dan kan dat ook nog en is er niet al een ander probleem tussendoor gekomen.
Ik heb het probleem al wel kunnen oplossen en dan is het misschien wel handig om hier de oplossing te melden.

Ik kwam er eigenlijk per ongeluk achter dat de Windows Firewall op de XP-PC uit stond en die heb ik aangezet en de bestand en printerdeling aangevinkt en de computer opnieuw gestart.
En toen kon ik van alle computers weer op de XP-PC komen.

:dank: voor het meedenken en misschien dat dit bij kruin ook het probleem is.
9
RoryVK schreef:Ik heb het probleem al wel kunnen oplossen en dan is het misschien wel handig om hier de oplossing te melden.
Zeker te weten en ik hoop niet dat kruin al de XP computer een format heeft gegeven want dit zou een moeie test-case zijn.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 30&t=10007" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zal kruin ook eens een PM sturen vanavond want misschien heeft hij zijn abonnement op dit topic al opgezegd. :-\
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”