Gesloten
1
hallo Maxstar,

Ik ben nieuw hier op dit forum en weet niet of ik alles goed doe.

Ik heb een malware infectie opgelopen.
De pc geeft aan dat er niets meer op de harde schijf is te installeren en het maakt niet uit wat ik er vanaf gooi. Dus ik kan geen log bestand draaien. Of er moet een andere manier zijn.
Daarnaast kom ik niet meer via mijn normale browser (Avant) op internet, maar schijnbaar nog wel via Google Chroome.

op deze pc draait Window 8.1 en er draait Kaspersky anti virus 2015 op mijn pc en gisteren heb ik eerst de gratis versie van Malbytes Anti-Malware en vanmorgen dit programma aangekocht en een poging gedaan de licentie in te voeren. Maar wat ik ook doe niets werkt en alles wordt tegen gewerkt? Gelukkig draait e.e.a. wel op mijin laptop en schijnt deze wel beschermt te zijn.

Wie zou mij kunnen adviseren wat ik moet doen?
2
Hallo en welkom op het forum,

Start de computer als eerste eens op in de veilige modus met netwerkmogelijkheden, probeer vervolgens RSIT eens uit te voeren.

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo forum,

Wat ik ook doe ik kan niets downloaden of waar dan ook plaatsen. Ik kom niet verder dan in de veilige modus opstarten en via google chroom op internet gaan.
Het begint vervelend te worden.

Wie kan mij helpen??
5
Hallo forum,

Omdat het voor geen meter opschiet, maar dat ligt niet aan jullie, maar aan mijn ongeduld, heb ik zojuist de pc weg gebracht om hem op te schonen. Bedankt voor jullie meedenken, mogelijk tot een andere keer, want ik vind dit wel een interessant forum. :dank:
7
Best forum,

Ik heb mijn pc al weer retour. Het grootste probleem was de beperkte SSD schijf (64 Gb), die heb ik direct laten vervangen door een groter exemplaar (SSD 250 Gb) in combinatie met malware. Deze computer had ik zelf niet zo moeten kopen, omdat Windows 8 veel ruimte inneemt in combinatie met een aantal grafische programma's (Microstation en andere viewers).
Nu werkt alles weer perfect en is de pc weer razend snel.

Dus nogmaals bedankt voor het meedenken. :bow:
8
Goedemorgen,

Ik had al zo'n vermoeden dat het een tekort aan schijfruimte was, maar in ieder geval mooi dat het probleem nu is verholpen... :good:

Omdat het probleem is verholpen wordt dit topic gesloten en verplaatst naar de sectie opgeloste problemen / logs.
  • Als u dit topic heropent wilt hebben, dan kunt u mij of één van moderators een (PB) privébericht sturen met een link naar dit betreffende topic.
  • Indien het topic al langere tijd is gesloten kunt u het beste hier een nieuw topic aanmaken met uw probleemomschrijving, en eventueel verwijzen naar dit gesloten topic.
  • Voor alle andere vragen kunt u in het juiste forum een nieuw onderwerp starten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”